Academy: Hoe steil is deze helling?

• Dio
    Advanced
    Dio op 17 octobre 2013 · 11:26
    rond de 33 graden. Afhankelijk van stufe en afstand tot helling boven de rots dus Go of No Go. De fotograaf lijkt op een slechter plekje te staan dan de skiër. De wind stond zijn kant op bij stufe 3 en hoger zou ik daar liever niet staan. Maar goed, ik ben dan ook een schijterd.
    Life is what happens the moment you put your phone away.
  • Niels
    Advanced
    Niels op 17 octobre 2013 · 11:34
    33
  • martijnr
    Beginner
    martijnr op 17 octobre 2013 · 11:42
    Denk ook 30 -35 bij de skier en tegen de 40 waar hij bovenin de traverse heeft gemaakt.
    martijnr
  • Zimoski
    Beginner
    Zimoski op 17 octobre 2013 · 11:46
    Op de plek van de skier 33, rechts boven het rotsblok lijkt het steiler, daar 35-40
    Scout's honor dat ik niet eerst de reacties van Niels en Dio zag 😋
    Stoked, stokeder, stokedest!
  • Zimoski
    Beginner
    Zimoski op 17 octobre 2013 · 11:50
    Als ik de erm toe moest passen zou ik denk ik rechts boven het rotsblok voor de zekerheid met 40+ werken. Lijkt eerder 40 dan 35.
    Stoked, stokeder, stokedest!
  • xos
    Tourist
    xos op 17 octobre 2013 · 11:54
    Zou hem inschatten in de categorie steil, dus 30-35°
  • PeterSchrier
    Beginner
    PeterSchrier op 17 octobre 2013 · 12:36
    ik schat zo'n 35 graden
  • PK
    Beginner
    PK op 17 octobre 2013 · 13:00
    40+
    Let it snow, let it snow, let it snow
  • MTV
    Beginner
    MTV op 17 octobre 2013 · 13:03
    In ieder geval boven de 30 graden. Ik zou met vellen onder m'n ski's niet even recht omhoog lopen, zou moeten spitzkehren. Skiers' links lijkt het stijler dan waar de skiër is. Het zou me niet verbazen als dat tussen 35 en 40 graden zit.

Lawinegevaar zou wel eens aanzienlijk kunnen zijn. Er zijn windtekenen, wellicht recent, omdat er nog niet veel sporen in de helling staan. Ik zou dus rekenen met minimaal 35 graden.
  • JorritMeinsma
    Beginner
    JorritMeinsma op 17 octobre 2013 · 13:07
    Richting de 40°.. 38 ongeveer
  • Frenktastic
    Advanced
    Frenktastic op 17 octobre 2013 · 13:18
    minder dan 35
    If the conditions are crap, it's called training!
  • poling
    Beginner
    poling op 17 octobre 2013 · 13:26
    denk ook minder dan 35. maar wel meer dan 32 ofzo, kijken naar de positie van de skier.
  • Allart
    Beginner
    Allart op 17 octobre 2013 · 15:01
    Het is niet Felddurchsetzt, dus minder dan 40, volgens mij kun je over de schaduw niets zeggen tenzij je weet hoe laat en op welke datum en welke richting de foto op genomen is...?
    Dus meer durf ik er niet over te zeggen, ben wel benieuwd naar de oplossing 😋
    Het is pas gevaarlijk als het misgaat... ;-)
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 17 octobre 2013 · 15:09
    Ik vraag me nu toch af hoeveel mensen er daadwerkelijk met een geodriehoek tegen hun beeldscherm aan hebben zitten meten 😃
  • evan
    Advanced
    evan op 17 octobre 2013 · 15:59
    De hoek van een helling kan volgens mij alleen nauwkeurig uit een foto worden afgeleid als de camera loodrecht en waterpas op een verticale doorsnede van die helling wordt gehouden. De hellingshoek is in dit geval dan alleen dicht bij de fotograaf redelijk nauwkeurig te bepalen en lijkt wel 40° te zijn. De hoek van het deel van de helling waarop de skiër zich bevindt is gemeten op de foto ongeveer 33°, maar zal vlakker zijn omdat dit een projectie is. De helling lijkt skiërs-rechts overigens steiler te zijn.
  • dorfke
    Beginner
    dorfke op 17 octobre 2013 · 16:15
    36.7, misschien 36.6
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 17 octobre 2013 · 16:38
    Naast het correcte antwoord hoor ik ook graag van Morris de exacte plek waar deze shot genomen is!

Ik denk ergens bij Madrisa?
    Rex Monte - Amor Nix
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 17 octobre 2013 · 16:40
    Morris, je koffie duurt te lang! verlos ons!
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 17 octobre 2013 · 16:53
    @Dutchess @WhitePowder, de koffie is heerlijk. Zoals ik al schreef: Morgen gaan we verder met vraag 2 en geef ik je een extra hulpmiddel. In afwachting van jullie antwoorden ga ik even een koffie doen 😉

In ieder geval hebben we een range te pakken. Ergens tussen de 30 en 41 graden. Morgen meten we weer... en waarschijnlijk weten we dan meer.
    May the powder be with you.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 17 octobre 2013 · 16:55
    Oh ja.. ik zal m'n best doen om eea voor 8 uur 's ochtends live te hebben. Alvast een tip. Houd je snowcard/lineaal en printer maar alvast bij de hand.
    May the powder be with you.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 17 octobre 2013 · 17:11
    Cliffhanger. Gemeen hoor..
    splitfest.nl
  • marcopeterbakker
    Beginner
    marcopeterbakker op 17 octobre 2013 · 17:36
    Ik denk 40 als ik zo naar die sneeuwrand kijk onder de rots.
  • Ghini
    Advanced
    Ghini op 17 octobre 2013 · 17:58
    Vraag me toch af of er niet een van de WePowder sponsors zo slim gaat zijn om zo'n mieters liniaaltje uit te brengen.. Logo dr op en de shop.
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 17 octobre 2013 · 18:09
    O, ging het niet over de tweede foto ?? 😃 Hoeveel graden moet je hellingshoek zijn om een board tegen een muur te plaatsen als ook de bodem schuin afloopt en je board geen short swallowtail heeft én er geen kastje tegen de muur hangt ???
    sbs roelz
  • Easy
    Advanced
    Easy op 17 octobre 2013 · 19:06
    30-35 graden (waarschijnlijk laag in die range)
    Built for Speed
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 17 octobre 2013 · 19:10
    Hmm vraag is hoe steil hij is maar zelf denk ik dat je moet rekenen met 39+ zonder dat je het exact hoeft te weten. Dit op basis van felsdurchsetztes gelande.
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • roel2
    Beginner
    roel2 op 17 octobre 2013 · 19:11
    Het is een flinke puist die er doorheen komt maar of dit dan felchdurchsetzt is? Ik denk 35.
    The only source of knowledge is experience
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 17 octobre 2013 · 19:23
    30 tot 35 ws eerder in de buurt van de 30
    powpowwowjippiajippieee
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 17 octobre 2013 · 19:24
    30 - 35
    sbs roelz
  • poling
    Beginner
    poling op 17 octobre 2013 · 19:40
    felchdurchtz is geen sprake van lijkt me zo. die eene grote kei die er ligt kan lijkt me niet als argumentatie worden gebruikt

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro