Einde van Super St. Bernard?

• Arjen
    Advanced
    Arjen op 22 juillet 2010 · 21:53
    Mmm, lees dit net op de website van Super st. Bernard:

The Super St-Bernard arrives at an important juncture in its history.
    In fact, the concession to operate the gondola comes to the end in late 2010.

Many questions arise about the future of the station, and to respond and keep you informed about steps of the renewal, please check this page during the coming weeks.

http://www.lesuper.ch/demain.php

Zou toch behoorlijk zonde zijn. En het volgende kleine gebied dat het loodje legt...

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • ollie
    Expert
    ollie op 23 juillet 2010 · 11:42
    Toen wij in maart daar waren, hoorden we het al van verschillende mensen.
    Verscherpte veiligheidsregels eisen dat er veel aan de gondel gedaan zou moeten worden, iets wat financieel niet rendabel zou zijn voor de hoeveelheid bezoekers.

Erg erg erg jammer... een gebied met zoveel mogelijkheden en zo weinig mensen: het heeft mijn hart gestolen.

...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 23 juillet 2010 · 18:01
    Godsamme, wilde we met Wepowder niet ooit een gebiedje opkopen?Dit lijkt me toch wel een heel erg goede kandidaat! Dit is eeuwig zonde!

(Ik weet het, het zijn dromen...)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 23 juillet 2010 · 19:21
    Gaat het dan al voor de winter dicht of op 1 januari 2011? Als dat laatste het geval is dan kan ik er nog even heen. Het stond namelijk wel op mijn verlanglijstje :'( Erg jammer inderdaad.
  • [R]ogier
    Advanced
    [R]ogier op 23 juillet 2010 · 19:29
    Misschien kunnen we/WePowder aandeelhouder worden van SSB met daarbij natuurlijk wat priveleges voor WP-ers zoals gratis liftkaarten! Loopt het vervolgens weer wat beter met SSB (door het bijbehorende WP-freeride-businessplan) wordt SSB weer verkocht en een ander gebied in "nood" geholpen!  😃
    No risk, no fun...No limit, no life
  • Marco
    Advanced
    Marco op 26 juillet 2010 · 14:18
    F*ck!
    Zou echt zonde zijn, want die ene dag daar in maart was toch wel heeeeeel erg lekker. Zonde ook dat dit soort kleine gebiedjes niet kunnen blijven bestaan tussen de alsmaar grote worden mega-gebieden... Damn!

Dan toch maar dat wepowder-gebied beginnen?
  • Sjoerd2
    Advanced
    Sjoerd2 op 27 juillet 2010 · 18:53
    ogier link=topic=1523.msg20939#msg20939 date=1279906148]
    Misschien kunnen we/WePowder aandeelhouder worden van SSB met daarbij natuurlijk wat priveleges voor WP-ers zoals gratis liftkaarten! Loopt het vervolgens weer wat beter met SSB (door het bijbehorende WP-freeride-businessplan) wordt SSB weer verkocht en een ander gebied in "nood" geholpen!  😃

hoe is jou frans? (of is het duits daar) wellicht een bericht sturen naar de skilift onderneming?
    Whitetracks | Distributie & Marketing: Icelantic & Freeride Map
  • thesnow-plough
    Tourist
    thesnow-plough op 31 juillet 2010 · 20:29
    Maandag ga ik richting Valais ik kan wel even kijken wat de plannen nu zijn, misschien heeft Sander wel iets gehoord hij woont daar per slot van rekening om de hoek.
    I live for this shit.
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 1 août 2010 · 10:31
    superzonde ; heb hem in de paasvakantie nog gedaan ; ook de afdaling 8erlangs naar italië ; wou zeker in betere omstandigheden (méér verse pow) nog 1s terugkomen ; hoop ni dat wij de laatsten waren die langs daar naar beneden kwamen ; ... nog een reden meer om te touren ...
    sbs roelz
  • kanski
    Elite
    kanski op 1 août 2010 · 15:27

Maandag ga ik richting Valais ik kan wel even kijken wat de plannen nu zijn, misschien heeft Sander wel iets gehoord hij woont daar per slot van rekening om de hoek.

Mijn naam is HAAS, ik weet van niks... is er iets gebeurd dan.... daar weet ik niks van!
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • Tappo
    Tourist
    Tappo op 17 août 2010 · 14:53
    1 million ou la mort !
    Un appel aux donateurs est lancé ce 16 août et courra jusqu’au 15 septembre. Cette recherche de fonds
    qui n’aboutira pas sur l’augmentation du capital-actions a pour but la survie du Super durant l’étude et la
    réalisation du futur projet. La région touristique Verbier Saint-Bernard peut-elle se priver d’un tel produit
    d’hiver ? Les communes voisines de Suisse et de la Vallée d’Aosta sauront-elles réagir et donner une
    nouvelle chance à la station du Super Saint-Bernard ? L’engouement ressenti de la population en avril
    dernier perdurera-t-il ? Autant de réponses qui ne tomberont pas, espérons-le, comme une guillotine au soir
    du 15 septembre !

Mogelijkheid om mede bij te dragen aan het voortbestaan van Super:

http://www.lesuper.ch/Recherche%20de%20fonds.pdf
  • ThijsKennis
    Expert
    ThijsKennis op 18 août 2010 · 08:24
    En als ik nou ál mijn zakgeld doneer? ;D
    Pow!
  • Marco
    Advanced
    Marco op 18 août 2010 · 08:35
    Gelukkig zijn het zwitserse francen, dus das dan 750000 euro ongeveer..... 😉
  • Sjoerd2
    Advanced
    Sjoerd2 op 19 août 2010 · 21:04
    nu is mijn Frans uiterst belabberd maar er van uitgaande dat ze nu 750.000 euro nodig hebben om er van verzekerd te zijn dat ze een seizoen open kunnen.

Dan ben ik toch bijzonder benieuwd hoe de kosten van zo'n klein gebied zo hoog kunnen zijn, want ik neem aan dat ze naast de 750.000 euro ook nog inkomsten hebben uit de verkoop van skipassen, en een dagkaart kost al 38 euro.

Ik denk dat het beter is om het gebied falliet te laten gaan, wellicht zitten ze vast aan te dure leningen of andere financiele verplichtingen en is het beter om de boel om te laten vallen en met nieuwe afspraken het gebied weer op te starten (als daar de kans voor is).

Een wepowder skigebied met een community inkomsten model, zou zo gek nog niet zijn 😉

Whitetracks | Distributie & Marketing: Icelantic & Freeride Map
  • Steven
    Tourist
    Steven op 19 août 2010 · 21:53
    @monkey: die 750.000 zijn nodig om noodzakelijke vernieuwingen aan de cabine-lift te doen. Dat is zo'n 20.000 dagpassen.....En de exploitatie zelf kost ook nog geld natuurlijk. Het lijkt erop dat het einde verhaal is, ben ik bang.
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 20 août 2010 · 00:44
    jezus
    sbs roelz
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 20 août 2010 · 00:53
    maar.... maarrrr...... ik ben er nog nooit geweest  :-[ :'(
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 20 août 2010 · 07:47

maar.... maarrrr...... ik ben er nog nooit geweest  :-[ :'(

ik dus ook niet. Daarom was mijn vraag of hij op 1 januari 2011 pas sluit ( en daarvoor nog even open gaat). Dan kunnen we misschien nog even proeven wat wij dan ook erg zullen missen. Gedeelde smart is halve smart :'( 😃 ?
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 20 août 2010 · 09:29
    supersmorgensvroeg met mn botten vollenbak daarbuiten op de parking in de weer ; gekent dawel ; die lift nog ni open ; wa zwitsers wa lawaait aant maken om die lift in gang te krijgen; stond daar zone ouwe sasa ook aan de deur te krabben om als eerste naar boven te gaan; amaai ; ni meer van de jongste, ook ne snowboarder ; zit je daar later mee in de lift ; babbeltje ; vraag je hoe de afdaling naar italie is ; mwaaa ; da's DERTIG JAAR geleden dak die nog gedaan heb ; vraag je hoe oud ie is ; VIJFENZEVENTIG !!! VIJFENZEVENTIG !!! Plankt al zo'n 25jaar en Had van zn vrouw voor zn ZEVENTIGSTE VERJAARDAG zo'n Megalight van Nidecker gekregen ; superplankske beweert ie ; was van vevey ; komt hier elk seizoen een paar keer ; mor italie deedie ni meer ; en in de zomer gaatem in frankrijk een maand surfen ; komtem na de lift zo eens mee zien nor italie en ziejem daarna vlotjes pow scheppen...
    dieje mens gaat da ook erg vinden asdadaar dicht gaat ...
    sbs roelz
  • ollie
    Expert
    ollie op 20 août 2010 · 11:23

... dieje mens gaat da ook erg vinden asdadaar dicht gaat ...

Precies, doe je het niet voor jezelf, doe je het voor een ander!

More friends on a powder day! 😃
    ...more friends on a powder day: http://www.mountainmadness.org
  • Marco
    Advanced
    Marco op 27 septembre 2010 · 16:04
    Er is een update op de site van Super St. Bernard, mijn frans is dramatisch dus hier de vertaling die google translate er van maakt:

15 september 2010

Na de lancering van onze fondsenwerving, kunnen we kondigen de avond van 15 september kregen we toezeggingen ten bedrage van 500.000 frank .--. We hebben al wil iedereen die hebben hun belofte bedanken.

Een geweldige uitstorting van solidariteit is begonnen en we willen dit onderzoek tot een paar dagen fonds uit te breiden.

We hebben ook wacht op een bevestiging van ondersteuning van personen die geïnteresseerd zijn in de toekomstige ontwikkeling.

Als gevolg daarvan blijven we optimistisch en wordt u gevraagd om de informatie te doen toekomen aan een maximum van mensen om je heen. Met uw hulp kunnen we slagen.

We sturen eerder deze week voorstellen aan de Federale Bureau van Verkeer en Waterstaat (FOT) voor het werk moet worden gedaan vóór de aanvang van het seizoen.
    We hopen op de agenda van een vergadering op het kantoor van de OFT in eind september tot hun instemming te verkrijgen.

Alle sets DARE DE TOEKOMST!

Benieuwd of ze die laatste 5 ton nog bij elkaar krijgen.... Zal mij benieuwen.
  • Opa
    Advanced
    Opa op 28 septembre 2010 · 09:44
    Kwestie van storten!  :😃
    Age is a matter of mind: if you don't mind it doesn't matter!
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 28 septembre 2010 · 10:07
    Is er een rekeningnummer? En wat zien we voor dat geld terug  8) behalve dan dat een, blijkbaar, mooi gebied open blijft?
  • Marco
    Advanced
    Marco op 29 septembre 2010 · 12:40

Kwestie van storten!   :😃

Of kwestie van dit formuliertje invullen en bij een succesvolle fondsenwerving wordt het pas geind. 😉
    http://www.lesuper.ch/Recherche%20de%20fonds.pdf
    Bankrekeningnummer konden ze niet geven, maar dit is ook een oplossing. Gegevens kun je mailen naar info@lesuper.ch

(Niet dat ik de illusie heb, dat met onze financiele bijdrage het gebied wel of niet blijft bestaan, maar in dit geval kunnen alle kleine beetje helpen.)
  • Pazz457
    Expert
    Pazz457 op 29 septembre 2010 · 21:10
    Ik heb ooit een keer ARROW Jazz fm (radiostation) proberen te redden van de ondergang door EUR 15.00 te storten. Als ze het niet zouden redden zou je er in ieder geval een cd'tje aan overhouden (die zouden ze opsturen).

Nou beide is niet gelukt, geen radio, geen cd  :'(

Dan is zo'n formulier een betere oplossing  al [s]spreek[/s] lees ik geen frans  😃
    Go to heaven, ski like hell!
  • Freekrider
    Beginner
    Freekrider op 18 novembre 2010 · 16:26
    Het is enorm jammer.
    Maar het zat er aan te komen, de lift werd inderdaad gevaarlijk, vooral als er veel wind stond.

Nu staat in het skiblad: Verse Sneeuw, een heel stuk over skigebieden die te koop zijn.
    Deze winter volgt dus ook Super St-Bernard, een ontzettend mooi skigebiedje
    De lift heeft een reparatie nodig van 1miljoen euro, geen 750000.

Voor de mensen die er nog nooit zijn geweest hebben wat gemist.

De toch naar Italie heb ik zo'n 5x geskied!
    Wat een belefenis.

Is het waar dat er nog 500000euro moet worden gestort?
    Wie is de eigenaar van het gebied weet iemand dat?

Groetjes F
  • Marco
    Advanced
    Marco op 18 novembre 2010 · 16:58
    Even op de website van Le Super gekeken. Dit staat er als laatste bericht, nadat ik google translate eroverheen heb gegooid: :'(

Ondanks een ongekende mobilisatie van de Super St-Bernard te redden
    Het resort zal niet open zijn pistes voor de winter 2010 / 2011

De eisen van de OFT (Office of Federal Transport) niet toe dat de raad van bestuur om het werk voor de naleving in de korte tijd voordat het seizoen.

Een pagina uit het grootboek geopend in 1963 draaide de rest van het verhaal kan nog steeds worden geschreven ...
    Het bestuur is nog steeds in contact met de Belgische beleggers en Engels voor de voorgestelde nieuwe gondel met de oprichting van de bedden in het dorp Bourg-St-Pierre.

De Raad van Bestuur wil haar trouwe klanten te bedanken, iedereen die had geholpen en ondersteund in de verschillende benaderingen, al degenen die hebben aangegeven hun enthousiasme voor het station door hun belofte, het genereren van een enorme uitstorting van solidariteit.

Een paar belgen en engelse investeerders zijn dus nog aan het kijken of een doorstart haalbaar is. Hoop dat dat gaat lukken!
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 18 novembre 2010 · 17:05
    Jammer  :'(

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro