Hoe vaak wordt jij aangehouden?

• robbert
    Advanced
    robbert op 25 janvier 2010 · 12:16
    Ok, ben je weer eens onderweg voor een poeder trip en word je ingehaald door een dikke bak waar twee uilskuikens in zitten. Niet veel later zie je het bordje Polizei Folgen bitte. Dit gebeurt mij dus eigenlijk altijd. Een keer was het zelfs zo mooi dat we bijna met mach 3 vol in de achterkant van de uilskuikens reden en een andere keer kwamen ze met getrokken wapen op de auto afgestoven. Het gaat altijd over het zelfde, drugs. Al een keer zweet test moeten doen, heel vaak al de hele auto leeg, soms een deel van de auto gedemonteerd en soms met een hond gespeeld. Ongelooflijk wat een moeite ze er voor doen, je zou bijna denken dat ze zelf verslaafd zijn. Serieus, ik word 9 van de 10 keer aangehouden. Ik zou eigenlijk een medaille moeten krijgen. Ik ken de agenten al bijna bij voornaam en drink al koffie met ze. Wat ik mij nou afvraag is hoe vaak jullie dit hebben en ben natuurlijk benieuwd naar de mooie verhalen. Want met de Polizei en de douaniers kun je een hoop lol beleven om een oud dropje. ;D
  • Anton
    Tourist
    Anton op 25 janvier 2010 · 12:50

Wat heb je op je auto staan? Een paint van een waterpijp lurkende Bob Marley met daaronder de kreet 'legalise it?" 😀

• doov
    Advanced
    doov op 25 janvier 2010 · 12:53
    In wat voor barrel rij jij?
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 25 janvier 2010 · 13:35
    Bet yo a gangsta!  ;D
    Zoiets?

WeRookie
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 25 janvier 2010 · 13:56
    Ik krijg ineens een Flashback:

Go to heaven, ski like hell!
  • Jasperpolak
    Tourist
    Jasperpolak op 25 janvier 2010 · 14:06
    Hoe onguur kijk jij je ogen?? Zelfs in de Balkan ben ik nooit aangehouden, laat staan op de autobahn!
    Nog nooit last van gehad, ook niet in de zomer met een hele auto afgeladen met kano's/surfplanken en stinkend neopreen tot aan het dak [sub](misschien is dat ook wel de truc?) ???[/sub]
  • pindakeesie
    Tourist
    pindakeesie op 25 janvier 2010 · 14:12
    Ben je toevallig een van die personen met een natuurlijk stoned voorkomen?
    Ik had vroeger zo iemand in de klas, de braafheid zelve, maar hij werd er altijd uitgepikt op feestjes en schoolkampen omdat ze dachten dat ie stoned was.  ;D
    gewoon... omdat het lekker is
  • robbert
    Advanced
    robbert op 25 janvier 2010 · 14:43
    Heren logische reactie, maar ik denk niet dat mijn auto de oorzaak is. Want zowel in een kia sorento, toyota yaris, toyota corolla, fiat uno, seat merbella, peugot als in een pontiac ben ik al aangehouden. Moet wel zeggen dat het, het leukst is om in een barrel aangehouden te worden. Werd met een Seat marbella (top wagen overigens) bij de grens tussen Liechtenstein en Zwitserland aangehouden. Even de auto aan de kant zetten en ja hoor daar had ik opeens een enorme koker. Ha ha dikke rookwolken. Hadden ze niet verwacht, maar ze konden er wel lachen en ben niet meer gecontroleerd ;D
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 25 janvier 2010 · 14:48
    Ik heb nog nooit hoeven stoppen. Wel een keer dat ze naast me kwamen rijden en met een licht naar binnen schenen... ? Maar blijkbaar keek ik zo verontwaardigd terug dat ze vervolgens gas gaven een door reden.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 25 janvier 2010 · 14:52
    Ik ben afgelopen december toen ik naar Tignes reed (via Dui & Zwi) ook aan de kant gezet door de duitse politie. Vroegen of ik iets bij had wat je in nederland kunt verkrijgen? Snowboarders gebruiken dat ook zeiden ze.
    Ze waren verder wel relax en hebben alleen het voorvakje van mijn tas en dashboard kastje onderzocht.
    Ook op de heen- en terug weg bij de zwitserse grens moeten stoppen, waarna ik toch door mocht rijden na gezegd te hebben waar ik heen ging.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik in mijn eentje in de auto zat.
    Verder ben ik nooit aangehouden op weg naar wintersport, behalve dan toen we met 180km/uur een franse politie wagen inhaalden. Helemaal mee naar het politieburo, maar geen bekeuring gekregen.  😃
  • doov
    Advanced
    doov op 25 janvier 2010 · 17:13

Heren logische reactie, maar ik denk niet dat mijn auto de oorzaak is.

Dan heb je lang haar! Werkschuw tuig van een hippie ben jij daar!  ;D

Uit Mien van Robert Long:

Wat koop ik voor dat slap gelul
    Over hasjies en dat spul
    Van die lang behaarde vieze gore zwijnen
    In een kamp en dan castreren
    Nou dan zouden ze wel leren
    En die rottroep zou al gauw verdwijnen

• SPAM
    Advanced
    SPAM op 25 janvier 2010 · 18:12

Dan heb je lang haar!

Look who is talking ;D
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Dio
    Advanced
    Dio op 25 janvier 2010 · 18:51
    Mwah, niet zo heel vaak.

Frankrijk noord Thionville ri. Metz, ik was aan het 'speeden' op de middelste baan (links en rechts ingehaald worden door alle Fransozen) Autootje voor mijn snufferd: Pots Eitilop! knippert het ineens in het Frans. Naar de parkeerplaats een afslag verder en o wonder, alleen maar auto's met buitenlandse kentekenplaten die daar gemiddeld €200-300 per voiture mochten afrekenen. Geen inboorling gezien behalve dan de Gents d'Armes.

Oostenrijk: Ik haalde in in het zicht van een tegenligger. Dat die 400m verderop pas aankwam deed niet terzake. Ook een pet die opeens op de weg springt, lasergunnende collega er naast. Feest!

CH, Basel: Een tijdje een abonnement gehad op de Autovisitatie. Iedere grensoverschrijding was het raak. Sinds ik een koffer op het dak heb geschroefd als we gaan rijden is het vreemd genoeg gestopt en dat terwijl we nu echt zeker 100kg meer spul bij ons hebben dan eerst.

Duitsland: door twee wagens klemgereden, aanhouding met spreidstand tegen de auto, getrokken vuurwapens en heel nerveuze Polizisten. Dat duurde best lang. Toch geen boete gehad. Achteraf waarschijnlijk te verklaren door de practical joke die mijn maatje had uitgehaald door 'The Arm' uit de kofferbak te laten hangen. Een hand met onderarm in een keurig wit overhemd inclusief manchetknoop.

En verder natuurlijk de diverse geautomatiseerde incassopunten in D, F, en CH.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Sanno1
    Tourist
    Sanno1 op 25 janvier 2010 · 19:35
    even verder in de complot theorie.
    Is het jouw auto (staat op je naam?) Misschien sta je ergens op een lijst van drugssmokkelaars of zo en is er een Europees nummerborden bestand wat gedeeld wordt.

Ik heb zoiets als ik naar en in de VS reis. Op luchthavens word ik er altijd uitgepakt en apart gezet (in het zicht van de rest van de wereld) en dan sta je daar te wachten, wachten, wachten. Totdat je eindelijk weer verder mag want er is niets aan de hand.
  • Jaap
    Tourist
    Jaap op 25 janvier 2010 · 19:40
    Minsten elk seizoen een keer.

Heb een keer geprotesteerd tegen een zeiknatte herdershond die mijn hele auto ging besnuffelen. Ben gruwelijk allergisch... Nou, dat was foute boel. Was meteen een potientiele crimineel, handjes op het dak en fouilleren maar.

Heb tot Kufstein zitten niezen!  :-[
    For cryin' out loud...
  • jelmer
    Advanced
    jelmer op 25 janvier 2010 · 20:35
    Ook al drie keer gehad.. Echt heel irritant!

een keer gehad dat zelfs andere duitsers op de parkeerplaats ons kwamen helpen en om legitimatie gingen vragen omdat ze het niet vertrouwden.. die agenten zagen er zelf uit als een stel hippies..

Andere keer was ik na een 3 kwartier doorzoeken net weer 5 min op weg en toen kwam er een andere auto.. wilden ze het hele riedeltje nogeens herhalen.. na uitleg dat het net gebeurd was konden ze het tot 5 min beperken gelukkig..
  • ThijsAG
    Advanced
    ThijsAG op 25 janvier 2010 · 21:02
    Ik herken het wel. November 2008: 4 jongeren, afgetrapte peugeot 306, boards mee.

Stonden bij de pomp en ik zag een POLIZEI transporter aan komen rijden. Ik zag die agenten al denken: DRUGS!! Gelukkig alleen helemaal gefouilleerd en vakjes van de auto en handbagage zijn gecontroleerd, kofferbak mocht dicht blijven.
    Toen we in Kaprun aankwamen bleken van de andere 3 auto's er 2 helemaal uitgeladen moeten hebben. Iedereen reed los van elkaar. Dus score van 3 uit 4 gecontroleerde auto's.
  • poling
    Beginner
    poling op 25 janvier 2010 · 21:12
    nog nooit..en moet zeggen, en da klink nie mooi wellicht, da da soms ook maar beter was ook..  :😃 :-[
  • brt
    Advanced
    brt op 25 janvier 2010 · 21:15
    nog nooit. maar ik rij dan ook een knappe auto 😉
  • nero
    Expert
    nero op 25 janvier 2010 · 21:25
    Arjen? Kom er maar in!!!
  • BertJan
    Tourist
    BertJan op 25 janvier 2010 · 22:56
    2x midden in de nacht in Duitsland, beide keren alleen onderweg, redelijke auto vol met TNF duffels en twee paar ski's

de eerste keer ontvangstcommité met H&K MP5's, na het tonen van rijbewijs en kentekenbewijs en een telefoontje, waarschijnlijk met de opvolger van Derrick, kon ik mijn reis vervolgen, uitladen van spullen was niet noodzakelijk

de tweede keer twee relaxte Polizisten, ik mompelde iets over Skifahren en Österreich en ik kon zonder verdere plichtplegingen mijn reis vervolgen

kortom de Sako TRG 42 gaat voortaan in een skitas en de semtex in een duffel  ;D
  • koeienlap
    Advanced
    koeienlap op 25 janvier 2010 · 23:18
    Behalve de standaard kasten nog nooit aangehouden onderweg naar de sneeuw. Wel in Spanje, door een stel onbeschofte agenten...kut spanjaarden!
    Wel vorig jaar met een gangetje of 170 bij t laatste stuk, A43 dacht ik naar Valfrejus(we roken de sneeuw al), waar je die mooie slingerweg hebt. Stond er opeens een lasergun team..gelukkig niet op te letten..maar wel druk gebaren dat t wat rustiger moest. Dat was een mazzeltje ;D
    WE´ve got the POWDER
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 26 janvier 2010 · 07:00
    franse grens.... jaren achtereen was het daar pret, van honden tot uitpakken etc. daarna de douane af leren bluffen maar tegenwoordig gewoon een lekker blond wijf in de auto gezet. helpt enorm !
    (en als ik eerlijk ben.... donker krullend haar, niet helemaal scandinavisch uiterlijk, volkswagen golf diesel .... )
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • Dio
    Advanced
    Dio op 26 janvier 2010 · 09:05

... lekker blond wijf ...

Floorski??
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 26 janvier 2010 · 09:40
    @Robbert: ga eens in een fatsoenlijke bak rijden (bij voorkeur die van je pa met tankpas); Ford Focus station of Mondeo station. Is mij nog nooit gebeurd dus. 😀
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 26 janvier 2010 · 10:42

[quote author=fan neige link=topic=1108.msg16105#msg16105 date=1264485602]
    ... lekker blond wijf ...

Floorski??
    [/quote]

nee, eigen blond wijf. misschien iets minder strak skiënd dan floor.
  • robbert
    Advanced
    robbert op 26 janvier 2010 · 10:56
    http://C:\Documents and Settings\Robbert\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen\boarden\winter seizoen 2008-2009\Roadtrip Paul 4-8 feb 09
    Dit is mijn super wagen, ze heet Beppie (Bepski). Tja het is natuurlijk wel de ideale drugs runner auto. Nadeel is wel dat de verwarming het niet doet.
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 26 janvier 2010 · 11:01
    Je kunt beter de vraag stellen wanneer het bij mij niet voorkomt. Ik heb denk ik alles al meegemaakt. Van drugshonden tot ondervragingen en van auto uitpakken tot aparte gesprekken op vliegvelden.

Dat ding met die ogen is irritant, want dat is een indicatie dat je drugs hebt gebruikt. Maar goed, als je de hele dag hebt gereden in de sneeuw en je zit alweer in de auto op weg naar NL dan gaan je ogen natuurlijk wat anders eruit zien. En ga ze dat maar eens uitleggen.

Het zal wel iets te maken hebben met mijn voorbeeldige uiterlijk 😉
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • doov
    Advanced
    doov op 26 janvier 2010 · 11:18
    Tjonge tjonge tjonge, hebben jullie soms allemaal een noord afrikaans uiterlijk, rijdend in een 7 serie of S klasse met velgen die uit de wielkasten steken? Petje achterstevoren en gouden kettingen wellicht?

Ik word nooit aanghouden, althans niet voor drugs.

Iemand nog een koerier nodig?  😋
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 26 janvier 2010 · 11:40
    neuh, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook twee keer door duitse agenten bij een of parkeerplaats pomp gecontroleerd ben en die waren een heeeel stuk correcter tegen mij dan die franse etters die langs de grens staan.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro