PA#11: de details

• Hubaa
    Tourist
    Hubaa op 17 janvier 2014 · 09:07
    We vertrekken vanavond, maar waarheen. We twijfelen tussen Andermatt, Livigno en Alagna?
    Advies?
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 17 janvier 2014 · 09:21
    @Hubaa, vanwege de fohn komend weekend zou ik Andermatt skippen. Ofwel je hebt fohn, maar ik verwacht eerder slecht zicht en sneeuw. Ik zou kiezen voor Livigno (veelal vlakke hellingen en bossen) of juist de andere dalen van Monte Rosa.

@ijsbeer, keep us posted. Waarschijnlijk zijn de 2 sleepliften in het dorp geopend. Ik dacht dat de cabinelift dicht was.
    May the powder be with you.
  • Hubaa
    Tourist
    Hubaa op 17 janvier 2014 · 09:44
    Andere dalen van Monte Rosa, champeluc of gressoney bedoel je? Waarom de andere dalen, meer bomen en beter zicht?
  • 49
    Advanced
    49 op 17 janvier 2014 · 10:48
    @Hubaa

Eenvoudige hellingen monte rosa zijn het beste bereikbaar uit Champoluc. Dan zit je direct in mellow bossen en weides. Gressoney heeft ook lekkere bossen maar die zijn wat steiler en lastiger navigeren. Alagna hoog alpien terrein, maar bossen Gressoney prima uit Alagna te doen. Champo is wat te ver van Alagna als je vooral die bossen wilt skien.

Groet vanaf Passo Salati!
    montagna bianca, ti amo
  • RP
    Advanced
    RP op 17 janvier 2014 · 11:09
    Livigno naar L-gevaar 4 op zondag, dan Freeride toch verboden?

(behalve onder treeline = 3 maar vraag is of ze dan toch niet verbieden)
    Explore the Outdoor!
  • RP
    Advanced
    RP op 17 janvier 2014 · 11:12
    @49 Gressoney-Trinite toch mooi in het midden om zowel Champoluc als Alagna te doen?

Zoals het er nu naar uitziet donderdag of vrijdag in Gressoney (of Champoluc).... hopen eerst Bosco voor een a twee dagen aan te doen, een en ander afhankelijk van tips Morris op maandag.
    Explore the Outdoor!
  • 49
    Advanced
    49 op 17 janvier 2014 · 11:29
    @RP

Gressoney centraler dan Champoluc. Voor jullie waarschijnlijk leuker. Toeristen & beginners is Champoluc prima keus. Alagna voor fijnproevers van elk niveau 😉
    montagna bianca, ti amo
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 17 janvier 2014 · 11:37
    Gelukkig geen weddenschap met @meteomorris. Maar het skigebied San Bernardino is idd gesloten op 2 kleine slepers na.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro