Scandinavië???

• raz
    Advanced
    raz op 24 novembre 2009 · 16:12
    Hoi,

Later in het seizoen wil ik graag een weekje skiën met mijn vriendinnetje. Geen roadtrip, maar in een gezellig blokhutje en geen ge-race achter de pow aan. Maar nauurlijk hoop ik enorm op wat vers 😃

Mijn eerste gedachte gaat uit naar Hemsedal Noorwegen daar de tickets daarnaar toe redelijk te betalen zijn en Hemsedal er goed uit ziet voor zowel resort-skien als de offpiste mogelijkheden.

Ik ben nog nooit in Scandinavië geweest en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen???

Greets,

Raz
  • Jasperpolak
    Tourist
    Jasperpolak op 24 novembre 2009 · 16:27
    Hemsedal is de shit. Het is veruit het meest 'alpine' achtige gebied van Noorwegen, en later in het seizoen ook erg sneeuwzeker. Leuk dorp (verwacht er niet te veel van) maar zoals je zelf zegt, qua resort prima in orde en als het er dumpt kun je helemaal los!
    Zeker als zo'n combinatieweekje met klef doen op de bank (wat goed gaat als het buiten -20 is!) is Hemsedal prima geschikt voor. Prima pistes op alle niveaus, park ligt er goed bij, en als het dumpt.. oei! party!
  • raz
    Advanced
    raz op 25 novembre 2009 · 10:06
    Wo dat klinkt enthousiast. Volgens mij gaat het helemaal te gek worden!
    Er ligt nu ook veel sneeuw in tegenstelling tot de alpen.

Heb jij toen een auto gehuurd of hoe ben je daar gekomen? Ook nog een goude tip voor een blokhut ofzo? (met een fijne bank 😃 )

Thanx Raz
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 25 novembre 2009 · 11:52
    Hemsedal is zeker cool, maar ik vind Trysil ook wel aardig. Zeker als je met je meisje gaat is dat best leuk (niet vergeten een ritje te maken met de hondenslee voor bonuspunten 😉)

Een weekje zou ik dan alleen zeker combineren met een citytrip @ Oslo (en dan 's avonds rijden in Tryvann, het skigebiedje boven Oslo waar je met de tram heen kan). Hoef je dan ook geen auto voor te huren, want van Gardermoen -> Trysil = bus en Trysil -> Oslo net zo. In Oslo kan je alles met de tram doen...
    You ski? wePowder!
  • raz
    Advanced
    raz op 26 novembre 2009 · 12:35
    @bart..dat is echt een goed idee om het te combineren met een bezoek aan Oslo
    Lijkt me echt te gek om met je skis in de de tram naar Tryvann te staan, dat ga ik regelen....😃

Nu nog een beetje aan het dubben of het Trysil of Hemsedal gaat worden...
    Meer meningen?

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro