Project Ski

• Ghini
    Advanced
    Ghini op 14 février 2015 · 22:59
    De fotos zijn wat vaag, maar zie ik nou in het hout de nerf eerst in de breedte en in het midden in de lengte lopen??
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 14 février 2015 · 23:04
    Ja dat doet die inderdaad... Het is zo gelamineerd toen ik hem kreeg dat die eerst in de lengte gelamineerd is dan in de breedte en dan weer lengte. En naarmate je het wegschuurt schuur je een deel van de lengte af en zie je dus de breedte, het nadeel is dat je daardoor krijgt dat het hout krom trekt.
    @Faberge
    A winter without powder isn't a winter!
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 14 février 2015 · 23:58
    Ah ok, nouja als je ski dan een convex base krijgt wordt ie iig lekker surfy 😃
  • PS
    Advanced
    PS op 15 février 2015 · 11:43
    [mention="/profile/27311"]@joostw[/mention], betekent dat die core niet een massief laminaat in de lengte is maar een multiplex-achtige plaat die horizontaal gelamineerd is? Interessante constructie, dat zie je niet vaak. Ben erg benieuwd naar de flex die je op deze manier krijgt.
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 15 février 2015 · 11:45
    Klopt, zo is die. Ben zelf ook erg benieuwd! @PS
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 19 février 2015 · 22:51
    Ze zijn gelukt. Helaas heb ik geen tijd om de timelapse van het lamineren te uploaden op youtube. Maar hier een paar foto's van het maken van het resultaat.

Ben hem nu aan het lakken. Morgenmiddag wordt die geslepen, en ik ga proberen om de bindingen erop te maken, desnoods laat ik dat ergens in zell am ziller doen.
    Iedereen bedankt voor tips/tricks en voor de hulp!
    Ik weet zeker dat ik er nog wat ga maken want ik vind het echt leuk om te doen, ookal heb ik er heel veel tijd inzitten. Maarja de volgende keer zal die zeker beter gaan.

Wat ik hier van geleerd heb is dat ik de volgende keer niet die mal moet gaan plamuren want dat levert alleen maar oneffenheden op. Maar alsnog is die goed gelukt. De rocker is er bij de tip wel goed ingekomen alleen bij de tail niet. Wat ik trouwens ook wel verwachtte. Camber is wel redelijk naar achter maar dat maakt opzich niet zoveel uit.

De timelapse die komt nog!

Oja en die jongen waar ik samen mee doe, die heeft zijn snowboard nog niet af. Dat doet die na de voorjaarsvakantie. Daar komen nog wel foto's van denk ik.
  • crashtestdummy
    Tourist
    crashtestdummy op 19 février 2015 · 23:09
    Ziet er goed uit! Als je eens tijd hebt zouden een paar foto's van het rockerprofiel wel leuk zijn, ben benieuwd hoe ze er nu precies zijn uitgekomen 😃
    Veel plezier ermee!
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 19 février 2015 · 23:11
    Komt goed @crashtestdummy zal ze morgen ff maken als ik daar tijd voor heb! Thanks!
  • chinees
    Advanced
    chinees op 20 février 2015 · 00:53
    Gruwelijk! @JoostW
  • chinees
    Advanced
    chinees op 20 février 2015 · 00:54
    Oja, die tweede foto; Is de ski nou zo lang of je deur zo klein? 😀
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 20 février 2015 · 15:18
    De ski is 188 cm, dus ja hij is lang 😋 @chinees
  • sanno
    Tourist
    sanno op 20 février 2015 · 15:49
    de deur is dus klein, maar inderdaad het lijkt wel een ski van 220 of nog langer uitgaande van een normale deurhoogte.

Mooie ski, benieuwd hoe die het doet in de sneeuw.
    Toerisski
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 20 février 2015 · 23:37

Ze zijn af, morgen ff laten waxen in Oostenrijk en dan klaar voor gebruik. Toch echt wel trots op!
  • Timsen91
    Beginner
    Timsen91 op 20 février 2015 · 23:41

Hier bij wat foto's van de ski's!
  • Dio
    Advanced
    Dio op 21 février 2015 · 02:30
    Ik ken dat gevoel. BIG +!
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • rollie
    Beginner
    rollie op 21 février 2015 · 09:26
    okee, eindproduct is echt mooi geworden! Waar is het gewicht nou op gestrand, als ik vragen mag? Have fun met het testen!
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • RP
    Advanced
    RP op 21 février 2015 · 10:07
    Nice @JoostW veel plezier ermee!
    Explore the Outdoor!
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 21 février 2015 · 10:31
    Gaaf hoor. Ziet er strak uit.
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 21 février 2015 · 21:06
    Cool!
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 25 février 2015 · 22:00
    Het is bevestigd, ze zijn echt fijn. Lekker licht en goeie rocker. Ik weet al waar ik mijn hobby van ga maken 😃

Was trouwens wel ff goed wennen op van die brede ski's
  • rollie
    Beginner
    rollie op 25 février 2015 · 22:29
    😀 😀 😀
    "I don't think I have the proper amount of tail rocker to execute this jump!"
  • Surfertje
    Beginner
    Surfertje op 25 février 2015 · 23:37
    Koning!
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 26 février 2015 · 00:05
    Once you went 'wide' you'll never go back 😃
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 27 février 2015 · 14:26
    Mooi hoor! Gefeliciteerd!
    Keep up the good work.
    powpowwowjippiajippieee
  • El-Niño
    Advanced
    El-Niño op 27 février 2015 · 14:32
    Super nice!! veel plezier ermee!!
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 27 février 2015 · 20:44
    Thanks allemaal! Ik ga er nog wat maken alleen dan ga ik wat experimenten met flex en bouwmanieren!
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 8 mars 2015 · 17:47
    Na het succes van de vorige ski, staat de volgende ski al in de planning. Dit maal samen met @Ike Beide gaan we zo ongeveer dezelfde poederski maken. We proberen de Salomon Q105 na te maken of de Soul 7. Dus met honinggraat, paulownia hout, biaxaal glasvezel en een goede rocker er in. Zal natuurlijk nog wel lastig worden maar uitdagingen gaan we graag aan!
    Glasvezel wordt dan dubbel laags biaxaal onder de kern en boven de kern 1 laag biaxaal. Beetje afgekeken van @MickeydeHaas Met carbon stringers maken we hem waarschijnlijk nog een beetje stijver, anders klappert die zo op snelheid.
    Stay Stoked 😃
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 8 mars 2015 · 18:10
    Mooie uitdaging hoor. Ik begrijp dat de ski's van je 1e project goed bevallen.
  • JoostW
    Beginner
    JoostW op 8 mars 2015 · 18:12
    Zeker weten, ik wil ze graag meenemen volgende week maar dan moet ik die stomme inserts erin krijgen. @Alex_
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 8 mars 2015 · 18:35
    Nice. Kan ik een bestelling plaatsen? 😉

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro