[Filmreview] Turist

• ieism
    Tourist
    ieism op 5 mars 2015 · 21:57

120 minuten!
    Ugh! Als het je zou lukken deze film helemaal te kijken zou dat de verspilde tijd zijn die je nooit meer terug krijgt. Om iedereen op WP 2 uur van zijn leven te besparen ga ik de film hier recenseren, kan je er in ieder geval morgen bij de watercooler met je collega’s over meepraten. Ga gewoon lekker twee uur je ski’s waxen ofzo na het lezen van deze review.

Het is een Zweedse film, maar verwacht geen Abba meets McConkey. Geen blond, en bijna geen skiactie. Het is net of je de Gopro van één of andere gaper zit te kijken, maar dan zonder kans op valpartijen. Alternatief: kijk gewoon The Spy Who Loves Me nog een keer.

Het gaat over een familie die vier elektrische tandenborstels heeft, en naar Les Arcs op vakantie is. Er zitten een paar mooie shots in, maar die post ik hier wel even voor jullie:

“Maar er zit toch een lawine in, dat wil ik wel even zien” hoor ik je zeggen. Ja en nee. Een familie zit op een terras en krijgt een klein beetje stuifsneeuw op hun tafeltje na een gecontroleerde lawine. De reclamefilmpjes van ABS zijn nog beter geënsceneerd.

De rest van de film is oeverloos negatief gezeur over relaties en gevoelens met ongeveer 40 seconden poedersneeuw ertussen. Als je dat je ding is moet je ‘m vooral gaan kijken. Voor alle normale mensen vat ik het hier weer in één screenshot samen:

“Maar het is toch een culthit, misschien begreep je ‘m niet of heb je ‘m te vroeg uitgezet?” Nee.

Alleen slechte verkoopcijfers maken nog geen cultfilm. Mijn vriend S. die verstand van films heeft vond het wel een goede film. De reviews zijn ook best oké. Maar ik ben hier om jullie te vertellen dat je zonder een overdreven dosis Ritalin deze film niet uit wil zitten. Trust me on this one.
    splitfest.nl
  • MTV
    Beginner
    MTV op 5 mars 2015 · 22:58
    Dank voor deze overtuigende recensie. Door jou leef ik twee uur langer en dat is me zeer veel waard. Dank, dank, dank!
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 5 mars 2015 · 23:04
    Ik had toch serieus de intentie om die film te gaan zien. Zo zie je maar weer: voorkomen is beter dan genezen 😃
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 5 mars 2015 · 23:05
    LOL @ieism Ik weet het volgende verjaardagscadeau voor m'n zwager
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 5 mars 2015 · 23:08
    Graag review in zelfde vorm voor 'Død snø' 😃

http://www.imdb.com/title/tt1278340/
    Rex Monte - Amor Nix
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 6 mars 2015 · 09:32
    @ieism, knappe recensie.
    May the powder be with you.
  • RP
    Advanced
    RP op 6 mars 2015 · 09:54
    Haha, thanks, no go dus....
    Explore the Outdoor!
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 6 mars 2015 · 10:04
    Thnx, 2 uur vrije tijd extra..... komt er al Wind en/of golven 😉
    xs2arjan
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 6 mars 2015 · 12:46
    Wel 14 graden zondag en de strandtenten staan er weer ☺️
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • xs2arjan.
    Advanced
    xs2arjan. op 6 mars 2015 · 14:08
    Hahaha [mention="/profile/57"]@Arjen[/mention] katwijk doet niet onder voor Scheveningen dus 😉 SUP's up!!!

En 20kn zaterdag zie ik nu 😃))
    xs2arjan
  • The_O
    Tourist
    The_O op 6 mars 2015 · 17:29
    Ok die film wil ik nu wel helemaal zien.
    And Also The Trees
  • Tim1
    Advanced
    Tim1 op 7 mars 2015 · 19:59
    Ok....Ik vond het zere neus een vermakelijke film!
    Zou hem zeker wel even downloaden ::
  • Steef
    Advanced
    Steef op 7 mars 2015 · 20:06
    Haha. Gezien op film
    Festival Rotterdam. Idd vermakelijk. Niet bijzonder.

Kijk, het heeft helemaal niets met poeder te maken maar is wel een leuke zwarte komedie.

Gewoon kijken. Beter dan een twee uur lang gesprek met moeders de vrouw.
    Every turn is a sign of weakness

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro