WeTelemark weekeind 2013 - 2014

• telemikey
    Advanced
    telemikey op 24 November 2013 路 21:47
    Hey ho,

elk jaar gaat er een clubbie freeheelers van WePowder richting alpen om gezamenlijk te knallen, lachen en van elkaar te leren. Ik probeer dat altijd wat aan te zwengelen.

Vorig jaar was ik in de gelukkige omstandigheid dat ik weliswaar aangezwengeld heb maar niet mee kon. Een tripje Canada (http://wepowder.nl/weblog/4177/Too-good-to-be-true%3F...-) meedoen vorig seizoen in de weg.

Dit jaar heb ik niet de sterkste start ooit: nog geen 3 weken geleden ben ik aan mijn knie geopereerd en is er wat losse zooi, littekenweefsel en ander spul uitgehaald/ glad gestreken.

Dat neemt niet weg dat ik ook dit jaar wel een WeTelemark weekeind zie zitten. Gezien mijn revalidatie traject denk ik nu ergens eind januari op zn vroegst. Eigenlijk liever 2e helft maart.

Als ik wat verder op weg ben zal ik de datum (in overleg) vastprikken. Maar vooralsnog: who's in?

PS zie hier de beelden van vorig jaar:
    (thanks to @teleaddict)
    White room,Pillow lines,I rule
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 24 November 2013 路 22:19
    Ik ga graag deze keer weer mee. Door ongelukkige omstandigheden moest ik afgelopen keer verstek laten gaan. Die knieën, daar zit toch een behoorlijke ontwerpfout in als je het mij vraagt 馃槂
    Telemarken doe ik nog steeds niet, maar op m'n mono heb ik niet echt het idee dat ik vals speel. Wellicht kan ik nog een teleboardje en wat schoen- en bindingmateriaal op de kop tikken. Om nog beter in de groove te komen. 馃榾
  • Jozua
    Advanced
    Jozua op 24 November 2013 路 22:35
    Ik zou hele graag eens mee gaan! Poeder scoren en dat nog eens met medetelemarkers, top! (leuk dat er ook geveld wordt enz). Spijtig genoeg kan ik zomaar niet eender wanneer weg dus moest er toevallig wat uitkomen in de 1e week van februari en moest dat toevallig in de omgeving van Valfrejus zijn, dat zou echt dé max zijn 馃榾
    http://mountcoach.be/ // RAB // Lowe Alpine // Petzl // K2
  • chilo
    Tourist
    chilo op 25 November 2013 路 08:34
    Ik wil weer me, maar als het werk roept zal ik ook weer afvallen. Dus ik blijf even op afstand meekijken wat het uiteindelijk wordt.

De film van Hans is wel echt superstokeverhogend!
    My Life Is Better Than Your Vacation!
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 25 November 2013 路 09:18
    Met 3wk japan in het vooruitzicht en nog 1 week cursus leiden zit ik zeeeer krap in mijn "nog-wat-extra-weekendjes" vrije dagen voor 2014.... "Als" ik al mee ga dan liever ergens eind maart oid. Maar ik heb ook nog wat andere "projectjes" in mijn hoofd die er dit jaar eens van moeten gaan komen, omdat het afgelopen jaren maar niet lukte. Dus ik vrees dat ik een keertje verstek ga laten gaan. Maar omdat het toch ook altijd heeel erg gezellig is blijf ik toch stiekem op de hoogte om wellicht misschien aan te haken. 馃槈
    ( lijk wel n wijf... weet wat je wil!! 馃構 )
    http://verticaldissidents.net
  • Allart
    Beginner
    Allart op 25 November 2013 路 12:46
    Ik durf niet meer te zeggen dat ik mee ga na 3x afhaken 馃槈
    Maar ik houd het topic zeker in de gaten.

@Emmer: heb nog wel een setje liggen, leuk om mee te beginnen voor een leuk prijsje.
    Welke maat heb je?
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 25 November 2013 路 14:30
    In tegenstelling tot vorige winters heb ik 'm nu lekker vol gepland. Mocht het weekend een beetje meer richting Maart gaan, dan doe ik graag mee/sluit ik graag aan.
    Count me in!
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • kikkerindekou
    Tourist
    kikkerindekou op 26 November 2013 路 00:05
    ik ga weer mijn best doen om mee te gaan. om het even wanneer.
    tijd om te gaan
  • tellie-G
    Expert
    tellie-G op 26 November 2013 路 10:10
    ook al aardig veel plannen, maar zeker zin om mee te gaan! aanstaand weekend trouwens ook al naar val tho lekker teleharken 馃槂
    (gravity) I fought the law but the law won...
  • TeleOtto
    Beginner
    TeleOtto op 26 November 2013 路 15:34
    Lijkt me leuk...maarrrr zoals ik net lees sta ik vanaf donderdag morgen met tellie-G in Val Thorens in het zonnetje, is er nog een familie weekje in Oostenrijk gepland ben ik een keuken aan het bouwen thuis en komt er eind maart een nieuwe telg aan de boom.....realistisch gezien .......noop dus....
    Enjoy and share the joy
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 30 November 2013 路 21:38
    Wel, zo links en rechts wel wat enthousiasme te zien. Mooi.

Stel je eens voor dat dit het WeTelemark Weekeind van je dromen zou zijn. Hoe ziet die er dan uit? Doen we nog iets speciaals? Of heb je dan iets bijzonders nodig?
    Materiaal testen? Met gidsen op pad? Paaldanseressen/ -dansers? Heul veul bier? Of gewoon lekker rijden in goeie poeder?

Ik zeg niet dát ik het kan regelen maar zolang ik het niet weet regel ik het iig zeker niet! Dus kom maar op met die dromen...
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 30 November 2013 路 22:37
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 30 November 2013 路 22:39
    Oh das van een russisiche meen ik me te herinneren. Dan moeten we naar Zermatt of Moritz oid...
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 30 November 2013 路 22:46
    ik ga lobbyen dat 1 zekere vrouw met een gelijke ring om als de mijne zo telemarkend voor mij uitdanst in bikini 馃槈
    maar ik hoop ook op een meter fluffy puffy sneeuw 馃構
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 30 November 2013 路 23:27
    (@Teleaddict: als je wou zeggen dat je weer awards wil: I'm on it.)
    Meter fluffy puffy heb ik ook hoog op m'n lijstje staan. Net als goed gezelschap en een (persoonlijk) uitdagende lijn. (Eigenlijk net als vorige keer dus 馃槂 ). En als je nog meer telemarkende dames in bikini kan uitnodigen @telemikey... 馃槂

Maar ik hoop vooral dat de tripgedachte er een beetje in blijft. Dan komen, sneeuw, gezelschap en uitdagende lijn vast wel goed.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Ingmar
    Beginner
    Ingmar op 1 December 2013 路 11:19
    Een meter poeder is nooit verkeerd, maar ik heb vorig jaar met goede vrienden een totaal verijsde helling tussen de bomen afgedaald. Naast het gemis van de mogelijkheid om een fatsoenlijke bocht te maken heb ik het in mijn broek gedaan van het lachen. Voor mij zijn avonturen met vrienden in de bergen als de hemel op aarde. Kan je altijd nog de kroeg in!
  • kikkerindekou
    Tourist
    kikkerindekou op 3 December 2013 路 12:13
    Is het een idee om vast weer een datum vast te leggen? Krijg hier steeds meer zin in. Lijkt me ook mooi om weer eens met T'addict op pad te gaan, na ons avontuur met de Engelsen.
    tijd om te gaan
  • tellie-G
    Expert
    tellie-G op 3 December 2013 路 16:23
    na afgelopen weekend weer helemaal zin in meer telemarken, dus bring it on! en ben wel voor gaan waar ze vallen, zou t erg leuk vinden om een keertje ntn materiaal te proberen, en telemark alleen in bikini als daar heul veul bier tegenover staat en de vrouw van teleaddict ook meedoet 馃榾
    (gravity) I fought the law but the law won...
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 3 December 2013 路 19:06
    Als we nu al een datum moeten gaan vastleggen dan wordt het veiligheidshalve ergens eind maart. Ik heb nu rondom mijn knie teveel onzekerheid.

Maar qua sneeuw heeft begin februari mijn voorkeur....

PS Ik ben bang dat teleaddict niet van de partij gaat zijn.
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 3 December 2013 路 21:01
    @kikkerindekou ... ik vrees dat @telemikey gelijk gaat hebben.... Al ga ik nu toch weer twijfelen 馃槈 maar mocht ik in de buurt van Cham zijn zal ik je altijd ff proberen te contacten!!
  • Jozua
    Advanced
    Jozua op 3 December 2013 路 21:26
    Naast 1e week februari Valfrejus zit ik ook van 1-9 maart in de Alpen,Valais (Arolla/Evolène om precies te zijn) Moest er dan afgesproken worden onder telemarkers ken ik er nog 2 die ook wel graag zullen aansluiten (Vaderlief die vlot zal volgen, kleine zus van 13 die nog maar net begonnen is maar wellicht wel pro's 馃槈 aan het werk wilt zien vanop een afstandje).
    Praktisch wilt dat zeggen dat moesten jullie in de buurt komen van Sion, ik graag 1 of meerdere dagen aansluit maar wel in Arolla overnacht. Alleszins uitgenodigd om ons te vergezellen in Evolène en Arolla voor een gezellige telebabbel en wat telebochten (op vlak van safety buiten de piste heb ik nog niet veel te bieden en zal ik dus eerder moeten volgen)
    http://mountcoach.be/ // RAB // Lowe Alpine // Petzl // K2
  • Karst
    Advanced
    Karst op 3 December 2013 路 22:09
    He ho,
    Mocht ik dit seizoen eindelijk door de zure bovenbenen bijten en een telequiver op de kop tikken dan komt maart mij goed uit: voldoende 'rustige' weekenden in de planning om de teleturn echt onder de gammele knieen te krijgen.
    Kortom: Ik hou deze thread in de gaten (vorig jaar was ik een last minute afhaker).

Toch wat tele-vragen: (Misbruik topic)
    1. Telemark shop in Benelux? (Ervaring met telemarkshop.nl?, andere opties?)
    2. Op U-tube staat eea. Over training? Eigen Get-Fit tips?

NTN vs 70mm vraag hoef ik niet te stellen: voldoende leesmateriaal op tele'tips.com, skipass.com (trouwens een hilarische telethread te lezen daar als je frans een beetje oke is)etc etc...
    Smile! Your ridin' pow!!!
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 4 December 2013 路 09:05
    Telemarkshop.nl is Outdoor Travel & Outfitters = Wil vd Holst = prima. Mocht je met het Telemark Nederland wel eens richting Val Thoerns zijn geweest dan ben je m zeker tegengekomen. Wil post hier met enige regelmaat ook.

Sterker nog om zijn 'prima zijn' nog verder te duiden: in het verleden hebben we via Wil materiaal meegekregen op de WePowder Tele-weekeinden om te testen!

Andere opties zijn Zwerfkei in Woerden. En Bever had iig in het verleden nog wel ergens in een hoekje wat telemarks spulletjes staan. Ben daar al lang niet meer geweest dus durf niet te zeggen hoe dat nu is.

Op WP staat ook nog eea over NTN (zowel Freedom als Freeride): http://wepowder.nl/search?ie=UTF-8&hl=NL&sitesearch=wepowder.n... (kan het artikel niet zo snel vinden)
    Training idem ditto: http://wepowder.nl/search?ie=UTF-8&hl=NL&sitesearch=wepowder.n...
  • TeleOtto
    Beginner
    TeleOtto op 4 December 2013 路 09:25
    @Karst

Deze conditie training doe ik vanaf enkle maanden voor het seizoen altijd. Spierpijn de eerste weken gegarandeerd!

Enjoy and share the joy
  • meerjasper
    Expert
    meerjasper op 4 December 2013 路 10:02
    Wat een mooi initiatief! Begin februari (in de buurt van) Frankrijk ben ik er bij.
  • Karst
    Advanced
    Karst op 4 December 2013 路 20:20
    Tnx for the tips.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 10 January 2014 路 15:26
    Allen.

Met het slechte sneeuwdek en een knie die uiteindelijk toch minder snel vooruitgaat dan gehoopt, wil ik voorstellen om het weTelemark weekeind naar eind maart te schuiven.

Ik weet dat STN dan kijkt of ze met een groepje naar La Skieda (http://www.skieda.com/?lang=en) kunnen.

Bij mij staat la Skieda al heel lang op mijn lijstje.

Wat dachten jullie ervan om het weTelemark weekeind bij HET telemark festival te houden?

Overigens, mocht dat wat jullie betreft geen optie zijn dan denk ik nog steeds aan eind maart/ begin april voor het weTele weekeind. Misschien een tour-tele-trip?
  • Karst
    Advanced
    Karst op 10 January 2014 路 19:00
    Goed plan!
  • kikkerindekou
    Tourist
    kikkerindekou op 10 January 2014 路 19:42
    Net met wat vrienden hike N ride met epique gepland datzelfde weekend.....
    tijd om te gaan
  • Ingmar
    Beginner
    Ingmar op 11 January 2014 路 10:15
    Inderdaad goed plan! La Skieda en of toeren, leuk! Ook ik ben fysiek nog niet top waardoor ik, ook zo ver vooruit, een slag om de arm moet houden. Ik kan zeker niet weg in het laatste weekend van maart.

Reply

You need to be logged in to post a comment in this topic. Login or create an account.

Upgrade to wepowder Pro

• Extended 14 day forecast
  • Slope angle and exposition terrain layers
  • Inspirational freeride routes
wePowder Pro