Door de bossen rossen

• raz
    Advanced
    raz op 1 f茅vrier 2015 路 20:17
    @MickeydeHaas kom maar dooooor! top run!
    Die lokale kunnen dit toch niet lezen joh en komen niet op Wepowder.NL
  • atlasemiel
    Advanced
    atlasemiel op 2 mars 2015 路 17:48
    we zitten al een maand te wachten 馃槂
    Watch out where the huskies go, and don't you eat that yellow snow
  • evan
    Advanced
    evan op 26 mars 2015 路 12:40
    Eentje voor het dendrofielentopic:
    http://www.metronieuws.nl/koffiepauze/2015/03/vrouw-wil-trouwen-met-ee...
    Ze heeft zeker nog nooit een lariks ontmoet.
  • raz
    Advanced
    raz op 3 f茅vrier 2016 路 12:41
    UP UP

Wij gaan zeker en vast genieten van PA#7! met mijn nogal beperkte kijk op het weer verwacht ik dat we wel eens in de west alpen noord terecht kunnen komen... eens?

Wie o wie, wat zijn goede oorden waar je met hevige sneeuwval uit de voeten kan en welk bosje moet ik dan hebben?
  • mhilberts
    Beginner
    mhilberts op 3 f茅vrier 2016 路 13:24
    hier wellicht : http://wepowder.nl/playgrounds/tschiertschen/routes...

maar dan moet er wel nog ff een meter sneeuw vallen, maar dat lijkt goed te komen
    http://www.bbtschiertschen.ch/#!webcam/c23mr
  • raz
    Advanced
    raz op 3 f茅vrier 2016 路 14:09
    @mhilberts Tschiertschen ben ik vorig jaar een dagje geweest! super leuk gebiedje!
    Ik denk alleen dat dit niet westelijk genoeg ligt.. denk je ook niet?
  • mhilberts
    Beginner
    mhilberts op 5 f茅vrier 2016 路 17:42
    @raz klopt. Bossen bij lathuile staan wat dicht op elkaar maar hebben genoeg sneeuw nu lijkt me. Wellicht dat PA7 de lariksen van Madesimo open kan gooien?
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 5 f茅vrier 2016 路 22:08
    @EmileHendrix: Op het kaartje lijkt het me een sleeplift alleen kan ik me die (sleeplift) niet meer herinneren. Ik weet dat het de tweede stoeltjeslift was vanuit San Sicario, maar ook het gebiedje als je 'oversteekt' naar de andere kant (daar waar @Yves aanwijst) is helemaal goed!

Kan eigenlijk niet mis in dat gebied, alles is goed 馃構
    Go to heaven, ski like hell!
  • raz
    Advanced
    raz op 5 f茅vrier 2016 路 22:46
    @mhilberts Over Madesimo heb ik inderdaad mooie dingen gehoord. Maar of die de volle hit gaan krijgen met PA7 dat weet ik niet en zal de base goed genoeg zijn? We moeten maar even afwachten wat @meteomorris te zeggen heeft. Ga je zelf voor PA7?

Iets anders, iemand ervaring met bossen rossen in Seythenex?
  • mhilberts
    Beginner
    mhilberts op 5 f茅vrier 2016 路 23:43
    @raz nog geen plannen voor PA#7 maar kriebelt enorm. Base aan zuidkant is overal bagger dus zal idd tricky worden maar ik verwacht wel dat het zondag en woensdag los gaat zuid. St Moritz heeft bij de hossa bar ook wat beperkte bossen en Maloja schijnt leuk te zijn...
    Een keer een dag in Seythenex geweest en je kunt er inderdaad grappig door de bossen scheuren voor een dag, maar ik verwacht dat het te laag ligt eigenlijk nu. Als je er langs rijd na een koude dump prima maar om er speciaal voor na toe te rijden weet ik niet.
    Ben erg benieuwd naar Morris's advies want ik vind het lastig. Denk dat bossen in lathuile en Courmayeur misschien nog wel de beste papieren hebben?
  • Bodo
    Advanced
    Bodo op 9 f茅vrier 2016 路 10:25
    @mhilberts, we volgen graag het advies van @meteomorris en gaan vanmiddag richting de bossen van Courmayeur.
    Heeft iemand nog concrete tips/aanwijzingen voor die bossen? lift naam en/of richting wel dalletje zijn er leuke runs te doen?
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 9 f茅vrier 2016 路 10:43
    @Pazz457 Ik herinner me daar toen naar afloop nog even naar te hebben gekeken maar mij is het ook niet helemaal duidelijk welk soort lift er op de kaart staat. Volgens mij doelde ik wel op de 2e lift naar boven ja. Maargoed, eigenlijk zouden we het even aan een local moeten vragen, of nog beter, nog een trip om 't eens echt goed in detail met eigen ogen te zien als er nog een mooie zuidstau met base in 't lagedruk-vat zit 馃槂

@Bodo Geen idee hoe 't er daar nu allemaal bij ligt, maar volgens mij zat er onder de 'plan de la gabba' lift een aardig stukje bos (of was 't toch die 'bertolini'). Dat is in 't skigebied en wel snel verspoord. Als je dan echt bossen wil gaan rossen 2.0 (vergeet dit vooraf niet goed te plannen en aan te pakken!) pak je de lift boven de tunnel...
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 9 f茅vrier 2016 路 11:00
    @Bodo Courmayeur is prima. Ik ben as we speak de routes aan het toevoegen!!
    May the powder be with you.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 9 f茅vrier 2016 路 13:35 May the powder be with you.
  • mhilberts
    Beginner
    mhilberts op 9 f茅vrier 2016 路 14:07
    @Bodo let er wel op dat Courmayeur vaak de bovenste 2 liften Youla en Arp dicht houdt.....(zoals ook vandaag)
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 9 f茅vrier 2016 路 15:56
    @mhilberts, is niet erg. Daar staan toch geen bomen 馃槈
  • raz
    Advanced
    raz op 3 mars 2016 路 10:25
    hoi
    ik zit vanaf zaterdag voor een weekje met mijn familie in Bardonecchia....
    en het lijkt er op dat er zaterdag wat sneeuw gaat vallen...

Kan iemand me vertellen waar je in Bardo het lekkerst door het bos rost?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 3 mars 2016 路 11:15
    @raz, ik zal zo even de routes toevoegen 馃槈
  • raz
    Advanced
    raz op 3 mars 2016 路 13:51
    @meteomorris heel erg graag!

Krijgt Bardonecchia meer dan een paar cm?

Ik zal binnenkort in dit topic wat lijntjes in la thuile toevoegen die ik laatst geleerd heb
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 3 mars 2016 路 16:34
    @raz nee. De stroming is te zuidwest. Ik zag dat het Jafferau gebied ook al helemaal kaal is geblazen. Beste poeder waarschijnlijk rond de Seba lift. Vooral het bos rechts blijft de sneeuw lang goed. Ik vermoed dat de lagere delen van de berg te weinig cover hebben om door de bossen te rossen
  • raz
    Advanced
    raz op 3 mars 2016 路 17:20
    @meteomorris... Ik was er al bang voor! jammer...Later in de week maar eens stukje auto rijden voor wat poeder. Maar eerst volle aandacht voor de familie... Beter de frejus tunnel door of richting serre of puy? 馃槂
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 5 mars 2016 路 20:59
    @raz jij hebt een bak geluk zeg. Afgelopen nacht was de stroming tijdelijk zuidoost. Er ligt volle bak sneeuw in Bardo. Enjoy!!!
  • raz
    Advanced
    raz op 6 mars 2016 路 09:19
    Klopt!!!!!!! Heerlijke runs gehad gister! Het werd wel snel warm.... Maar die pakken ze me niet meer af!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 6 mars 2016 路 10:12
    Klopt!!!!!!! Heerlijke runs gehad gister! Het werd wel snel warm.... Maar die pakken ze me niet meer af! raz op 6 mrt 2016 09:19 nice.... misschien van maandag naar dinsdag nog wat vers en schrijf ook woensdag/donderdag niet af.
  • Champapa
    Champapa op 13 novembre 2017 路 14:23
    De bossen van Morgins zijn redelijk safe en zeer toegankelijk. Sfeerimpressie: vimeo.com/154154242#t=2m44s

*message 茅dit茅 par Champapa op 13 nov. 2017 14:24 (42% bewerkt)
  • BASC
    Advanced
    BASC op 14 novembre 2017 路 08:35
    Nog eentje:

niet echt in de buurt 馃槂

Nozawaonsen - Japan

Sowieso een aanrader van de bovenste plank! Die vibe daar met al die onsens en dat dorpje met die smalle straatjes

max 32 graden

raz op 12 jan 2015 22:09

Deze is heerlijk! Kan niet wachtten om in Feb terug te gaan..
    First Tours
  • FrankvDelden
    Beginner
    FrankvDelden op 14 novembre 2017 路 12:00
    Ah.. ja treeruns met pillows, Marioland noemen wij dat in onze groep 馃榾

Fieberbrunn is mijn favo:

Larchfilzkogel rechtsaf
    Follow me on: https://instagram.com/frankvdelden/

R茅pondre

Vous devez 锚tre connect茅 afin de poster une r茅ponse sur ce sujet. Connectez-vous ou cr茅ez un compte.

Passer 脿 wepowder Pro

• Pr茅visions compl猫tes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Id茅es d'itin茅raires freeride
wePowder Pro