Advies goede rugzak voor mijn Spiegelreflex en off piste gear...

• demaart
    Tourist
    demaart op 2 janvier 2010 · 14:25
    Heey,

Wie heeft er een goed advies voor een rugzak die ik kan gebruiken voor mijn off-piste gear en mijn spiegelreflex. Zodat vooral mijn camera het nog doet na die ene val op mijn rug 😉

Tnx alvast...

Maarten
  • Dexter
    Advanced
    Dexter op 2 janvier 2010 · 14:30
    De Dakine Sequence is prima.
    Gebruik deze zelf ook en kan er alles in kwijt. Lenzen, body, lawine-spullen, ski's, camelbag.
    www.mrtnproductions.com
  • demaart
    Tourist
    demaart op 2 janvier 2010 · 15:10
    Ik was net in een winkel en ze gaven aan dat er 2 versies van waren 139 en 169 euro ze konden alleen niet vertellen wat die meerprijs inhield in de winkel. Weet jij dat toevallig?

• Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 2 janvier 2010 · 20:40
    Ik heb zelf ook naar die tassen gekeken (die van dakine en de burton variant) maar vond ze te groot. Volgens mij kom je namlijk echt de lift niet meer in met dat ding op je rug en da's toch wel een vereiste voor mij. Ik heb het dus bij mijn burton daypack gehouden en stop mijn camera in een handdoek achter het blad van mijn schep. Eventueel met een 2e lens die ik in een washandje of (schone 😋 ) skisok hou.

Dat is tot nu toe *klop klop* altijd goed gegaan, ondanks de nodige crashes...
    Maargoed, ik heb expres een oude 10D gekocht. Ik weet niet hoe gehecht jij aan je spullen bent.  :😃

Wat ik wil zeggen... die tassen zijn in het echt een stuk groter dan ze op de plaatjes lijken. Teminste, das mijn ervaring.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • ollie
    Expert
    ollie op 5 janvier 2010 · 12:34
    Jarenlang met een pro-slr gereden in een standaard deuter 30l rugzakje.. ik heb er met schuim en een fietstasinlay van Ortlieb een eigen 'houder' geknutseld. Eronder had ik een hardplastic plaatje liggen tegen de ergste puntbelasting.

1x in Canada mijn tas van 5 meter hoogte uit de lift moeten laten vallen (het was of de tas vasthouden of de peuter naast me van het stoeltje laten glijden) en dat heeft mijn camera keurig overleefd..

Dit jaar rijd ik met een ABS rugzak, dus moet ik iets nieuws bedenken.. ben aan het testen met een kleine cam in een los 'holster' want ik denk dat ik mijn DSLR niet zomaar meekrijg.. sowieso moet je de keuze maken: of lekker gaan freeriden (ABS pack) of foto's maken (DSLR in Deuter weer mee).
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
  • Fons
    Tourist
    Fons op 5 janvier 2010 · 12:57
    Je kunt ook de bescherming uit een Crumpler fototas halen, en deze in je off-piste rugzak stoppen.
    Toegegeven, dit is wel aan de dure kant, want 2 rugzakken aanschaffen. Maar het voordeel is wel dat je een goede off-piste rugzak hebt én je camera optimaal beschermt.
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 5 janvier 2010 · 13:17
    @Ollie: Wat voor ABS heb je dan? In een ABS van 30L moet je camera toch wel passen?
    For cryin' out loud...
  • ollie
    Expert
    ollie op 5 janvier 2010 · 15:24

@Ollie: Wat voor ABS heb je dan? In een ABS van 30L moet je camera toch wel passen?

30L ABS, maar ik sleep niet de kleinste camera mee.. 😃

Standaard in mijn rugzak (tot op heden) een Canon 5D met batterypack en een 24-70L lens erop. Wanneer het een pictureperfect day is, wil ik ook nog wel eens een 100-400L lensje erbij stoppen..
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
  • Olivier
    Advanced
    Olivier op 31 janvier 2010 · 13:41
    Een (oud) stuk neopreen rond je toestel of lens kan ook heel wat klappen opvangen en weegt bijna niets.
  • Jasperpolak
    Tourist
    Jasperpolak op 4 février 2010 · 23:51
    mijn dslr zit in zo'n apparaat http://www.tiffen.com/displayproduct.html?tablename=zing&itemnum=5... (kop 'm maar in, ja het lijkt op een lul of wat dan ook.. haha!) en dat bevalt prima. Weegt niets, pakt een hoop klappen en houdt je accu's warm. Zit zo in m'n snowpulse tas of met kayaken achterin m'n (in droogzak dan) boot en heeft alles tot nu toe overleefd (inclusief flinke watervallen etc).
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 5 février 2010 · 07:31
    Voor bescherming van camera's is het meest belangrijke eigenlijk dat de camera nergens tegen aan botst en er dus gewoon voldoende vulling zit tussen de camera en andere harde zaken zoals een flitser en de objectieven. (open deur eigenlijk ) Neopreen is wat dun, maar al zijn dat je vuile sokken.... als het maar werkt.
    Daarnaast is het belangrijk dat de buitenkant stevig genoeg is om niet te knikken of te buigen; dit voorkomt dat je objectief van de body afbreekt.  (believe me, het kan, zeker met de kunsstof slr dingen van nu)
    voor bescherming zijn is de pro serie van lowepro in mijn ervaring gewoon het beste. Helaas zijn die dingen niet echt (eiogenlijk echt niet)  als ski rugzak te gebruiken. Met Kata heb ik ook goede ervaringen, helaas het zelfde probleem voor de meeste rugzakken. Wat Kata wel levert zijn losse, op maat te knippen schuim shotjes die je met klittenband tot een stootveilig vak kan maken. stijf genoeg en schokaborberend.

http://www.kata-bags.com/kata.asp?Version=Photo dit bedoel ik dus.

En ik moet eerlijk bekennen dat in de 'good old analog' times ik vaak een body in de ene jaszak stak en twee objectieven met aan elkaar gelijmde doppen in de andere jaszak stak en dan gewoon lekker op pad ging. (Leica R6 of Nikon fm was eigenlijk ook niet zo verkeerd 😉  )  (( Kut, wat klink ik als een ouwe lul  :-[ ))
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • Alexx
    Tourist
    Alexx op 5 février 2010 · 08:29
    lowepro is nog steeds de enige goede merk op dit gebied,

reeds al 10 jaar met trekker http://products.lowepro.com/product/Rover-AW-II,2024,14.htm... op pad
    de hele europa gezien, van hoge noorden tot warme zuiden mediterraan ..

meestal met: een slr meet zoom + wide, videocam, een pont-to-shoot (lumix), een monopod, en andere niet-foto gerelateerde inhoud.
    zelfs een 17'' laptop gaat er (net) in!

mocht je ook motor rijden dan is ie ook zeer geschikt voor.

als je vaak fotografeert dan is een front-loader op harnas van lowepro eigenlijk handiger.
    die moet ik nog kopen.
    elke keer rugzak af is zeer vervelend. en ja, dan kan ook van de skilift naar beneden donderen ..

Le Kilomètre Lancée
  • Sanno1
    Tourist
    Sanno1 op 5 février 2010 · 21:31
    je kan ook een losse foto-vulling van Dakine kopen (deel wat in de sequence zit) en dat in je eigen favo rugzak proppen.
    Heb jarenlang voor diverse rugzakken zelf padding gemaakt, maar tegenwoordig doe ik het gewoon in een paar truien en andere losse kledingstukken die je ook nog aan kan trekken mocht het opeens erg koud worden of zoiets. of als ik echt ga voor de foto's dan neem ik gewoon mijn fotorugzak met alles erin mee.

Wat ik wel een voorwaarde vind voor een goed rugzak waar je een camera in stopt is een rits in de rug zodat je je rugzak gewoon in de sneeuw kan leggen en je camera er gemakkelijk uit kan halen en in kan doen zonder te proppen van bovenaf
  • jorgen
    Beginner
    jorgen op 12 février 2010 · 06:08
    ik gebruik een burton rugzak(die hebben er 3 volgens mij), heeft een uitneembaar vak voor camera stuf die te bereiken is via de rug.
    heb dan nog genoeg ruimte voor sonde en schep enzo kan eventueel statief er nog ergens op binden
    vind het een fijne rugzak ben dr ook een mee op mn rug gaan liggen(onbedoeld) en alles was nog heel.
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 12 février 2010 · 08:51
    Joh! Ben je daarmee op je rug gaan liggen??  😋
    For cryin' out loud...
  • thesnow-plough
    Tourist
    thesnow-plough op 24 mars 2010 · 22:44

En ik moet eerlijk bekennen dat in de 'good old analog' times ik vaak een body in de ene jaszak stak en twee objectieven met aan elkaar gelijmde doppen in de andere jaszak stak en dan gewoon lekker op pad ging. (Leica R6 of Nikon fm was eigenlijk ook niet zo verkeerd 😉  )  (( Kut, wat klink ik als een ouwe lul  :-[ ))

Die good old analog times bestaan nog hoor; mijn weapon of choice is nog steeds een Nikkormat uit de 70ties. Goed topic, zoek ook een tasje hiervoor, liefst met avalung. Iemand daar een mening over?

I live for this shit.
  • Bart1
    Tourist
    Bart1 op 25 mars 2010 · 08:49

[quote author=fan neige link=topic=937.msg16837#msg16837 date=1265351491]

Die good old analog times bestaan nog hoor; mijn weapon of choice is nog steeds een Nikkormat uit de 70ties. Goed topic, zoek ook een tasje hiervoor, liefst met avalung. Iemand daar een mening over?

[/quote]

Ik rij zelf met de BD Agent (full disclaimer: ze sponsoren wePowder, maar deze pack is 'gewoon' betaald) en die bevalt zeer goed, behalve op het moment dat mijn camera er in moet. Ding is heel minimalistisch en lekker smal, wat niet bepaald ideaal is. Tegelijkertijd zag ik de nieuwe Outlaw vorig seizoen op de ISPO en die zag er als multifunctionele camera-tas wel goed uit. Oa de handige back-entry, zodat je je pack niet af hoeft te doen als je je camera wilt pakken, zag er goed uit. En er zit een Avalung ingebouwd, dus dat zou wel eens je pack of choice kunnen zijn.
    You ski? wePowder!
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 25 mars 2010 · 09:17

nikormat??  in een tas????  dat ding overleeft jou nog als je hem in een hema tasje op je rug bindt 😉
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • thesnow-plough
    Tourist
    thesnow-plough op 26 mars 2010 · 15:30

[quote author=the snow-plough link=topic=937.msg19006#msg19006 date=1269467086]

nikormat??  in een tas????  dat ding overleeft jou nog als je hem in een hema tasje op je rug bindt 😉
    [/quote]

Vereisten voor dat tasje gaan ook meer richting de goede bereikbaarheid van de cam dan de hoeveelheid padding ja... 😃
    Die backentry van de outlaw zie ik nu pas. Dat is wel top, ook in een poacher van dakine gebruikt, goed bevallen. Bedankt voor de tip!
    I live for this shit.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro