Ik zal mijn eigen bericht wat nuanceren:
Als ik er zo over nadenk, is het voor een kickstarter campagne bijna niet mogelijk vanaf nul een set mallen voor een google te ontwerpen. Je hebt 2 mallen van optische kwaliteit nodig, en misschien wel 3 voor frame en de kliksluitingen. Ontwerpen, mallen maken, test series draaien, coatings er op, etc kost gewoon een veelvoud van het geld dat ze opgehaald hebben (weet je meteen waarom een goede goggle zoveel kost...).
Dus voor een klein bedrijf is het alleen mogelijk als ze gebruik maken van bestaande mallen (open molds).
Het was wel zo netjes geweest dat op een of ander manier duidelijk te maken in hun campagne, en de stelling dat ze de googles zelf ontworpen hebben, of dat ze de eerste zijn met 10 magneten valt natuurlijk een beetje in het water zo.
Blijft dat als ze top kwaliteit coatings, lenzen, magneten en frame materialen gebruiken, dat je een goede goggle koopt voor een heel redelijke prijs.
Is kickstarter het goede platform om zoiets aan de man te brengen? Waarschijnlijk niet.
Is het een goed product (zijn geld waard...). Misschien wel, afhankelijk van de kwaliteit.
En vergeet niet dat een Anon goggle ook gewoon 5 euro kost om te maken als Anon eenmaal het ontwerp en de mallen af heeft (en die net zo goed voor 200 euro verkoopt).
p.s. voor de vergelijkingstest:
http://www.alibaba.com/product-detail/SG-181-Multi-color-Double-Magnet...