ABS re-call

• Echo
    Advanced
    Echo op 20 janvier 2015 · 21:54
    Mijn ook 22 dec verstuurd, 3 januari aan gekomen, gister retour.
    Net op tijd voor zaterdag 😃 willemien_w op 20 jan. 2015 17:30

Same here 😃
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • Mars
    Tourist
    Mars op 22 janvier 2015 · 19:24
    De mijne is ook terug. Daarbij moet ik eerlijkheidshalve bij melden dat DPD gisteren ook al een keer langs is geweest maar voor een gesloten deur stond.

Enkele gegevens die in Duitse kranten en forums staan. Dus; Angaben ohne gewähr.

In totaal betreft het ca. 50.000 airbags,
    ABS krijgt dagelijks 400 tot 500 rugzakken toegestuurd,
    ABS streeft er naar dat je ze binnen 3 weken terug hebt,
    Reddingsteams, gidsen en skiteams krijgen daarbij voorrang.
  • Whistler
    Beginner
    Whistler op 28 janvier 2015 · 14:40
    Ook hier terug; happy 😃
  • Flachlander
    Beginner
    Flachlander op 28 janvier 2015 · 16:28
    Die van mij ook, netjes verzorgd!
  • RalfLins
    Beginner
    RalfLins op 2 février 2015 · 17:12
    Schiet niet op daar bij ABS, zucht!

Al 3,5 week geleden dat mijn pakket was afgegeven op locatie, maar tot op heden nog niets terug.

Ook reageren ze niet op mailtjes, zwaar irritant, morgen maar is aan de telefoon proberen.
    Life is short, ride a board!
  • Herman
    Advanced
    Herman op 4 février 2015 · 15:28
    De mijne heeft er uiteindelijk die drie weken over gedaan: verzonden op 7 januari en afgelopen vrijdag, 30 januari weer afgeleverd.

Een nieuwe stalen cylinder (productie datum 15/1/2015) en met de klittenband patch, waar mijn ABS airbag ook door getroffen was en welke ik eerlijk gezegd gemist had.

Al met al weinig communicatie over de voortgang vanuit ABS, maar al met al wel redelijk snel en meer dan correct afgehandeld.
    Proud alumnus of the www.section8ski.com SLT programme - In order to be the best you must first lose your mind.
  • RalfLins
    Beginner
    RalfLins op 6 février 2015 · 15:10
    Nou, wat een waardeloze recall. Het volgende probleem is aanwezig bij ABS:

Ze hebben geen staalunits meer om te leveren aan klanten die hun ABS hebben opgestuurd. Nu kun je wel upgraden naar de carbonversie voor €75 (ze proberen er dus ook nog eens een slaatje uit slaan)

Ze kunnen ook niet zeggen hoelang het nog duurt voordat we een staalunit krijgen, al met al een hoop ellende.

Ik vertik het gewoon om te upgraden naar de carbon, dan maar een weekje zonder ABS te rijden, onder het motto: knowledge = powder!
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 6 février 2015 · 15:46
    ^ Is de prijs van de carbon even hoog als in de winkel? Oftewel incl marge? Dat zou zeker een schande zijn!
  • RalfLins
    Beginner
    RalfLins op 6 février 2015 · 15:55
    Upgrade van Steel to Carbon is @ snowcountry €130,-

Op Sport-conrad is steel €100 en carbon €200

In principe krijg je dus maar 25 euro korting.
  • dick
    Advanced
    dick op 6 février 2015 · 18:56
    Alles terug van ABS, goed geregeld allemaal
    --
  • Elia
    Beginner
    Elia op 6 février 2015 · 21:07
    Op 29-12-2014 opgestuurd, op 23-01-2015 terug ontvangen.

Bij test functioneerde ABS systeem goed, maar ontstond een scheur in het nylon 'opbergvak' van één van de airbags.

Uit coulance een gloednieuwe rugzak met oorspronkelijke ABS systeem daarin overgeplaatst.

Tevreden met resultaat
  • johnz3678
    Beginner
    johnz3678 op 6 février 2015 · 21:19
    Vandaag kosteloos trigger en steel cartridge omgeruild voor nieuw bij blue tomato in obertauern. Was wel de laatste die ze hadden (in al hun winkels...).
  • Herman
    Advanced
    Herman op 18 février 2015 · 19:42
    De laatste update:

Dear ABS users,

we are working very hard to return your ABS backpack to you as soon as possible. The recall is important to be able to guarantee a reliable activation. We would like to ask for your understanding and apologise for the inconvenience caused.

So far, we have checked around 20,000 ABS systems. 47 of these had been contaminated and have now been replaced. The supplier of our steel cartridges can not offer any method for cleaning the affected steel cartridges, which means that they need to be replaced by new ones. However, there is no means of scaling up production capacity to meet the full extent of demand, and this is currently resulting in a bottleneck in supplies of steel cartridges. This also explains the current processing time of around 4 weeks.

More information about the recall can be found on our website and in this personal letter from

Peter Aschauer, ABS' founder and CEO.

https://www.abs-airbag.com/abs-media/pdf/Peter%20Aschauer_letter.pdf......
    Proud alumnus of the www.section8ski.com SLT programme - In order to be the best you must first lose your mind.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro