Blueprint Goggles Kickstarter: is 't wat?

• -Jurjen-
    Advanced
    -Jurjen- op 1 décembre 2015 · 14:26
    Kritische vragen vind ik helemaal goed. En op zich zelf worden er ook zeker goede vragen gesteld. Maar er heerst een algehele negatieve en neerbuigende sfeer waarin dit gebeurt in dit topic waar ik het niet mee eens ben. Er wordt al uitgegaan van het ergste. Het gezever over het niet zijn van een zelf ontworpen product, de te makkelijke vergelijking met alibaba brillen, de insinuatie dat ze de koper misleiden en geld afhandig maken.

Kritische vragen worden objectief gesteld. @49 doet dat aardig, maar ik bespeur ook hier een klein beetje sarcasme.

Dat gezegd kan inderdaad een goede respons van @blueprint mogelijk helderheid bieden, al heb ik niet het idee dat ze op welke manier dan ook verplicht zijn hun methodes met ons te delen.
    Dit is het laatste wat ik erover ga zeggen. We gaan het zien.
  • Pvdh
    Tourist
    Pvdh op 2 décembre 2015 · 10:15
    nog niet echt een heldere reactie gezien he? @BlueprintEyewear misschien kunnen jullie de vragen van @49 aangevuld met @sanno zn opmerking?
  • w00ter
    Tourist
    w00ter op 2 décembre 2015 · 15:42
    nog niet echt een heldere reactie gezien he? @BlueprintEyewear misschien kunnen jullie de vragen van @49 aangevuld met @sanno zn opmerking? Pvdh op 2 dec 2015 10:15
    Ja, ik ben daar ook op aan het wachten @BlueprintEyewear ..
    Het gaat beter als je denkt.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 2 décembre 2015 · 16:01
    Er ligt eindelijk een beetje sneeuw, dus die zijn druk aan het testen joh! 😃
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Hermen
    Beginner
    Hermen op 2 décembre 2015 · 16:13
    iedereen wacht hier op @BlueprintEyewear w00ter 😉

Als ik de eigenaar van blueprint was gooide ik een doos goggles in de wagen en joeg naar de Wepowder season kick off en liet iedereen daar testen en na de test tegen gereduceerd tarief aanbieden .
    Alle kou uit de lucht , geweldige marketing , maar gezien de vorige pislauwe reactie van blueprint zullen ze die kloten niet hebben .
    Nogmaals zoals hiervoor al gezegd is de goggle hoeft zeker niet slecht te zijn en wie wil er voor 100 euro nou niet een goede goggle alleen het verhaal eromheen is opmerkelijk/ onduidelijk .
  • sanno
    Tourist
    sanno op 2 décembre 2015 · 16:53
    @-jurjen- Je hebt helemaal gelijk en de stemming wordt niet beter door het geven van non antwoorden en daarna (voorlopig?) met de noorderzon vertrekken (om te testen? 😉 ).
    Als dit tekenend is voor het het bewuste bedrijf dan maak ik mij terecht zorgen, want je kan van alles claimen over unieke lensen, onbreekbare frames en controles, maar er kan nog steeds van alles toch fout gaan en dan lijkt het er op dat ze niet thuis geven.

Als ik de eigenaar was van Bluetribe zou ik hier gebruik van maken en iedereen voor een zelfde prijs gelukkig maken met een soortgelijk product. En dan zijn we Blue who? al weer snel vergeten.
    Toerisski
  • 49
    Advanced
    49 op 2 décembre 2015 · 23:23
    Ook ik vind het erg jammer dat @BlueprintEyewear nog niet gereageerd heeft op mijn uitnodiging.

Het sarcasme waar @-Jurjen- op doelt was zeker zo bedoeld. Ik vind namelijk dat de eerste reactie van de boys geen enkel recht doet aan de kwaliteit van de voorgaande reacties hier. Op basis van gerede twijfels in de community is direct contact gezocht met een Chinese producent die vervolgens zelf aangeeft dat BlueprintEyewear goggles van hen afneemt. Dit is zeker niet een "te makkelijke vergelijking met alibaba brillen" maar gewoon gedegen onderzoeksjournalistiek. In dit kader verdienen de blueprintboys ook de kans om te laten blijken dat de scepsis hier onterecht is, vandaar in een mild sarcastische omlijsting mijn serieuze uitnodiging om opheldering. Helaas hebben we deze opheldering nog niet gekregen.

@juulvanheugten, het is daarom ook niet per sé zo dat "velen nu geen vertrouwen meer hebben in het product" maar dat er zoals @sanno schrijft wel zorgen zijn over de betrouwbaarheid van de verkopende partij.

Ik hoop nog steeds dat BPE snel de tijd vindt om hier een degelijke reactie te geven, maar goed, dat is uiteindelijk hun eigen vrije keus.
    montagna bianca, ti amo
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 7 décembre 2015 · 14:14
    Schopje in de hoop dat @BlueprintEyewear het ziet en onze vragen wil beantwoorden.
    Rex Monte - Amor Nix
  • Pvdh
    Tourist
    Pvdh op 14 décembre 2015 · 16:47
    Up, in de hoop dat @blueprinteyewear eindelijk eens gaat reageren..
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 14 décembre 2015 · 17:37
    Kunnen ze meteen een cc plaatsen op wintersporters.nl/forum, gaat in 1 moeite door...
  • svenk
    Advanced
    svenk op 16 décembre 2015 · 20:46
    Bij Duijvestein Valeriusstraat: De hier (veel) besproken Bluetribe Ultra goggle met magnetische verwisselbare lenzen met 20% korting tov 150 euro. Zelf gepast, alleen voor mensen met een smal gezicht. ..
    If in doubt, don't go out!
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 17 décembre 2015 · 10:33
    Dat is een andere bril 😃
  • tjoep2
    Beginner
    tjoep2 op 21 décembre 2015 · 14:57
    Je moet geen reactie verwachten van @blueprinteyewear.
    Ik via kickstarter: op wintersporters en wepowder wachten ze al een tijdje op een reactie van jullie
    Hun antwoord: We hebben al een antwoord gegeven op zowel WePoweder.nl als wintersporters.nl en daar laten we het bij. [sic]
  • jecoppieters4208
    Beginner
    jecoppieters4208 op 24 décembre 2015 · 08:48
    Mijn bestelde bsg2 is zonet verzonden 😃 van zodra ik hem in huis heb laat ik het hier weten!
  • w00ter
    Tourist
    w00ter op 24 décembre 2015 · 10:23
    Ik heb em gisteren ontvangen. Verpakking ziet er goed uit. Bril ook. Magneten zijn sterk dus de lens zit er goed aan vast. Ik heb em besteld met case. Ik weet niet wat ze er zelf van vinden maar dat ding is echt GROOT. Dat neem je gewoonweg niet mee in je backpack laat staan überhaupt op vakantie. De standaard strap is te groot voor mijn hoofd. De logo's van Blueprint zitten het korter maken van de standaard strap in de weg. Gelukkig zit er een bonus-strap bij die dit euvel niet heeft en wel redelijk om mijn hoofd past. Hoe de lenzen zich gedragen in sneeuwcondities: daar zal ik even op moeten wachten. Wel fijn zijn de bijgeleverde 'pouches': zachte opbergzakjes.
  • Kingfisher
    Beginner
    Kingfisher op 24 décembre 2015 · 11:19
    Heb hem ook net ontvangen. Ziet er in elk geval degelijk uit. Sluit goed aan op mijn helm ( sweet). Lenzen klikken stevig vast op de bril. Enkele lens, dus hoe gaat dat met beslaan? Verder heb ik het idee dat er reflecties in de lens onstaan, maar ja dat is binnen, geen idee wat het in de sneeuw doet. Mooie zakjes van zacht materiaal voor zowel bril als aparte lens.
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 24 décembre 2015 · 14:59
    Zijn er ook mensen die OOK een bril via alibaba of aliexpress hebben besteld. Dan kan er misschien vergeleken worden of ze inderdaad anders zijn of dat het "goede" marketing is.
    And snow it is.....
  • jecoppieters4208
    Beginner
    jecoppieters4208 op 24 décembre 2015 · 16:15
    Net ontvangen, ziet er een nette goggle uit. Hij voelt goed aan ziet er goed uit, al geeft hij me niet helemaal die premium-feel die ik zou verwachten van een "top"-goggle. Het verwisselen van de lens is echt een waar genot. Hoe de lensen zijn in de sneeuw weet ik nog niet. hij sluit mooi aan met mijn helm. Zit best comfortabel voor zo een grote goggle. He verwisselen van de straps vind ik echt vet. Als ie niet aandampt is het naar mijn mening een goede goggle.
    tot zover een goed product. ... MAAR. De lens reflecteert aan de binnen kant, ik kan mijn oog en wenkbrauwen in detail zien, dit is niet oke. Hopenlijk valt het mee eens ik buiten ben anders vliegt deze recht de vuilbak in 😞 Ik voel me toch een beetje "in het zak gezet" zeker met de brillen op alibaba... voor 100 euro lijkt het me best wel een goede aankoop, maar om ze nou te vergelijken met Anon of Dragon dat lijkt me een brug te ver.
  • 49
    Advanced
    49 op 24 décembre 2015 · 16:27
    @w00ter @jecoppieters4208 @Kingfisher
    mooi dat jullie hier reviews geven, dank!
    montagna bianca, ti amo
  • tjoep2
    Beginner
    tjoep2 op 24 décembre 2015 · 17:44
    Zijn er ook mensen die OOK een bril via alibaba of aliexpress hebben besteld. Dan kan er misschien vergeleken worden of ze inderdaad anders zijn of dat het "goede" marketing is.
    GerritA op 24 dec 2015 14:59

Eén klein verschilletje gevonden: de foam net naast de strap is weg bij de aliexpress bril. Voor de rest weinig verschillen. Je kan de lenzen met gemak verwisselen. Zelf de sticker met "Remove film before use" lijken echt wel op elkaar.Geen tijd om verder te vergelijken nu.
    Een paar snelle foto's. wit: aliexpress, zwart: blueprint

• w00ter
    Tourist
    w00ter op 24 décembre 2015 · 18:59
    Die andere case is wat ik van Blueprint verwachtte. Zonde, want zo te zien kan het dus wel goed.
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 24 décembre 2015 · 20:48
    @tjoep2 Dank je wel voor vergelijken als de materialen ook gelijk zijn denk ik dat het "goede" maar "foute" marketing is van de jongens van Blueprint. Feit dat ze geen reactie meer geven wijst daar ook wel op. Kennelijk is dit bij het kickstarter geen probleem want heb geen idee of de andere kopers hiervan op de hoogte zijn.
    Verder lijkt het wel of die van aliexpress gemaakt is voor brildragers. Daar laten ze het foam op die plaats ook vaak weg ivm montuur van de bril. Ik denk dat je ze ook kan bestellen bij aliexpress met dicht foam.
    And snow it is.....
  • tjoep2
    Beginner
    tjoep2 op 26 décembre 2015 · 19:16
    Geen probleem. Vandaag nog wat tijd gevonden voor betere foto's en een paar testjes (in hoever je rondlopen in de tuin met een skibril een test kan noemen )

Als ik de vergelijking maakt met de anon of oakley bril die ik in de winkel hebt vastgehad, schiet de blueprint bril toch echt wat te kort. Helaas kan ik deze stelling niet onderbouwen aangezien ik deze zelf niet zo heb kunnen testen. Gewoon puur hoe ie aanvoelt en wat je erdoor ziet doen mij vermoeden dat die andere brillen meer kwaliteit zouden afleveren.
    Als je de vergelijking maakt met chinese goggle kan ik kort zijn. Vrijwel identiek. De "high end" lens verschilt niet echt veel van de goedkope "namaak". Ja, er is een iets andere tint van glas. Maar qua reflectie binnenin, het filteren van zonlicht etc. kan ik geen verschil opmerken.

Is de bril 150€ waard? (of 120 zonder low-light lens) Niet voor mij. Als ik opnieuw kan kiezen zou ik een echte high end bril kopen in de solden met verwisselbare glazen (desnoods zonder magneten) Dan ben ik misschien wel 200€ kwijt, maar dan hou ik er hopelijk niet zo een naar gevoel aan over.

Ga ik de bril gebruiken? Tuurlijk. Ik zou hem niemand anders willen aansmeren 😉 En het is misschien geen high end bril, maar zal zijn werk wel doen op de berg. Hoop ik. En ik heb nu ook nog een reserve ook voor als ik hem kwijtraak 😃

Nu enkel nog de lenzen zelf vinden bij een Chinese webshop, en der heeft niemand echt blueprint nodig...

betere foto's: http://imgur.com/a/zg0Qv
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 27 décembre 2015 · 01:44
    Duidelijk verhaal. verbaasd me wel dat al die mensen die brillen besteld hebben via kickstarter niet op de hoogte zijn hiervan. En dat er geen enkele backer hier vragen over stelt aan Blueprint. Ben benieuwd wat Kickstarter zou doen als dit uit zou komen. Of zouden ze het gewoon negeren?
    And snow it is.....
  • juulvanheugten
    Tourist
    juulvanheugten op 27 décembre 2015 · 08:53
    Ik vraag me af of ze de regels wel hebben overtreden, wanneer je dit tot de bodem uit gaat pluizen. Ik neem aan dat ze slim genoeg zijn geweest om dat eerst uit te zoeken voordat ze een dergelijk project starten. Dit zou namelijk het einde van een klein bedrijfje als blueprint kunnen betekenen. Al denk ik dat het imago van blueprint vooral onder gebruikers van dit forum en het wintersporters.nl forum al een goeie deuk op heeft gelopen. Wanneer ik de reviews (tot zo ver) van de ski goggle lees zal ik in het vervolg wanneer ik een nieuwe zonnebril nodig hebt ook niet gauw bij blueprint gaan zoeken. Echter heb ik ivm vakantie nog geen eigen mening kunnen vormen. Over 2 weken ben ik in die gelegenheid, ik ben benieuwd!
  • jecoppieters4208
    Beginner
    jecoppieters4208 op 27 décembre 2015 · 10:27
    Ik plan toch om iets te ondernemen, eens gaan horen bij kickstarter, volgens mij kan dit niet. En als het echt moet dan moet er maar eens naar de pers gestapt worden, eerder uit wraak dan wel. want ik voel me behoorlijk in het ootje genomen. Ik had het pakket samen met een zonnebril en deze lijkt van de kermis te komen, ook niet veel soeps.

Zijn er nog mensen die (eventueel samen) iets willen ondernemen tegen de bsg2. Naar mijn mening hebben ze me voldoende belogen dat ik me mijn geld mag terug eisen.
  • juulvanheugten
    Tourist
    juulvanheugten op 27 décembre 2015 · 11:15
    Is de skibril dan ook echt prut, of komt de frustratie vooral door het feit dat het namaak is van een goedkoop chinees product, waarover blueprint te weinig verteld heeft? Is het mogelijk dat de lenzen van blueprint wel beter zijn dan de chinese variant?

Wat me wel zorgen baart is dat ik hier heb gelezen dat het enkel glas lenzen zijn. Is de al dan niet aangebrachte anti fog coating voldoende om de binnekant vochtvrij te houden?
  • Kingfisher
    Beginner
    Kingfisher op 27 décembre 2015 · 11:30
    Misschien kan Tjoep zijn bevindingen eens naar Kickstart mailen. Volgens mij is Kickstart bedoeld om product ontwikkeling mogelijk te maken. Niet om spullen uit China te importeren. Ik ben dan wel benieuwd wat de reactie van Kickstarter is.
  • Snowzone
    Advanced
    Snowzone op 27 décembre 2015 · 11:41
    Naar mijn mening hebben ze me voldoende belogen dat ik me mijn geld mag terug eisen. jecoppieters4208 op 27 dec 2015 10:27

Met een "koop op afstand" heb je een wettelijke bedenktijd van 14 dagen, dus ik neem aan dat je hier in dit geval ook gebruik van kunt maken.
  • jecoppieters4208
    Beginner
    jecoppieters4208 op 27 décembre 2015 · 13:26
    @juulvanheugten of het echt volledig prut is? Niet volledig moest ie 50 euro gekost hebben was ik blij geweest met de aankoop.
    Maar vooral de reflecties aan de binnenkant zijn niet te harden. en bijlage zit er een foto die genomen is met mijn gsm door de goggle, en je kan zo zien welke gsm ik heb (oneplus 2). Moest het nu een chinees model zijn dat wel perfect deed wat het moest had ik er me nog kunnen over zetten.
    @snowzone thx voor de tip ik bekijk het

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro