Dio op 25 janvier 2010 · 18:51
Mwah, niet zo heel vaak.
Frankrijk noord Thionville ri. Metz, ik was aan het 'speeden' op de middelste baan (links en rechts ingehaald worden door alle Fransozen) Autootje voor mijn snufferd: Pots Eitilop! knippert het ineens in het Frans. Naar de parkeerplaats een afslag verder en o wonder, alleen maar auto's met buitenlandse kentekenplaten die daar gemiddeld €200-300 per voiture mochten afrekenen. Geen inboorling gezien behalve dan de Gents d'Armes.
Oostenrijk: Ik haalde in in het zicht van een tegenligger. Dat die 400m verderop pas aankwam deed niet terzake. Ook een pet die opeens op de weg springt, lasergunnende collega er naast. Feest!
CH, Basel: Een tijdje een abonnement gehad op de Autovisitatie. Iedere grensoverschrijding was het raak. Sinds ik een koffer op het dak heb geschroefd als we gaan rijden is het vreemd genoeg gestopt en dat terwijl we nu echt zeker 100kg meer spul bij ons hebben dan eerst.
Duitsland: door twee wagens klemgereden, aanhouding met spreidstand tegen de auto, getrokken vuurwapens en heel nerveuze Polizisten. Dat duurde best lang. Toch geen boete gehad. Achteraf waarschijnlijk te verklaren door de practical joke die mijn maatje had uitgehaald door 'The Arm' uit de kofferbak te laten hangen. Een hand met onderarm in een keurig wit overhemd inclusief manchetknoop.
En verder natuurlijk de diverse geautomatiseerde incassopunten in D, F, en CH.
Life is what happens the moment you put your phone away.