Schoenendroger

• stijn
    Beginner
    stijn op 3 janvier 2010 · 11:43
    Momenteel gebruik ik de droogzakjes van Dryzone maar deze zijn toch verre van ideaal. De botten zij niet altijd droog 's morgens. Nu was ik aan het uitkijken naar iets anders en zie dat er vanalles op de markt is. Van blazers tot verwarmende elementen. En prijzen gaan van 20 euro tot 300 euro.
    Wie heeft er goede tips voor dergelijke aankoop?

Thanx!

• Erik-Jan
    Advanced
    Erik-Jan op 3 janvier 2010 · 12:15
    je binnenschoen eruit halen, goed open zetten en laten drogen in een warme ruimte... werkt prima!
  • Steven
    Tourist
    Steven op 3 janvier 2010 · 12:30
    Met een föhn heb je binnen vijf minuten droge schoenen. Ik haal dan wel altijd de binnenschoen eruit.
    Als je ze gewoon 's avonds reeds eruit haalt zijn ze 's ochtends ook gewoon droog, zoals Erik-Jan zegt.

Als je zoals ik vaak in de auto slaapt is het handig om zelf een schoenendroger te maken op 12v.

Hier zie je hem hangen, gemaakt van 32 mm pvc, een pc-ventilator en warmte-draad. Er kunnen twee paar binnenschoenen aangehangen worden, en die zijn binnen het uur droog. 's Ochtends zetten we hem dan weer aan om ze voor te verwarmen.

Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 3 janvier 2010 · 13:29
    En ik maar denken dat die Franse appartementjes klein waren 😀

On topic, binnenschoen er uit, evt speciale zolen uit de binnenschoenen en let op vaak zit er in de buitenschaal ook nog een hardplastic onderzool die er uit kan. Heb vaak genoeg gehad dat daar gewoon water onder de vloer stond zeg maar.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • robbert
    Advanced
    robbert op 4 janvier 2010 · 17:06
    Voor 50 euro heb je een goede schoenen droger (thermicare). Ik gebruik in de auto een omvormer en kan zo dus ook onderweg mijn schoenen drogen.
  • tank24
    Advanced
    tank24 op 4 janvier 2010 · 19:55
    he steven

vette bus, wat voor één is het (ford?) wat is je ruimte achter, kan je wel languit liggen?
    zelf ben ik aan het kijken naar een T5, deze worden steeds aantrekkelijker qua prijs en met een goede tdi nog lekker vlotjes. heb je de bus nog extra geisoleerd?
    High Roller
  • Steven
    Tourist
    Steven op 4 janvier 2010 · 20:07
    Het is een vivaro met dubbele cabine (daar hangt de gore-tex te drogen :😃)
    Door de dubbele verdieping kunnen we beiden gestrekt liggen (185 cm en 198 cm lang) Yannick is hier bezig zijn spullen te ordenen 's ochtends, vandaar dat het er een beetje ongelukkig uitziet. Normaal ben ik overigens met Odie op stap.
    Bus is helemaal geïsoleerd en heeft een extra accu, met een relais losgeschakeld van het boordsysteem als de motor niet loopt, voor de verwarmde slaapzak, schoenendroger en verlichting achter.

Binnenkort een standverwarming (als dat nog lukt, ik ga er morgen één bekijken) Verwarming hebben we vorig jaar niet nodig gehad, maar bij één nacht was het kielekiele, het water in de koffiezetter was stijf bevroren...

Het deur-rubber hangt zo los voor de ventilatie. Was eigenlijk een heel simpele oplossing voor een groot probleem: condens. Ik heb overwogen zo'n beluchting-kapje in te zagen, maar dit was veel eenvoudiger...

T5 is natuurlijk ook super, hoewel ie voor mijn gevoel wat smaller is. Ik zou dan zeker wel voor de 4-wheel-drive gaan, dat is echt wel lekker. Ik heb mezelf reeds van een slaapplek weg moeten laten slepen, ik kwam echt niet weg.
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • Teon
    Advanced
    Teon op 5 janvier 2010 · 18:10
    Ontopic: ik heb zelf de Alpenheat AD-5 (230V).
    Perfect spul. Geen ledje, dus geen controle dat ie aan staat, maar als de stekker in de wandcontactdoos zit, lijkt me dat wel duidelijk.
    Laat hem er hele nacht inzitten en merk al duidelijk verschil. Niet in warmte, maar vooral in stank. 😮

Zijn er ook op 12V zag ik, sjek http://www.alpenheat.com/circulation.html

Prijs tussen 20 en 30 euries. Ik vond het het waard.
    Schade. Ernussmarmalade.
  • Coolboarder
    Tourist
    Coolboarder op 7 mai 2015 · 16:06
    Ik was laatst ook op zoek naar een betrouwbare geur- en schimmeldodende schoenendroger, na een lange zoektocht langs diverse websites en leveranciers kwam ik bij de schoendroger met aop-techniek. Deze is vanwege zijn grootte helaas niet echt geschikt voor particulieren, maar na informatie-aanvraag bij de leverancier werd mij verteld dat ze ook wel kleinere varianten konden leveren. Hiervoor ontvang ik nog een offerte. Ben erg benieuwd!

Als mijn vaste wintersportbestemming dit apparaat voor zijn klanten zou faciliteren, zou ik er graag veelvuldig gebruik van willen maken. Er werd mij door de leverancier verteld dat met een geavanceerd oxidatieproces, welke door middel van een natuur- en mensvriendelijke methode, aanwezige schimmelsporen en nare penetrante geuren verwijderd en vernietigd.

Heeft iemand al enige ervaring met deze schoendrogers? of weet iemand waar ik zo'n apparaat in werking kan zien? Mijn interesse is inmiddels al wel flink geprikkeld, en ik zou graag de ervaringen lezen voor ik een kleinere variant zou willen aanschaffen..

Kan iemand mij iets meer vertellen over deze apparatuur?? Iemand ervaring?

• Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 7 mai 2015 · 16:43
    Pro tip: Volgende keer niet vergeten de naam van je vorige spam account uit het plaatje te fotoshoppen.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • misteriks
    Beginner
    misteriks op 8 mai 2015 · 10:47
    Ik heb een tijdje terug deze besteld: http://www.snowcountry.nl/sidas-drywarmer-schoendroger.html...

Zelf nog niet kunnen testen maar volgens de reviews op SC zit het wel goed
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 8 mai 2015 · 21:14
    Hey, die heb ik ook!
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro