Test: Gloryfy G3 skibril

Par dr.Gear sur 3 novembre 2016 · 5

Vorige week was Dr. Gear samen met onze redacteur uit Innsbruck onderweg in Stubai. Voor de betere poederafdalingen was het sneeuwdek nog te dun en de gletsjersplten te dichtbij en dus besloten we maar weer eens een test te doen.

Will it blend?
Will it blend?

Gloryfy is een goggle- en zonnenbrilmaker uit Tirol die claimt met de G3 een zo goed als onverwoestbare skibril op de markt gebracht te hebben. Nu draagt Dr. Gear in de poeder consequent een goggle, maar grijpt bij een hike al snel naar zijn zonnebril. Een bril waar dr. Gear in de regel niet zo zuinig mee omspringt. Ook dr. Gear valt wel eens tijdens een afdaling en bij de krachten die daarbij komen kijken is al menig bril gesnueveld. Al keuvelend in de zon besloten de we de Gloryfy G3 Magic Mushroom aan een test te onderwerpen.

En we hebben niet zuinig aan gedaan. Op wat krassen na bleek de Gloryfy de test goed door te komen. Dr. Gear hikt nog een beetje tegen de prijs aan, want 179 euro is niet goedkoop. Daarvoor koopt dr. Gear bij de lokake drogist al snel 10 brillen.

Gloryfy G3 Magic Mushroom
Gloryfy G3 Magic Mushroom

Aan de andere kant had dr. Gear geen last van de scherpe zon en zag ook nog meer dan genoeg tegen de tijd dat de schemering zich aandiende vanwege de zich aan het licht aanpassende lenzen, zat het kunstof erg aangenaam op mijn hoofd, besloeg de bril niet tijdens een afdaling (maar wel tijdens een zeer stevige hike) en paste deze ook nog eens wonderwel om mijn hersenpan heen.

Dr. Gear gaat de test aan voor een compeet seizoen, maar wel bij een bril die me beter past. Oldskool als dr. Gear is heb ik gekozen voor de G6 white. Goedkoper, past beter bij mijn stijl (je herkent me ook makkelijker ;)) en daarnaast is dr. Gear benieuwd hoe je een onbreekbare witte bril nog gaat terugvinden in de sneeuw. Lees voor de complete test de bevindingen van Patrick

Commentaires

• kanski
    Elite
    kanski op 3 novembre 2016 · 12:07
    Gloryfy G3 brown en Gloryfy G5 black ; Voldoende protectie voor de ogen, waarbij de G5 bij mij de hoogste protectie bood. Nadeel; de pootjes gaan na verloop van tijd (2 jaar) uit elkaar staan waardoor de bril continue van je hoofd valt. Aan de onbreekbaarheid van de brillen heb ik nooit wat gehad! Vind ik dus ook niks toevoegen.
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • BMT
    Advanced
    BMT op 3 novembre 2016 · 21:30
    Hi Dr. Gear. Leuk verhaal.

Zag ik nou dat je met een Head Cyclic op de bril sloeg 😉

Deze heb ik net gekocht. Waar heb.jij de binding gemonteerd, conform specs of toch anders; ik heb een Adrenalin 16 erbij.

Buco
  • -Patrick-
    Advanced
    -Patrick- op 4 novembre 2016 · 08:47
    Hi Buco,

Dr. Gear & I used my skis for the test. I'm sorry that a I can only answer in English. The Cyclic 115 an incredibly fast but also super responsive ski. That's why I ski it in center position and use bindings that provide low stand height to get maximum control. Absolutely love it on both, groomers and pow.

Cheers, Patrick
    Share the Stoke and leave no harm, Together we watch out for our Home.
  • BMT
    Advanced
    BMT op 7 novembre 2016 · 16:06
    @gmeampatrick
    Thanks for your message! English is no issue. I placed the binding at center but 0.5 mm to the front because the center recommendation from Head was actually not centered 😉

I tested them saturday evening indoor at Snow World. Awesome ski's. Short turn is quite interesting altough....

Which size do you have, I have 1.91

Kind regards,

Buco
  • -Patrick-
    Advanced
    -Patrick- op 7 novembre 2016 · 19:26
    Hi Buco,

sounds like you're skiing 0,5 mm ahead of me then! Thanks for the info, I didn't know that.

Mine are 191, too. I was surprised as well about how well these perform on groomers (short turns mostly excluded), but wait until you make your first turns in fresh pow with them! You'll have a blast (literally)!

Have a great start into the season & shred save,
    Patrick
    Share the Stoke and leave no harm, Together we watch out for our Home.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro