Knie Perikelen...

• Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 20 octobre 2011 · 16:26

Wel mooi bij Kliniek Viasana is dat je met je eigen operatie mee kan kijken/praten via een beeldscherm.

Dan heb ik geen verdoving nodig denk ik  😉
  • CorD
    Beginner
    CorD op 20 octobre 2011 · 21:42
    @ Snowzone:
    Je hebt ook glucosamine zalf (Spiroflor). Twee maal per dag op de knie inmasseren. Die helpt stukken beter dan tabletten! Daardoor verdween bij mij het vocht.  Nu is de knie gelukkig weer volledig hersteld en hoef ik de gelei niet meer te gebruiken.
    Think with powder
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 21 octobre 2011 · 08:44
    @Karts, jaar geen piekbelasting?  ???
    Dan had je goed je best gedaan zeg. Normaal mag je bij een knie best snel weer bewegen en belasten.

@Snowzone, second opinion aanvragen? Bijv. van een sportarts?
  • Karst
    Advanced
    Karst op 21 octobre 2011 · 11:07
    Trust Me, mn wereld storte zo ongeveer in toen die zei dat ik een jaar lang geen piekbelasting mocht, hardlopen, springen, zwemmen,... En bij navragen, nee ook geen toerskieen. (dr is zelf ook toerskieer, dus weet ook dat ik niet vraag of ik op "winterport" mag, wat m.i. veel zwaarder is).
    Reden dat ik wel een jaar onbeperkt mag fietsen: lidtekenweefzel dat moet 'kraakbenen' is veel minder sterk al natuulijke kraakbeen, en dus rustig aan doen bij hergroei (ofzo..), en onbelast bewegen is heel goed... aldus dr sala http://www.viasana.nl/orthopedisch-chirurgen/drs-harm-sala.aspx...

@snowzone, Ben wat pillen aan t slikken met Glucosamine en chrondroitine. We shall see.
    Smile! Your ridin' pow!!!
  • Geert-Jan
    Beginner
    Geert-Jan op 21 octobre 2011 · 11:34
    @ karst, damn gast! echt heel klote, keek er echt naar uit om dit jaar een weekendje te pakken met jou, moeten we dan maar op de lange baan schuiven... 😞 heel veel beterschap!
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 21 octobre 2011 · 12:55
    Bagger zeg, kun je beter meniscus hebben. Dan moet je zo snel mogelijk weer knallen. Sterkte
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 21 octobre 2011 · 15:24
    Hang in there mate!

Ik ga het na 2 seizoenen stilzitten weer proberen deze winter, en kan volgens mij wel zeggen dat ik een boel geleerd heb van dat thuisblijven. Over trainen, en spieren, en revalideren, en dat het lichaam veel zwakker is dan je de eerste 25 jaar van je leven denkt.. Wat moet je hiermee? Beseffen dat je volkgend seizoen drie keer zo sterk terugkomt!
  • dazzle
    Tourist
    dazzle op 22 octobre 2011 · 11:46
    www.mortele.info

hard werken en lang revalideren maar dan heb je uiteindelijk ook wat...........hij is mijn HELD.
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 22 octobre 2011 · 12:16

@Snowzone, second opinion aanvragen? Bijv. van een sportarts?

Ja, Ik wacht nog ff af of het door training, glucosamine/chondrotine e.d beter gaat, anders moet ik dat inderdaad maar eens doen.
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 24 octobre 2011 · 09:28
    Spotarts heeft als focus jou zo snel mogelijk weer mobiel te krijgen, een orthopeed heeft als focus het repareren van het probleem, niet het traject daarna.
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 30 octobre 2011 · 21:39
    Ik kreeg gisteren een brief van het CAK, een instantie waarvan ik nog nooit gehoord had, met de volgende mededeling:
    U heeft recht op de algemene tegemoetkoming chronisch zieken en gehandicapten 2010.
    U ontvangt eind december 2011 306 euro op uw rekening.

Met daaronder een uitleg waarom ik deze tegemoetkoming krijg. Het enige wat op mij van toepassing zou zijn, is dat ik in 2010 fysio heb gehad (wel onbeperkt na operatie), maar niet voor een chronische aandoening, zoals vermeld in de brief.

Na wat gezoek op internet, blijken er nogal wat mensen deze tegemoetkoming eigenlijk onterecht te krijgen. Schijnbaar  is het fysio bezoek technisch dus genoeg om je te kwalificeren: of je nu ook echt chronisch ziek bent, of je ook echt meer kosten maakt. Misschien gebruikt de fysio dezelfde declaratie code voor de behandeling als voor de chronische gevallen?

Aan de ene kant ben ik er blij mee, maar voel me toch ook wat bezwaard als dit ten koste gaat van gehandicapten.
    Daarbij komt ook nog dat ik niet graag ergens geregistreerd sta als chronische zieke.

Misschien toch maar eens bellen met de instantie, maar gezien de meerdere fysio bezoekers in dit topic: iemand deze brief ook ontvangen?
  • Murky
    Advanced
    Murky op 30 octobre 2011 · 22:24
    Het kan zijn dat je fysio te vaak op de verkeerde code heeft gedeclareerd. (in 2010 moest je bij bv een knie operatie, wat chronisch heet, de eerste 9 behandelingen zelf betalen uit je aanvullende pakket, daar geeft hij een code voor op. Na die 9 behandelingen moet hij die code omzetten naar een chronische indicatie). Het kan zijn dat hij te lang heeft door gedeclareerd op die eerste te code, en dus ten onrechte behandelingen uit je aanvullende pakket heeft gehaald. hiervoor krijg je dan wat terug.

Ik ben zelf werkzaam als fysiotherapeut en dit gebeurde mij ook wel eens.
    Skier turned Snowboarder turned Skier..
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 31 octobre 2011 · 09:47
    Wel vaag.
  • Karst
    Advanced
    Karst op 31 octobre 2011 · 17:25
    Mijn fysio had het nu over eerste 12 behandelingen komen tlv patient/verzekering, daarna tlv overheid.
    Smile! Your ridin' pow!!!
  • josvboxtel
    Advanced
    josvboxtel op 31 octobre 2011 · 18:48
    @snowzone: maatje van me heeft die brief ook gekregen 2 jaar geleden vanwege knieproblemen. Ook uit het niets en nooit hoeven terug te betalen.
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 31 octobre 2011 · 19:12
    'Chronisch' betekent in verzekeringstermen niet altijd 'ongeneeslijk'.

Een behandeling van meer dan 9 bezoeken bij de fysio is voor mijn verzekering al 'chronisch' (oog voor bepaalde aandoeningen, zoals mijn ACL). Moraal: Take the money and run!
  • ollie
    Expert
    ollie op 1 novembre 2011 · 10:47
    Gisteren bij mijn vriendin (fysio/manueel) geïnformeerd: is een tegemoetkoming voor mensen met een chronische indicatie. Die indicatie zou afgegeven moeten worden door een arts. Haar voorzichtige inschatting was dat je die tegemoetkoming dus niet terecht hebt gekregen. (Moeilijk verhaal over declaratie codes)

Schijnbaar is er pasgeleden gedoe over geweest (oa op TV) over deze tegemoetkoming en dat hij op de verkeerde plaats terecht zou komen. Blijkbaar is er toen ook opgeroepen om je te melden wanneer je vond dat je het geld ten onrechte zou krijgen.

Redelijk naïef, volgens mij doet geen kip dat, maar voor iedereen die wel meer ethisch besef dan een borrelnoot heeft: hulde..  😉 
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 1 novembre 2011 · 13:20
    Ik heb reuze ethisch gebeld met die gasten, en gevraagd op opheldering. Omdat medische informatie geheim is, konden zij me echter alleen maar vertellen 'dat ik in aanmerking kwam, omdat ik aan de criteria voldeed'. Wat de criteria zijn, en aan welke daarvan ik voldoe, kan het CAK niet inzien. Dat proces verloopt volledig automatisch.
    (George Orwell zit hier te gniffelen vanuit de hemel...)

Wel kunnen ze een verzegelde envelop met alle details toesturen. Daar heb ik om gevraagd, en daar zit ik inmiddels meer dan een maand op te wachten. Het geld is er overigens ook nog steeds niet, maar dat kan kloppen, aangezien ze pas aan het eind vna het jaar over zouden maken...
  • coen
    Advanced
    coen op 1 novembre 2011 · 13:53
    Mijn vriendin heeft die vergoeding ook onlangs gehad. Twee jaar geleden een paar fysio bezoekjes, verder niets...

Vrij bizar verhaal inderdaad. Enige wat je kan doen is het zakcentje accepteren en investeren in een leuke poedertrip denk ik 😉
    Earn your turns...
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 1 novembre 2011 · 14:04

Wel kunnen ze een verzegelde envelop met alle details toesturen. Daar heb ik om gevraagd, en daar zit ik inmiddels meer dan een maand op te wachten.

Via het klantenportaal wtcg op internet zou je ook de mogelijkheid moeten hebben om informatie op te vragen over de tegemoetkoming. Helaas krijg ik daar al dagen een server error.
  • doov
    Advanced
    doov op 1 novembre 2011 · 14:18

Moraal: Take the money and run!

Schrijf meteen ff in voor een http://www.rtl.nl/components/actueel/editienl/2008/43/gratis_flatscree...
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Snowzone
    Advanced
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 1 novembre 2011 · 19:08
    Als je geopereerd bent krijg je een chronische code voor je fysio. Weet ik toevallig omdat ik die destijds juist niet kreeg. Dus misschien hebben ze op basis van die codes een selectie gemaakt?
    For cryin' out loud...
  • Ors
    Advanced
    Ors op 16 mars 2015 · 15:46
    Om een oud draadje nieuw leven in te blazen: ik heb besloten om mijn gescheurde voorste kruisband te laten herstellen met behulp van de Ligamys behandeling. Hierbij wordt een implantaat ingebracht in de knie en wordt de kapotte kruisband gehecht. Het is nog een experimentele behandeling, maar de resultaten zien er goed uit. O.a. kortere revalidatie (3-6 mnd), geen pees die uit de hamstring of patella wordt verwijderd.

Andere tips die ik heb ontvangen zijn LARS ligament door Dr Hans Mortele (mortele.info) of All-Inside reconstructie door Rob Janssen in Eindhoven (rpajanssen.nl)
    Screw the cool guy standard procedure... I'm gonna CLAIM! --Shane
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 16 mars 2015 · 19:57
    Succes en sterkte Ors!
    White room,Pillow lines,I rule
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 16 mars 2015 · 20:08
    Succes @Ors en een voorspoedig herstel! Wanneer ga je onder het mes? Ik las dat de operatie binnen drie weken vanaf het ongeval moet plaatsvinden?
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 16 mars 2015 · 22:51
    sterkte en een snel herstel toegewenst.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 17 mars 2015 · 10:09
    Succes!
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 17 mars 2015 · 11:58
    Sterkte @Ors!

Het zit er bij mij ook aan te komen ben ik bang. Ik ben wel benieuwd naar die Ligamys behandeling.

Voor de 'all inside' reconstructie zie ik geen grote voordelen tov een 'normale' VKB reconstructie. Het onderzoek dat ik erover kan vinden laat geen significant verschil in de revalidatie periode zien (terwijl dat wel overal geclaimed wordt).
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 17 mars 2015 · 15:27
    Ors, wel graag de operatie video posten! 😃

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro