Japan here I come...

• Karst
    Advanced
    Karst op 23 février 2010 · 21:53
    Beste mensen.
    Binnenkort vlieg ik naar Tokio. Op zoek naar sashimi, tempels, en... jaja poeder! ;D ;D ;D

Zijn er mensen hier die al zijn geweest?
    Hebben jullie tips, must see's of must do's? locaties, tips voor de overnachtingen...?

Ik hoor het graag!!!
    Smile! Your ridin' pow!!!
  • Neorej
    Tourist
    Neorej op 24 février 2010 · 00:10
    1. De Japanse taal leren
    2. Sushi eten
    3. Kareoke
    4. Verkleden als je favoriete Anime character en door de stad heen lopen (Cosplay, haha)
    5. Je Japanse poedermaatje onder de tafel drinken!

Have fun!
    Atomic
  • wimdes
    Beginner
    wimdes op 24 février 2010 · 12:43
    niseko, en bij uitbreiding hokkaido met poeder walhalla zijn!
    depressies uit siberie schijnen daar als een metronoom langs te komen, opgeladen met vocht uit japanse zee

had pech jaar of 5 geleden, half maart en begon net te warm te worden en te regenen... voorziene snow uitstap naar t noorden dan maar geschrapt

voor de rest hangt ervan af hoeveel tijd je hebt en waar je interesses liggen? onderdak vonden wij makkelijk door naar toerisme bureau te gaan ter plaatse, of eens op te bellen. meestal beter + goedkoper dan wat we in footprints gids vonden.

als voorbereiding kan je eens de film lost in translation bekijken, en beginnen max half zoveel te eten als je gewoon bent 😃
  • catchi
    Tourist
    catchi op 24 février 2010 · 15:34
    Ik hoor goede verhalen over de locatie van de spelen van 2014, alleen maar pillows, ram aan de kust maar wel 1800 mtr de hoogte in..........weet alleen de naam niet meer. Blijkt een bekend 'powdercapitel' te zijn.

Haat vliegen (als het langer als 2 uur duurt, in een vliegtuig) dus mij zie je daar niet...
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 24 février 2010 · 15:39
    Da's Sochi, maar dat heeft verder net zoveel met Japan te maken als Vancouver. 😉
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • catchi
    Tourist
    catchi op 24 février 2010 · 16:38
    :-[ da's rusland idd.......klinkt wel japans. Het gaat lekker vandaag........
  • jang
    Tourist
    jang op 24 février 2010 · 17:31
    Zonder zwans en los van de begeerde poeder....als je dan toch in Tokio bent, moet je niet alleen hun kopie van de Eifeltoren gezien hebben, maar moet je absoluut in alle vroegte, 4 uur 's ochtends, naar de grote vismarkt in Tokio waar een onwaarschijnlijke bedrijvigheid heerst die al eeuwen op dezelfde ,gestructureerde manier voor hen, totaal chaotische manier voor ons westerlingen, verloopt en waarbij je vissen en andere schaal- en schelpdieren ziet waarvan je het bestaan nog niet eens wist! En tolk meenemen scheelt veel. Héél veel.  Campai!
  • Sanno1
    Tourist
    Sanno1 op 24 février 2010 · 18:14
    niseko: veel ozzies, droge sneeuw in grote hoeveelheden. er zou nu 390cm moeten liggen

Mocht je naar Hokkaido gaan denk dan ook aan Kiroro, Asahidake en Kamui

Dichterbij Tokio:

In Niigata en Nagano prefecture valt op zich meer sneeuw dan in Hokkaido, maar de sneeuw is natter en de temperaturen wisselen veel sterker.

Gala Yuzawa: skitechnisch minder interessant maar in 1 uur bereikbaar met de skinkansen vanuit Tokio
    Rondom Yuzawa zijn er diverse skigebieden die interessanter zijn.

Hakuba: hoog alpine lijnen tot 3000meter (hiken vanaf de hoogste lift)
    Myoko: ligt nu 560cm, is iets verder dan Hakuba maar rustiger en meer sneeuw.

Nozawa Onsen: leuk dorpje met een paar leuke afdalingen.

Als ik de lijsten bekijk van sneeuwdiepte is het een 'slecht' sneeuwjaar in Japan.

Als je op zoek bent naar poedermaatjes kijk eens op

www.poachninja.com

N.b. de kopie van de Eifeltoren is groter dan de echte hoewel je dat niet zou zeggen als je het ziet tussen alle ook redelijk grote gebouwen.

Overnachten:
    slapen in de auto
    in Hakuba -> www.hakubapowderlodging.com eigenaar Nick is een beest op ski's en kent alle goede lijnen in de buurt.
  • Kip
    Advanced
    Kip op 24 février 2010 · 18:16
    Hoelang ga je? En hoeveel euro denk je ervoor nodig te hebben?
    Hokkaido en Niseko: 14-16m poeder per jaar.....Mooie japanse bosjes met van die dunne boompjes die redelijk ver uit elkaar staan!
    Ik zit nog te twijfelen voor januari volgend jaar: Een maandje Japan, AK, India of dan toch Canada?
    "Skiing is a pure addiction, it probably could be compared to crack"
  • Sanno1
    Tourist
    Sanno1 op 24 février 2010 · 18:21
    vanaf maart begint meestal het hiking seizoen, dat duurt ongeveer tot juni. eerst in de gebieden gaan een aantal bergwegen open waar een sneeuwlaag ligt die rond de 20meter is!!! (Tateyama highway)

Een andere hike optie is natuurlijk Fuji, maar goed oppassen met wind. Je zal niet de eerste zijn die van de berg wordt geblazen (letterlijk).
  • Karst
    Advanced
    Karst op 25 février 2010 · 21:59
    Yo Thanks for the tips.
    Had idd al van wat lui gehoord dat de vismarkt echt te gek is! Zeker 2-3 dagen goed Tokyo doen, en wellicht nog richting Kyoto om een extreem ander stad te zien.
    Daarna natuur intrekken, wat hot springs, afgelegen tempels, en de pow! (mocht er pow zijn).
    ga 2,5 week. dus is redelijk kort,... echter denk niet dat ik de knaken heb om langer te blijven..

Heb dus wisselende berichten gehoord mbt slaapplek vinden: persoonlijk boek ik nooit voordat ik ergens aankom, echter schijnt t toch lastig te zijn in Japan vanwege drukte. ... hmmm we'll see!
    Smile! Your ridin' pow!!!
  • Sanno1
    Tourist
    Sanno1 op 26 février 2010 · 19:04
    druktevaltwel mee. taal is ingewikkelder.
    probeer maar eens iets te vinden als er nergens 'hotel' op de gevel staat, maar wel allerlei gekke Japanse tekens wat dan hoteru (westers hotel) is of minshuku (pensionnetje).  In wintersport oorden is het nog wel te doen, maar Tokio en Kyoto is wat moeilijker. Je kan natuurlijk ook in het capsule hotel in tokio overnachten, weer een ervaring op zich.

als je die hobbel genomen hebt dan komt het spreken nog. meer dan 90% spreekt geen Engels.de jongeren krijgen het wel op school, maar spreekvaardigheid is belabberd in het algemeen. een optie is om het op te schrijven meestal kunnen ze dat lezen. Grootste voordeel is dat Japanners erg hulpvaardig zijn.

Kyoto hoort er wel bij.Vanaf Kyoto is het redelijk gemakkelijk om in Hakuba te komen, dan kan je een leuk rondje maken met misschien nog een stop in Nozawa Onsen en de sneeuwapen daar ergens tussenin.

een vriend van me heeft afgelopen januari gelift in Japan. Hij vond dat het beter werkte dan de trein en erg leuk was (moet je wel zorgen dat iemand de naam van je bestemming op een bordje schrijft.)
  • wimdes
    Beginner
    wimdes op 26 février 2010 · 21:56
    yep vismarkt is schitterend, vroeg opstaan!
    fiets huren was prettige methode om tokio verkennen, maar de metro moet je er toch ook meemaken, zo eens shinjuku op t spitsuur en je door mannetjes met witte handschoenen naar binnen laten duwen.

rail pass is wel praktisch, tussen steden zou ik niet beginnen liften want al wat geen bergen is, is verstedelijkt. op de buiten is het wel makkelijk en prettig liften. super vriendelijke maar o zo rare jongens die japanners. ja knikken betekent meestal geen ja, maar hm ik heb geen fluit begrepen van wat u net zei maar durf dat niet zeggen 😃

nooit problemen gehad met last minute onderdak, elk stadje heeft wel een toerisme bureau waar ze iets of wat engels spreken. wel opletten met nationale vakanties of feestdagen. toeristische plaatsen in centraal japan zijn meestal wel koppen lopen: souvenirwinkeltjes (wat zeg ik, supermarkten) bij spectaculaire warmwater bronnen waar je gedroogd water kan kopen (echt), 3 grote busparkings rond een kein authentiek middeleeuws dorpje, ...

hiroshima is zeker ook de moeite om eens met de shinkansen op af te gaan, als je iets of wat interesse hebt in geschiedenis, vergeet je nooit meer.

nog iets praktisch... meeste 24/7 achtige winkeltjes hebben een microgolf waar je voorverpakte noedel soepjes kan opwarmen, iets wat we dikwijls gedaan hebben als we met rammelende maag uit een restaurant kwamen

die 2,5 weken gaan zo voorbij zijn! wij waren er 3, maar er valt zoveel te zien en te beleven dat je er maanden zou kunnen rondtrekken
  • Sanno1
    Tourist
    Sanno1 op 4 mars 2010 · 14:32
    statistisch de meeste pow tov van wat?

Japan heeft in ieder geval geen statistieken hierover ik denk dat india ook niet veel te bieden heeft hierin, maar beide plekken hebben wel veel sneeuw in de aanbieding.

Als je puur naar sneeuwval (=pow?) kijkt binnen Noord Amerika dan kom je ook niet uit in Utah. Kijk je naast kwantiteit ook naar kwaliteit dan zal Utah beter scoren.

Dan komt er nog een variabele bij en dat is gevoel. Utah is leuk, maar misschien moet je ook eens ergens anders kijken om te zien of het werkelijk zo super is.

Dan heb je ook nog eens het lokale weer en buddies die mede bepalen waarom je ergens naartoe moet. Statistieken zijn leuk, maar moeilijk vergelijkbaar te maken en zeer beinvloedbaar.
  • Kip
    Advanced
    Kip op 4 mars 2010 · 19:09
    van india heb ik statistieken gezien van de sneeuwval per maand gemiddeld de laatste jaren.
    Met feb als uitschieter: 4,5 m sneeuw, de andere wintermaanden zaten rond de 2 meter. Maarja als het alleen maar mistig is en enorm hard sneeuwt, is het skiën ook niet fijn. Sneeuwen hoort snachts en overdag blue sky 😉

Maar Canada is dit jaar weinig gevallen, volgend jaar weer weerzegger meteo ? ;D
    "Skiing is a pure addiction, it probably could be compared to crack"
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 4 mars 2010 · 19:16
    Of je nu een maan naar Japan, AK, India of Canada gaat, je zult toch een beetje geluk moeten hebben met de sneeuw. Wat de statistieken ook zeggen.
  • brt
    Advanced
    brt op 7 mars 2010 · 20:46
    Voor droge poeder / champagne pow hoef je tegenwoordig niet meer naar de Canada of V.S., dat is deze winter ook in gewoon de Alpen gevallen 😃 Niet in dezelfde hoeveelheden uiteraard...
  • Sanno1
    Tourist
    Sanno1 op 8 mars 2010 · 20:11
    Persian Pow, Champagne Pow en Hokkaido Pow allemaal geweldig, hoewel er in Iran erg weinig was toen ik er was, maar het was denk ik wel het droogste wat ik gezien/gevoeld heb van de drie.

Maar inderdaad gaat het allemaal om gevoel. Vorige sprak ik met iemand die vroeg waar ik nog weleens terug zou willen ik zei toen: Powder Mountain en hij vond het het meest verschrikkelijke gebied van Utah. Meningen verschillen soms erg veel.
  • Sanno1
    Tourist
    Sanno1 op 8 mars 2010 · 20:12
    Karst let op de kersenbloesem tijd. Zou wel heel mooi zijn als je in die peiktijd in Kyoto zou kunnen zijn.
  • brt
    Advanced
    brt op 8 mars 2010 · 20:44

[quote author=brt link=topic=1251.msg18336#msg18336 date=1267991190]
    Voor droge poeder / champagne pow hoef je tegenwoordig niet meer naar de Canada of V.S., dat is deze winter ook in gewoon de Alpen gevallen 😃 Niet in dezelfde hoeveelheden uiteraard...

You'd wish!  ;D
    [/quote]

Hoezo? Champagne pow is niets meer dan een benaming voor droge, ongebonden poeder. Dat valt in de Alpen ook in de koudste maanden, alleen niet in dezelfde hoeveelheden als in de rockies.

Ik snap dat je met veel plezier terugkijkt op Utah, maar ik heb de 'alles is beter in Utah'-routine nu toch wel genoeg gehoord 😃

Ga http://www.salomonfreeski.com/nl/freeski-tv.aspx?ep=13#player... maar even kijken anders 😉
  • MDH
    Tourist
    MDH op 9 mars 2010 · 09:36

[quote author=brt link=topic=1251.msg18385#msg18385 date=1268077440]
    Hoezo? Champagne pow is niets meer dan een benaming voor droge, ongebonden poeder. Dat valt in de Alpen ook in de koudste maanden, alleen niet in dezelfde hoeveelheden als in de rockies.

Ik snap dat je met veel plezier terugkijkt op Utah, maar ik heb de 'alles is beter in Utah'-routine nu toch wel genoeg gehoord 😃

Het is niet mijn bedoeling dat jij of iemand anders zich eraan stoort om te horen dat buiten de Alpen een andere (drogere) sneeuw valt. Jammer dat je je hieraan stoort, dat spijt me. Intentie was om deze tip te delen en mensen net dat zetje te geven om het zelf eens op te zoeken. Ik was blij geweest als ik die stap eerder had gezet.

Dit jaar hebben we in de Alpen inderdaad ook een erg goede en droge sneeuw. Maar dit is opvallend en erg uitzonderlijk.

Voor mij bestaat Champaign powder uit een drietal factoren:
    1) Droge sneeuw zelf (deuh),
    2) de hoeveelheid,
    3) en hoe vaak dit valt.
    Vanwege een aantal factoren komt een dergelijk droge sneeuw in de Alpen (nagenoeg) niet voor. Oa. omdat we al te vochtige lucht van de oceaan krijgen. Colorado heeft door de grote hoogte vaak droge poeder. Ik meen 2% vocht gelezen te hebben? Dat is zelfs nog iets droger dan in Utah, maar daar valt ie weer vaker. Dat wordt toegeschreven aan het Salt Lake wat er ligt, etc. etc.
    Kijk ook eens op; http://en.wikipedia.org/wiki/Champagne_powder

Ik ben nu 3x in de Rockies geweest en heb elke keer poeder gehad. Als ik dat vergelijk met de Alpen... Of heb ik decenialang buitengewoon pech gehad?
    Waar je ook heel ongelukkig van wordt is als je naar www.alta.com surft en daar de powder alert aanzet. Ik ben zo stom geweest. Dan krijg je in Nederland, terwijl je op kantoor zit, echt de ene na de andere powder alert...

En nee, niet alles in Utah is beter. Gebieden zijn klein en niet gecombineerd en de liften zijn meestal totaal  verouderd. Maar tot aan mijn NEK in de sneeuw staan heb ik in de Alpen helaas nog nooit meegemaakt. En dan bedoel ik met ski's aan echt tot aan mijn nek. Het skien met een snorkel heb ik buiten Amerika ook nog niet gezien. En dat is, naast een beetje gekkigheid, ook echt prettig omdat je anders sneeuw inademt en toch erg veel moet hoesten.

Afsluitend; ik hoop dat je nu niet helemaal klaar bent met "Utah" want dan zou je jezelf echt tekort doen. Ga! ga! ga!  ;D
    Ga alleen niet met Delta Airlines.... maar dat is een ander verhaal.

En nu terug naar de verhalen van Karst en de poeder van Japan. Erg nieuwsgierig!
    [/quote]

Ik ga waarschijnlijk volgend jaar rond de kerst met de familie 2 weken richting de states om de sneeuw in te duiken. Het plan is om 2 verschillende gebieden elk een week op te zoeken. Door je verhalen moet ik wel echt zeggen dat ik Alta toch ga noteren als één van de gebieden om in de gaten te houden, klinkt echt ongelofelijk!  ;D
    Dus wie weet, er is nog geen plan vastgelegd. Maar ik sta natuurlijk ook altijd open voor andere geheimtips!  😀

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro