huib op 28 janvier 2010 · 14:57
1x in Duitsland reed ik 190 waar het 130 was. Folgen bitte! Beleefde mensen die Duitsers, praatje gemaakt, papieren laten zien, nog even 1 opmerking over de snelheid en ik mocht weer doorrijden. Was wel onderweg voor het werk, dus strak in pak.
1x terug van klimtripje over de ring van Antwerpen met 180 waar het 100 was. Ze konden me slechts meten op 139 dus volgens die agent had ik mazzel. Had ie ook wel weer een puntje! Maar wel auto laten staan, 2km naar de pinautomaat lopen en 275euro aftikken. Zoiets is maar 60euro voor de Belgen, verboden door het Europeesch hof, maar ga jij voor 215euro de gok bij de rechter in België wagen? Verder aardige agenten hoor, aan die regels kunnen ze verder ook niets doen.
Verder vorig jaar een keer aangehouden bij de grens bij Basel. Duitsland in dus! Komt daar zo'n 19 jaar oud puistenkoppie in een te groot uniform om mijn paspoort vragen. Dat ligt ergens onder in mijn rugzak, dus dat duurt even. Zeg ik nog dat we toch allemaal EU burgers zijn, blaft ie direkt iets over Zwitserland is geen EU, en de verplichting om bij de grens je paspoort bij de hand te hebben. Anderhalve hersencel en een uniform, wat een lul!