Dutchess op 6 janvier 2013 · 08:08
Ik heb na een jaar in China toch mijn bedenkingen over chinees luchthavenpersoneel. En dan nog chinees luchthaven personeel in dienst van een amerikaanse maatschappij. Men zegt hier heel makkelijk stug 'mei you' als ze iets niet kunnen/kennen/willen/het ze niet interesseert. We gaan het meemaken, want over een paar dagen vlieg ik met delta airlines (was vanuit hier de goedkoopste optie) van Beijing naar Japan, met een snowpulse en een europese cilinder.
Ik heb Delta airlines gemaild met de informatie van IATA en snowpulse, die reageerden spastisch: 'nee, nee, nee, dat mag ab-so-luut niet mee!'
Ik heb de shop in Hakuba, Rapie gemaild met de vraag of zij misschien patronen konden bestellen, zodat ik die dan daar op kan halen, maar helaas, vanwege wetgeving mag men in Japan geen 300 bar patronen verkopen of navullen. Dus dat is ook geen optie. Vandaar dat in Japan alleen maar BCA te koop is. (Ik wacht nog op antwoord of ik wel een 207 bar patroon kan krijgen)
Om mijn airbag naar hier te krijgen met KLM heb ik vooraf KLM gebeld, die zouden het uitzoeken, en was uiteindelijk geen probleem. Ook niet dat ik twee cilinders bij me had, elk in een aparte ingecheckte koffer (als expat moet je je pindakaasvoorraad op peil houden..) Toen ik aankwam, bleek dat er toch een cilinder was uitgehaald.
Het antwoord van KLM na mij mail: eh, wij weten het niet en we zijn het nummer kwijt, sorry, koopt u maar een nieuwe. Shit. Dat gaat niet zo makkelijk hier in China. Dat was dus alvast een cilinder..... zucht.
We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing