Academy | Vertrouwens Bug

• lsd67
    Advanced
    lsd67 op 30 janvier 2016 · 16:35
    Koud een maand geleden toegang tot twee modules WePowder Academy aangeschaft voor 44,96 per stuk, krijg ik nu via een Salomon advertentie, exact dezelfde cursus in het Engels aangeboden voor 29,- euro per module?! Is dat de reden waarom WePowder de Academy met een kortingsactie aan het pushen was rond de jaarwisseling?

Ik heb het aangeschaft onder het motto 'support your local companies'. Blijkt diezelfde local een deal met een multinational te hebben die veel voordeliger is. Slechte zaak! Waarom nog je local peers supporten?

Je nieuwe signature
  • SneeuwHaas
    Advanced
    SneeuwHaas op 30 janvier 2016 · 16:52
    Lijkt mij dat de Engelstalige versie een veel grotere afzetmarkt heeft en daardoor goedkoper kan zijn?
    Rex Monte - Amor Nix
  • lsd67
    Advanced
    lsd67 op 30 janvier 2016 · 17:17
    Euh ja .... maar had je mij de keuze gegeven een maand geleden, dan had ik de Engelstalige versie gekozen...... en velen met mij (want wie haalt er niet zijn info van het net in het Engels?). Gek om je bekocht te voelen als je koud een maand later voor de helft van het geld hetzelfde aangeboden krijgt met dezelfde afzender? Niet heel gek lijkt me.

Als er een Chinese versie op de markt komt voor 15,- euro per module dan heb je een punt, Dan lees ik inderdaad liever de Engelse versie voor 29,- Maar eerst de Nederlandse pushen en dan een maand later voor de helft van het geld de Engelse versie op de markt brengen, noem ik een vertrouwens bug.
    Je nieuwe signature
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 30 janvier 2016 · 19:42
    Bij Salomon krijg je er geen boek bij?
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 30 janvier 2016 · 21:27
    Toen het seizoen aan het aflopen was kocht ik een keer een paar skies in de aanbieding voor 400 piek. De originele prijs was hoger, maar veel belangrijker: ik vond die skies op dat moment vierhonderd euro waard. Dat heb ik er toen (dus) voor uitgegeven. Lagen ze aan het eind van het seizoen ineens voor 300 bij dezelfde winkel, en voor 200 bij sport conrad. Geen bocht minder plezier door gehad. Als je het geld er destijds voor over had, waarom dan nu ineens met terugwerkende kracht niet meer?
  • Mars
    Tourist
    Mars op 30 janvier 2016 · 21:34
    Bij Salomon krijg je er geen boek bij? cojack op 30 jan 2016 19:42

Bij Salomon zowel in het engels, duits als frans beschikbaar.
    Als je academy op de engelse Wepowder site opent kom je op de Salomon site. Een vertaling zal goedkoper zijn dat een nieuw product ontwikkelen.
    Zo te zien inderdaad geen boek er bij. Dat zal ook wel het nodige schelen.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 30 janvier 2016 · 22:51
    @lsd67, bij de Salomon Mountain Academy krijg je geen boek thuisgestuurd. Enkel online toegang.
    Dat verklaart het prijsverschil. Helpt dit?
    May the powder be with you.
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 30 janvier 2016 · 23:30
    Ik ben onderweg, maar heb nu even de tijd om er wat dieper op in te gaan. @lsd67, de reden waarom we rond nieuwjaar de Academy hebben gepushed was om de gevaarlijke situatie in de Alpen verder onder de aandacht te brengen en mensen net dat zetje te geven om met hun eigen veiligheid aan de slag te gaan.

Dat staat los van de Salomon/Atomic Mountain Academy. Deze is al per 1 november gelanceerd en vanaf onze .fr .de en .com wordt er actief doorgelinkt naar deze Academy in de bijbehorende taal.

We zijn blij dat Salomon en Atomic het zo'n mooi product vonden dat ze het samen met ons naar andere talen willen brengen. Overigens is dat niet zo'n goedkope operatie als hier gesuggereerd wordt. Naast het vertalen van de teksten moeten ook de filmpjes opnieuw geschoten en ingesproken worden, illustraties opnieuw ontworpen en de teksten door meerdere personen inhoudelijk en grammaticaal gecheckt worden.

Wij hebben internationaal de prijs vastgesteld op 29 euro omdat er geen boek bij zit. Het ontwerpen, drukken en wereldwijd distribueren van boeken voor de andere talen zou de prijs van een internationale academie opdrijven tot boven de 75 euro. Om die reden hebben we slechts gekozen voor een online versie in de andere talen.

Omdat we een Nederlandstalige community hebben op .nl hebben we een actieve link naar de Nederlandstalige Academy.

Ik vind het jammer dat je het gevoel hebt je bekocht te voelen. Dat verdient het product in mijn ogen niet. Mocht je je nog steeds bekocht voelen dan kun je beide boeken naar ons terug sturen en zetten we je over naar de Engelse versies van de academies. Het prijsverschil storten we dan naar je terug.
  • Wietser
    Advanced
    Wietser op 30 janvier 2016 · 23:40
    15 euro voor een boek inclusief verzending lijkt me een normale prijs, zeker als je naar de kwaliteit kijkt.

Ik ben overigens wel benieuwd in hoeverre de content verschilt tussen de Nederlandse- en de internationale Safety Academy, met name met betrekking tot de filmpjes, die ik overigens erg informatief vind! Ik neem niet aan dat je bij de internationale academy een ondertitelde Meteo Morris te zien krijgt..?

Off topic: bij de samenvatting van hoofdstuk 1: "Verantwoordelijkheid" van module 2 staat dat er een handige tool wordt opgestuurd na afronding van de module. Ik heb de module afgerond maar de tool nog niet mogen ontvangen. Zou ik deze alsnog toegestuurd kunnen krijgen? Komt vast van pas als de winter weer terugkeert in de Alpen!
  • Jack-D
    Beginner
    Jack-D op 31 janvier 2016 · 08:30
    Sorry @JaapvR. Ik wilde je een positief duimpje geven maar ging perongelijk op negatief.

Ik haal mijn info zeker niet van een engelse site maar via wepowder.nl.

Gaa zo door @meteomorris @haas @arjen
    Ik ben blij met jullie. En velen met mij.
    Gewoon omdat het kan!!!!!
  • meteomorris
    Tourist
    meteomorris op 31 janvier 2016 · 13:28
    @wietser 15 euro voor een boek inclusief verzending lijkt me een normale prijs, zeker als je naar de kwaliteit kijkt.

Ik ben overigens wel benieuwd in hoeverre de content verschilt tussen de Nederlandse- en de internationale Safety Academy, met name met betrekking tot de filmpjes, die ik overigens erg informatief vind! Ik neem niet aan dat je bij de internationale academy een ondertitelde Meteo Morris te zien krijgt..?

Off topic: bij de samenvatting van hoofdstuk 1: "Verantwoordelijkheid" van module 2 staat dat er een handige tool wordt opgestuurd na afronding van de module. Ik heb de module afgerond maar de tool nog niet mogen ontvangen. Zou ik deze alsnog toegestuurd kunnen krijgen? Komt vast van pas als de winter weer terugkeert in de Alpen! Wietser op 30 jan 2016 23:40

De content is identiek. Een uitzondering is de Engelstalige content voor Noor-Amerika. Deze is aangepast aan de woorden en het idioom dat ze daar gebruiken. Een kleine uitbreiding in de Amerikaanse editie is dat we terrein en lawinegevaar nog explicieter aan elkaar koppelen (voor de kenners: risk in combinatie met consequences). Indien dit bevalt nemen we dit ook over in de Europese versie van de Academies.

Met die verassing zijn we nog bezig. Komt in een nieuwe upgrade.

@Jack-D wij zijn ook ook blij met jullie. Samen maken we het mogelijk dat we het veiligheidsverhaal bij een groter publiek krijgen.
  • Wietser
    Advanced
    Wietser op 31 janvier 2016 · 15:51
    @meteomorris bedankt voor je reactie, ik ben benieuwd! Overigens is de internationalisering van de modules een goede zaak denk ik. Uniforme kennis bij een groot publiek zal de veiligheid ongetwijfeld ten goede komen.
  • lsd67
    Advanced
    lsd67 op 2 février 2016 · 10:04
    Thnx guys, was ook even onderweg. @meteomorris oprecht bedankt voor het uitvoerige antwoord en de voorgestelde terugroepactie (dit is geen ironie). Een heel sympathiek aanbod. Voor het gemak laat ik de koop zoals die is. Prima zo!

De reacties leren me dat het prijsverschil van 30,95 per module (59,95 vs 29,-) wordt ingegeven door de gedrukte bonus; de cursus in boekvorm. Ik heb voordat de deadline van de korting op nieuwjaarsdag afliep geen vergelijkend onderzoek gedaan op de verschillende fr.de.com sites. Hoe je dat dan weer kwalificeert? (toegegeven hier zit iets van ironie en zelfspot in).

Van @JaapvR leer ik dat - dit is met veel ironie 😃 als je ergens blij met bent, stick to it, no matter what; niet over nadenken! Alhoewel de diepere vraag zich opdringt of een cursus ter verspreiding van levensreddende kennis zich laat vergelijken met een set afgeprijsde ski’s aan het eind van het seizoen; ofwel onderbouwde kennis versus de laatste mode. Lastig 😉, maar goed dit is ook om met een knipoog te eindigen.

Om last but not least (nu zonder enkele ironie) af te sluiten dat WePowder de freeride community heel veel biedt en daar alle liefhebbers heel blij mee maakt. Kijk, dat is vanzelfsprekend oneindig belangrijker! (na verse sneeuw dan... niet overdrijven!)
    Je nieuwe signature

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro