De laatste tijd verschijnen er steeds meer oproepen op het forum om al in Nederland (regelmatig) te gaan oefenen met de lawinepieper. Initatieven die we breder onder de aandacht willen brengen en van harte aanmoedigen.
Ik herinner me nog goed hoe ik avond na avond in de sneeuw aan het oefenen was. Mijn budget om 's avonds in de kroeg te hangen was nul en na avonden op kaarten gestaard te hebben kon ik iedere hoogtelijn dromen. En zo stonden Haas en ik na een poederdag en een vullende maaltijd uren in de sneeuw te emmeren met onze lawinepiepers. Zo leerden we wat de invloed was van liftpalen etc.. op het signaal, maar leerden we vooral hoe onze piepers werkten. En pieperzoeken wil geleerd zijn. Vooral omdat in stresssituaties niets zo fijn is als terug te kunnen grijpen op routine en ervaring. Waarbij herhaling de sleutel tot succes is.
En dus.. wil je af en toe oefenen en meer wePowderaars leren kennen. Hierbij wat initiatieven. Zo is er een pieperzoekcollectief aan het ontstaan in Rotterdam, Utrecht, Den Haag en Amsterdam. En wie weet volgen er nog meer. Meld je op het forum en ga lekker aan de slag. Stuit je op problemen of heb je vragen... schroom niet om ze te stellen. We helpen je graag.