Blueprint Goggles Kickstarter: is 't wat?

• SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 23 novembre 2015 · 20:45
    Interessant punt @MDA

Ik heb even gekeken naar die goggle op Alibaba en ik zie toch wel een paar sterke gelijkenissen. Kan natuurlijk puur toeval zijn. Wel zijn de lenzen duidelijk een custom job, gezien die niet te vinden zijn.

Hier een aantal gelijkenissen. Boven Blueprint en onder Alibaba.

Sluiting van de hoofdband, beide die 3 figuren:

Vanaf de voorkant gezien zijn ze vrijwel identiek.. vooral het frame aan de randen is 99.99% gelijk.

Het meegeleverde zakje heeft ook wel wat gelijkenissen:

Binnenkant neus:

Tot dusver CSI: WePowder..
    Rex Monte - Amor Nix
  • nickynellen
    Tourist
    nickynellen op 23 novembre 2015 · 21:17
    Als de hoofdband en het frame dan daadwerkelijk hetzelfde zou zijn van de Blueprint en die Alibaba dan zou je dus een Goggle bij alibaba kunnen bestellen en een extra lens bij blueprint of zie ik dit even verkeerd?
  • JCK
    Beginner
    JCK op 23 novembre 2015 · 23:31

wel jammer dat mijn posts dan minnetjes krijgen... Ooit moet iemand zijn eerste posts zetten weet je... juulvanheugten op 18 nov 2015 15:42

Hey, nieuwe forumleden zijn wat mij betreft altijd welkom. Ik hoop dat we jou -nu je eenmaal een account hebt- ook snel tot de vaste gasten kunnen rekenen.

En de min knop heb ik op dit forum volgens mij nog nooit gebruikt. Dat hoop ik zo te houden. Willem2k op 18 nov 2015 16:15

Ik wil hier nog even lekker laat hier op terugkomen: @Willem2k groot gelijk. Is inderdaad eerste post. Powdertechnisch heb ik namelijk nog niet zoveel in te brengen. En ik was hier gewoon even benieuwd naar. Maar wel zo netjes om me even kort voor te stellen, ik zit namelijk al een behoorlijke tijd te consumeren hier. Ik hik werkelijk waar aan tegen het van de piste af gaan. Ik ski te graag, maar vind het maar lastig om kennis, gear, metgezellen en dan ook nog tijd te regelen. Ik wil graag maar vind de investering in met name tijd erg lastig. Ik heb nu besloten dat het er maar rap van moet komen, in januari wil ik met Epique mee om een kickstart te krijgen. Ik zit voor m'n werk veel in Noorwegen en daar wil ik toch eens wat meer profijt van hebben. Door dat werk is de goggle er trouwens bij ingeschoten, dus moet ik toch maar voor de alibabaplastic variant gaan 😃
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 24 novembre 2015 · 00:10
    ik zit namelijk al een behoorlijke tijd te consumeren hier. Ik hik werkelijk waar aan tegen het van de piste af gaan. Ik ski te graag, maar vind het maar lastig om kennis, gear, metgezellen en dan ook nog tijd te regelen. Ik wil graag maar vind de investering in met name tijd erg lastig. Ik heb nu besloten dat het er maar rap van moet komen JCK op 23 nov 2015 23:31

Zo is iedereen hier een keer binnen komen wandelen @JCK
    Join the club...
    En met zo'n instelling loop je in zeven-mijls-laarzen.

Het enige wat ik van goggles weet is dat het zonde is om op je muil te gaan met goggles van een niet nader te noemen zweedse brillenboer in je rugzak NAAST een slechtgesloten literfles ranja. Als je dat niet voor vertrek naar huis driedubbel wast staan de schimmelvlekken er een jaar later nog in...
    (of om er van iets-te-dichtbij rotspartijtjes in Bardonecchia mee te bekijken, maar da's een ander verhaal...)
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • BasV
    Beginner
    BasV op 24 novembre 2015 · 08:29
    Als de hoofdband en het frame dan daadwerkelijk hetzelfde zou zijn van de Blueprint en die Alibaba dan zou je dus een Goggle bij alibaba kunnen bestellen en een extra lens bij blueprint of zie ik dit even verkeerd? nickynellen op 23 nov 2015 21:17

Tenzij ze zo slim zijn geweest om de magneetjes om te draaien 😋
  • sanno
    Tourist
    sanno op 24 novembre 2015 · 09:14
    zonder labtest weet je niet wat je precies hebt. Mogelijk is het identiek. Ergens op Alibaba stond iets over een Duitse lens bij Blueprint hebben ze het over een Italiaanse lens. Persoonlijk heb ik dan meer vertrouwen in een Duitse lens. De grootste vraag is dan hoeveel vertrouwen ik heb in de bedrijven op Alibaba.

Meest waarschijnlijk heb je een frame en daarbij een aantal standaard opties en als je order grootte toeneemt heb je meer mogelijkheden om eigen opties eraan toe te voegen. Even uitgaande van de modellen en de straatprijs dan heeft Bluetribe een veel mooiere oplossing met magneten.
    http://www.bluetribe.eu/collection/ultra-orange/
    Toerisski
  • tjoep2
    Beginner
    tjoep2 op 24 novembre 2015 · 11:49
    Is er een WP groepsinkoop van de alibabaplastic variant op komst? Dan wil ik anders ook wel mee doen. 😉
    Op alieexpres was het 31€ trouwens per paar.
  • MDA
    Advanced
    MDA op 24 novembre 2015 · 12:35
    Is er een WP groepsinkoop van de alibabaplastic variant op komst? Dan wil ik anders ook wel mee doen. 😉
    Op alieenxpres was het 31€ trouwens per paar. tjoep2 op 24 nov 2015 11:49

Ik zeg custom wepowder logo op de strap laten maken en gaan met die actie 😉
    In tartiflette we trust - Belouga Sandwich FTW
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 24 novembre 2015 · 12:56
    Op alieenxpres was het 31€ trouwens per paar. tjoep2 op 24 nov 2015 11:49

Ik zeg custom wepowder logo op de strap laten maken en gaan met die actie 😉 MDA op 24 nov 2015 12:35

Open jij alvast de Kickstarter pagina? 😀
    Rex Monte - Amor Nix
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 24 novembre 2015 · 12:57
    zonder labtest weet je niet wat je precies hebt. Mogelijk is het identiek. Ergens op Alibaba stond iets over een Duitse lens bij Blueprint hebben ze het over een Italiaanse lens. Persoonlijk heb ik dan meer vertrouwen in een Duitse lens. De grootste vraag is dan hoeveel vertrouwen ik heb in de bedrijven op Alibaba.

sanno op 24 nov 2015 09:14

+1 Ik zou bij dit soort leveranciers niet blind vertrouwen op enige mate van UV bescherming bijvoorbeeld.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 24 novembre 2015 · 12:58
    Even over magneten. Een paar jaar terug was er een jas met een magneetje in de flap dat interfereerde met sommige piepers. Hier heb je veel magneten, wel iets verder weg, maar mogelijk ook een stuk sterker. Enig idee of dat mogelijk problemen kan geven?
    Toerisski
  • MDA
    Advanced
    MDA op 24 novembre 2015 · 13:10
    Magneetvelden vallen heel snel af met afstand (1/r^3). Dus het verschil tussen 5 cm afstand (jas) en 50cm afstand (gezicht) is een factor 1000 in het magneetveld. Ik gok dus van niet.
  • MDA
    Advanced
    MDA op 24 novembre 2015 · 13:16
    +1 Ik zou bij dit soort leveranciers niet blind vertrouwen op enige mate van UV bescherming bijvoorbeeld. Willem2k op 24 nov 2015 12:57

Ik heb hier wel een UVA bron en meetsysteem, maar geen UVB. Maar als de UVA blocking overeenkomt met wat de fabrikant zegt, dan vertrouw ik de UVB wel...
  • MDA
    Advanced
    MDA op 24 novembre 2015 · 14:25
    Even een interesse peiling: Wie zou er een alibaba-wepowder-goggle willen hebben als we een group order doen? ga even uit van 30 euro voor een goggle

De prijs kan natuurlijk fluctueren als we een wepowder logo op de strap willen, meerder lenzen, de magnetische / niet-magnetische variant etc etc. Dus die 30 euro is slechts een eerste aanzet... Als er hier genoeg mensen 'ja!' roepen, openen we een aparte topic en ga ik achter wat details aan bij alibaba.
  • tjoep2
    Beginner
    tjoep2 op 24 novembre 2015 · 14:33
    ja: 1 lens is genoeg, magnetische versie. 😃
  • JCK
    Beginner
    JCK op 24 novembre 2015 · 15:38
    Yep
  • outdoorjoy
    Advanced
    outdoorjoy op 24 novembre 2015 · 16:32
    @MDA, Laten we je oproep tot interesse liken dmv de thumbs up, zo blijft deze post overzichtelijk? Maar JA! van mij heb je wel 😃
  • MDA
    Advanced
    MDA op 24 novembre 2015 · 22:18
    ok prima, dan tel ik er voorlopig 6 plus mezelf.
  • Balboa
    Tourist
    Balboa op 25 novembre 2015 · 00:57
    Heb eventueel ook wel interesse. Wanneer zou je willen bestellen? En begrijp ik het goed dat er 1 lens bij zit waar je verder geen keuze in hebt?
  • MDA
    Advanced
    MDA op 25 novembre 2015 · 09:55
    Oh, zover zijn we nog lang niet... Ik ga eerst eens mailen met china. En we gaan maar eens een eigen topic openen denk ik.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 25 novembre 2015 · 11:56
    Toevallig kwam ik vanochtend het bewuste model bril tegen alleen vannacht een totaal ander merk. En daaraan hing dit kaartje

Zal meer juridisch indekken zijn maar toch.
    Viel me verder op dat ik voor mijn gevoel erg hard moest duwen om de lens eruit te krijgen. De lens erin doen is dan weer een fluitje van een cent.
    Toerisski
  • MDA
    Advanced
    MDA op 26 novembre 2015 · 11:49
    Kleine update: Ik heb de chinese fabrikant van die magnetische lens goggles gevonden en gevraagd of we onze eigen wepowder goggles kunnen laten maken (wepowder logo op de strap, frame in blauw, lens in overleg...). Hun antwoord was: Ja, maar voor minimaal 600 stuk doen ze een custom strap. En zonder custom strap, is de minimale bestelling toch 300 stuks.
    Mocht ik minder stuks willen, dan kon ik me richten tot hun verkooppunt in NL: Ene Blueprint...

Het blijft dus zo dat je exact dezelfde bril kunt kopen op alibaba of aliexpress, voor een fractie van bij Blueprint. Helaas is een eigen logo geen optie. Wel weten we nu zeker dat het dezelfde bril is als bij blueprint 😉
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 26 novembre 2015 · 15:51
    @MDA

Wow.. nou dat is duidelijk. Ik ga m'n order proberen te annuleren, dan ben ik wel geïnteresseerd in een group buy hier.
    Rex Monte - Amor Nix
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 26 novembre 2015 · 17:15
    EDIT: ik las even over de 300 minimum. Misschien kan via Alienexpress wel in kleine hoeveelheden? Geen idee hoe dit precies werkt.

http://www.aliexpress.com/item/SG-181-Multi-color-Double-Magnetic-Lens...
    Rex Monte - Amor Nix
  • Pvdh
    Tourist
    Pvdh op 26 novembre 2015 · 17:57
    Even ter info: het is bij Europese wet verboden om brillen te verkopen in de EU met ondeugdelijke materialen waaronder niet UV(A en B) werende glazen. Evenals dat het niet mag splinteren en barsten..

Verder komen 90% van al dit soort producten uit China. Niets mis mee..

De bril zal nog steeds deels eigen ontwerp zijn, ik begrijp de ophef niet helemaal. Had men verwacht dat ze een hele productielijn hadden gekocht voor deze bril?

De tekst op kickstarter insinueert wel het een en ander.. Maarja 'onze Chinees doorontwikkelde bril' klinkt natuurlijk niet zo lekker..

Kortom de bril zal nog steeds 'goed' zijn. Ze zullen er echt wel over nagedacht hebben en de bril die je op Alibaba ziet staan zal het 'basis' model zijn die zij gebruikt hebben om door te ontwikkelen.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 26 novembre 2015 · 19:40
    @Pvdh Je hebt gelijk niets mis mee met spulletjes uit China, maar wat zou dan eigen 'ontwerp' zijn? -de strap en eventueel wat gekozen meerwerk opties van de lens.

Mogelijke lens opties:
    -mirror coating
    -rainbow mirror coating
    -REVO coating
    -Anti-reflect coating
    -polarized lens
    -airvents in lens
    -hydrophobic coating
    Toerisski
  • Pvdh
    Tourist
    Pvdh op 26 novembre 2015 · 22:49
    Dat zij bijna allemaal lens opties. Echter kun je ook denken aan opties op het frame. Type materiaal, type foam voor afsluiting, aantal magneten, afsluiting rondom de lens etc.

Nogmaals, ik zeg niet dat dit revolutionair is, heb tevens de alibaba variant die gezien maar dit is wat ik kan indenken als aanpassingen. Echter denk meer aan vormgevind uiteindelijke materialen en type materialen als belangrijkste invloedssferen.
  • svenk
    Advanced
    svenk op 27 novembre 2015 · 09:29
    Het blijft dus zo dat je exact dezelfde bril kunt kopen op alibaba of aliexpress, voor een fractie van bij Blueprint. Helaas is een eigen logo geen optie. Wel weten we nu zeker dat het dezelfde bril is als bij blueprint 😉 MDA op 26 nov 2015 11:49

😃 Alleen heb je bij de bril van Aliexpress geen idee wat voor lens je krijgt wat betreft kleur en helderheid. Of kijk ik er nou overheen?

http://www.aliexpress.com/item/SG-181-Multi-color-Double-Magnetic-Lens...
    If in doubt, don't go out!
  • stijnhoogendoorn
    stijnhoogendoorn op 27 novembre 2015 · 23:36
    Wow heftig. MDA heb je dit toevallig in een mail staan? Dan zou ik die graag ook ontvangen, ik wil hier wel meer van horen vanuit Blueprint.

Dit staat er in de Kickstarter campagne:
    'So we went on a quest to develop our very own snow goggle with premium features, without the high price tag.

Because we already have 3+ years of experience in the optics industry, we had all the knowledge and connections in place to make this vision a reality.'

Met de zojuist opgedane kennis in mijn achterhoofd vind ik deze tekst erg misleidend..
    ' We had all the knowledge and CONNECTIONS in place to make this vision a reality.'
  • tjoep2
    Beginner
    tjoep2 op 30 novembre 2015 · 09:16
    😃 Alleen heb je bij de bril van Aliexpress geen idee wat voor lens je krijgt wat betreft kleur en helderheid. Of kijk ik er nou overheen?
    http://www.aliexpress.com/item/SG-181-Multi-color-Double-Magnetic-Lens... svenk op 27 nov 2015 09:29

Candy Chen
    2015-11-29 21:55
    sorry, we have no extra lenses available

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro