Vliegen met skispullen

• Jasperpolak
    Tourist
    Jasperpolak op 15 décembre 2009 · 14:23
    Luitjes,

vliegen met skispullen.. ik weet hoe ze op vliegvelden omgaan met bagage en ik wil graag mijn spullen een beetje heel houden. Daarbij komt dat je meestal maar 15 kilo mee mag nemen. De ideale manier zou zo'n dakine tas op wieltjes zijn, skis erin, boots erbij en knallen maar. Dat is echt een stuk meer dan 15 kilo.. Suggesties om alles heelhuids en cheap mee te krijgen? [size=8pt](en ja, des noods trek ik mijn skischoenen aan in het vliegtuig..)[/size]
  • dolfbroekveldt
    Tourist
    dolfbroekveldt op 15 décembre 2009 · 14:28
    Je kan volgens mij sinds dit jaar goedkoop met Swiss naar de zwitserse pow vliegen met aansluitend trein. Zonder extra kosten voor je ski gear. Als je dan 15 euro bijbetaald worden je skispullen automatisch op de wachtende trein gezet zodat je die niet in Basel, Bern of Zurich bijvoorbeeld zelf hoeft mee te slepen. Zelf gewoon voor goede bescherming zorgen en dan moet het goed komen - die spullen kunnen best tegen een (klein) stootje.
    Je nieuwe signature
  • poling
    Beginner
    poling op 15 décembre 2009 · 14:28

[size=8pt](en ja, des noods trek ik mijn skischoenen aan in het vliegtuig..)[/size]

😀 😀

voor de rest: geen idee! van te voren versturen misschien? reist ook relaxt, maar zal ook wel wat kosten
  • Leonie
    Advanced
    Leonie op 15 décembre 2009 · 14:36
    What about the train? (als de alpen je doel zijn tenminste)
    Ik ben van de zomer one way voor 70 euri naar zwitserland gereist en vorig jaar voor tzelfde bedrag naar oostenrijk. Was wel een paar keer overstappen, 3 geloof ik. Kaartje halen aan het loket op ieder groot ns station.  Als je via NS hispeed boekt ben je meer kwijt, maar kun je ook langere stukken en in een relaxtere trein blijven zitten / slapen.
    En je bent zelf baas over je spullen...
    ... but if you try sometime, you just might find, you get what you need!
  • Jasperpolak
    Tourist
    Jasperpolak op 15 décembre 2009 · 14:38
    Trein is inderdaad een optie, maar ik ga naar scandinavie.. 😃
  • Leonie
    Advanced
    Leonie op 15 décembre 2009 · 14:40
    Aii, ja das wel een stukkie om 😃
    ... but if you try sometime, you just might find, you get what you need!
  • sjonnie
    Advanced
    sjonnie op 15 décembre 2009 · 19:31
    -"normale" vliegmaatschappijen mag je 20kg, waaronder skis, van meenemen en zijn niet of nauwelijks duurder (bv KLM tov ryanair)
    - als je neit zon grote roltas wilt, is een surfboardbag een goede optie, stevig, lekker licht en past makkelijk 2-3 paar skis+stokken in.
    - Handbagage moet je zo zwaar mogelijk maken, door skischoenen erin te doen oa. Handbagage wordt nooit gewogen. Waarschijnlijk kan je ook wel een rugtas en een rolkoffertje meenemen ( niet vertellen obv...)
    - mocht het nog niet lukken om binnen die 20kg blijven moet je wat creatiever bij de balie zijn, tas een beetje op het randje leggen, relaxte baliemedewerker uitzoeken (23kg kan dan ook wel bv), eventueel kan je ook wat spullen eruit laten en op weg naar de oversized luggage erbij stoppen. 8)
    - als al het bovenstaande niet werkt is 20kg bagage 40euro per enkeltje extra maar mag wel verdeeld worden over meerdere tassen (dus personen)
  • Jasperpolak
    Tourist
    Jasperpolak op 16 décembre 2009 · 01:19

- mocht het nog niet lukken om binnen die 20kg blijven moet je wat creatiever bij de balie zijn, tas een beetje op het randje leggen, relaxte baliemedewerker uitzoeken (23kg kan dan ook wel bv), eventueel kan je ook wat spullen eruit laten en op weg naar de oversized luggage erbij stoppen. 8)

Dat klinkt als kayaken, poeslief kijken om de mevrouw je kano van 30 kilo in te laten checken als surfboard zonder overgewicht toeslag  ;D
    Die surfbag is wel een goeie tip, en anders gaan we creatief met bubbeltjesplastic aan de gang. Dat gewicht maak ik me geen zorgen om, desnoods vlieg ik met boots en 4 lagen aan. Thanks!
  • Neorej
    Tourist
    Neorej op 16 décembre 2009 · 10:54

-"normale" vliegmaatschappijen mag je 20kg, waaronder skis, van meenemen en zijn niet of nauwelijks duurder (bv KLM tov ryanair)

Klopt! Bel wel even met je vliegmaatschappij. Ik ben vorige week met het vliegtuig naar de alpen gevlogen en op schiphol kwam ik er achter dat je extra moet bijbetalen voor je ski (sport) gear, terwijl british airways op hun site aangaf dat het gratis was. 't ligt er een beetje aan dus met welke maatschappij je vliegt.
    Atomic
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 16 décembre 2009 · 18:45
    Vroeg inchecken, dan zijn ze vaak een stuk relaxter...

Of een commerciele vaarbevoegdheid aanvragen (zeevaartschooltje doen, en dan naar het ministerie), als zeeman mag je 10 kilo extra meenemen.

• chinees
    Advanced
    chinees op 26 février 2015 · 14:37
    met vriendelijke groet,
    Meike
    C.E.O. of Travel Light.
  • evan
    Advanced
    evan op 26 février 2015 · 14:51
    Komt dat even uit de lucht vallen, @Meike!
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 26 février 2015 · 15:18
    met vriendelijke groet,
    Meike
    C.E.O. of Travel Light. chinees op 26 feb. 2015 14:37

Googled op Meike & Tavel-Light

Stagiair 😉
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 26 février 2015 · 15:28
    Dat was een val van 6 jaar 😋
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • chinees
    Advanced
    chinees op 26 février 2015 · 15:34
    @Snowzone haha, bij de marketing afdeling toevallig? 😀
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 26 février 2015 · 15:53
    [mention="/profile/625"][mention=625]@Snowzone[/mention][/mention] haha, bij de marketing afdeling toevallig? 😀 chinees op 26 feb. 2015 15:34

Dat stond er niet bij 😉

Best eng dat Google, binnen een paar minuten kun je alles te weten komen van iemand 😞
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 26 février 2015 · 19:56
    @Meike Wegens spam je post verwijderd.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • niels11
    Beginner
    niels11 op 7 mars 2015 · 17:26
    Vlieg al 7 jaar paar keer p/j bij KLM met een Dakine board bag (met twee boards) die soms 32 kg weegt (alle gear en meer in die bag). Je kan boven de 23kg gaan (tot 32kg) als je of bijbetaald of Business vliegt of frequent flyer bent. Voor diegenen die per se meer dan 23kg mee willen nemen is dit dus mogelijk, maar het kost wel geld...
  • Mitchel.
    Expert
    Mitchel. op 8 mars 2015 · 13:06
    wrap it up in towels!
    Skiing is Freedom!

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro