Ik reed hiervoor een VW T4 syncro. Top auto, prima 4x4, redelijk verbruik, ruim en prima in te slapen. Maar omdat ik als kind regelmatig in een landcruiser zat.... Nu rijdt
@Haas in de blauwe syncro en rijd ik zelf een Landcruiser 100 4.2TD.
Waarom? Ik rijd regelmatig van en naar de Alpen. En kom nog wel eens wat sneeuw tegen. En kijk maar eens goed rond in de Franse Hautes Alpes.. nergens rijden zoveel landcruisers in de bergen als daar.. en dat moet een reden hebben 😉
Een landcruiser is een werkpaard, geen autobahnmobiel. Hij doet het daar wel lekker op, maar 130-140 is toch wel het mooiste. Luchtvering, meer dan genoeg plaats, altijd tractie en lage gearing voor klimmen (en dalen).
Ik snap
@powderskifun heel goed. Toen ik nog geen kinderen had, maanden in de Alpen woonde en ik niet continue richting de Alpen reed was mijn trouwe metgezel een 17 jaar oude Corolla. Meer heb je niet nodig als je eenmaal in de Alpen bent. Maar dikke pakken sneeuw, 1000 kilometer heen (en terug), poedermaten en dito materiaal... ach weet je.. ik wilde graag zo'n wagen en ik ben blij dat ik er nog in mag rijden. 😉