Het gaat een mooie winter worden. In december naar de wePowder Kick Off, niet veel later naar de zuidalpen om met Martijn en vrienden de wePowder roadtrip te doen en net na het nieuwe jaar stap ik in het vliegtuig op weg naar Canada voor wePowder Revelstoke week. En dan komen er zeker nog wat meer en minder last minute tripjes bij. Wat wenst een mens nog meer...?
'...Hey, heb je nog tijd in februari?' ....'Eeeuh, ik ben dan ergens jarig. Hoezo?'....'Japan?'.... Het blijft een tijdje stil aan mijn kant. 'Daar heb ik wel een gaatje voor.' Japan staat al een tijdje op mijn wishlist en nu wordt het dus werkelijkheid. Geen voorjaarsvakantie in de Alpen dit jaar. Het wordt Japan. Het kan verkeren. Niet als wePowder trip? Nee, nu nog niet. We laten ons eerst eens goed onderdompelen in het land van de rijzende zon. En dat zal heel wat grappige situaties opleveren.
Afgelopen winter reed ik met zes Japanners (allemaal MOSS snowstickteammembers) door de Alpen en dat leidde regelmatig tot hilarische taferelen. En nu ga ik dus ook ervaren wat hen in Europa overkwam. En ben je er al geweest... dan kom maar door met de tips.