FF interesse peilen: te koop Salomon 1080 GUN

• Marco-tje
    Beginner
    Marco-tje op 22 octobre 2010 · 08:36
    Haai haai,

Ik heb nog een setje ski's Salomon 1080 GUNs staan (ca 165cm) van 2006 met Salomon 912Ti binding.

Ja, ze zijn gebruikt en Nee, ze hoeven niet weg daar ze nog prima skien!
    Ik wil er eigenlijk nog een (langer) setje bij hebben en dan moet ik, vanwege ruimtegebrek, kiezen: 1 paar ski's eruit of vrouw eruit.
    Aangezien alimentatie duurder is dan 1 paar ski's wegdoen, kies ik voor de eerste optie.  😀

Voor de kenners hier hoef ik de Gun denk ik niet meer toe te lichten. Eigenlijk kan je er alles mee  😃

Wie interesse heeft moet maar even melden. Richtprijs tussen €125,= en  â‚¬150,=.

Ik heb nog geen actuele foto's van de ski's gemaakt, maar dat komt vanzelf als de interesse daar is.

Voor het gemak heb ik nog wel een link kunnen vinden met de betreffende ski's, zodat je jezelf een beeld kunt vormen van de kleurstelling (er zijn hier toch ook vrouwen?)

http://www.buzzillions.com/image.dox?R=119032
    Real Skiers don't have real jobs
  • tomster008
    Tourist
    tomster008 op 22 octobre 2010 · 08:55
    Zijn wel erg kort.....
  • Marco-tje
    Beginner
    Marco-tje op 22 octobre 2010 · 08:56
    Ben zelf 161.......... :😃

en bovendien iedereen wil toch het gelukzalige gevoel hebben dat ie tot aan z´n heupen in de sneeuw skiet?
    Nou....wat kortere ski's helpen daarbij  😀
  • Teleaddict
    Advanced
    Teleaddict op 22 octobre 2010 · 09:09
    erg aanlokkelijk.... al zou bij mij m'n vrouwtje dezelfde reactie hebben ook al zijn de ski's dan voor haar.... en zou om een groter verschil te maken met haar huidige ski's toch n slagje breder willen dan deze.

maar lijkt mij dat er wel mensen voor te vinden zijn, succes!
    http://verticaldissidents.net
  • Marco-tje
    Beginner
    Marco-tje op 1 novembre 2010 · 19:37
    Ben vandaag zelf maar weer eens met de Guns gaan skiën in firnschnee.......

Ondanks de relatief korte lengte (165) bleek weer hoe veelzijdig te GUNS zijn: slush, buckel, piste allemaal geen probleem (poeder was er helaas niet meer)

Conclusie: de ski's gaan uit de verkoop en blijven bij de baas 😀
  • Anouk
    Beginner
    Anouk op 1 novembre 2010 · 19:57

Conclusie: de ski's gaan uit de verkoop en blijven bij de baas 😀

Gelijk heb je!!! Ik heb dat met m'n Pocket Rockets ook: hoe groot je quiver ook wordt/is...zulke pareltjes moet je houden!
  • Twanski
    Tourist
    Twanski op 1 novembre 2010 · 19:59
    wat is nu eigenlijk het verschil tussen de gun en de foils?
  • Marco-tje
    Beginner
    Marco-tje op 1 novembre 2010 · 20:36
    De GUN is door Salomon altijd gepositioneerd als het stabielere (bij hogere snelheden) broertje van de Foil
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 1 novembre 2010 · 21:52

De GUN is door Salomon altijd gepositioneerd als het stabielere (bij hogere snelheden) broertje van de Foil

Hijs toch ook wat breder?
  • Marco-tje
    Beginner
    Marco-tje op 2 novembre 2010 · 08:21
    die van mij is 90mm
  • doov
    Advanced
    doov op 2 novembre 2010 · 11:12
    Dat scheelt niet veel met de Foil. Die is 87 mm.
    Ik heb wel eens Guns in mijn handen gehad van 98mm, dacht ik. Zijn er verschillende versies dan?
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Marco-tje
    Beginner
    Marco-tje op 2 novembre 2010 · 11:50
    De Gun heeft een aantal jaren bestaan en is in de loop der jaren wat breder geworden (zoals eigenlijk alle freeride ski's)....en ik geloof de laatste jaren werd de ski ook iets breder als je een langere versie nam

De laatste GUN serie dateert geloof ik van seizoen 2008/2009. Nu o.a. nog te koop bij Conrad voor €299,= ex binding.

Jammer dat de GUN weg is. Ken maar weinig ski's die een zo'n allround inzetgebied hebben als juist deze ski. Met name de flex is helemaal super voor niet te zware personen...

Het schijnt overigens wel uit te maken uit welk jaar de GUNS komen, de flex schijnt door de jaren heen een beetje gewijzigd te zijn.
  • woutertichelaar
    Advanced
    woutertichelaar op 2 novembre 2010 · 12:34

Dat scheelt niet veel met de Foil. Die is 87 mm.
    Ik heb wel eens Guns in mijn handen gehad van 98mm, dacht ik. Zijn er verschillende versies dan?

Was dit niet de Gun LAB? Door de bomen zie je het bos niet meer bij al die types he...
    one way to go down
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 2 novembre 2010 · 12:38

Door de bomen zie je het bos niet meer bij al die types he...

Klopt maar er zit dan ook geen hout in ;D
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Twanski
    Tourist
    Twanski op 2 novembre 2010 · 12:55
    de Amerikanen zeggen het volgende:

I have both the Guns and Foils.  If you want a utility ski to do everything, go Foil.  If you wand a fat pow board to compliment your quiver, go Gun.
    The new Gun is far removed from the old Pocket Rocket; wider, more stable, lighter, more torsional rigidity and much stronger edge hold.  More shape as well. 
    The Foil is probably the most versatile ski I have ever skied.  Great in Pow but a lot of shape and carves well on the groomers, and as any look at Sammy Carlson will show, it rips in the park as well.
  • SPAM
    Advanced
    SPAM op 2 novembre 2010 · 13:35

de Amerikanen zeggen het volgende:

I have both the Guns and Foils.  If you want a utility ski to do everything, go Foil.  If you wand a fat pow board to compliment your quiver, go Gun.
    The new Gun is far removed from the old Pocket Rocket; wider, more stable, lighter, more torsional rigidity and much stronger edge hold.  More shape as well. 
    The Foil is probably the most versatile ski I have ever skied.  Great in Pow but a lot of shape and carves well on the groomers, and as any look at Sammy Carlson will show, it rips in the park as well.

Totdat je boven de 80/90 kg komt dan is het een dweil aan de voet die Foil. Maar goed laat ik me vandaag eens niet kwetsbaar opstellen 😉
    Wie niet chased moet veel weken boeken!
  • Marco-tje
    Beginner
    Marco-tje op 2 novembre 2010 · 14:16
    @ SPAM:

Dan geen skipas kopen, maar stijgvellen onder je ski's plakken en omhooglopen. Na een paar trainingen vind jij de Foils ook lekker skien ;D

Tis natuurlijk wel een heel open deur 😉
  • fanneige
    Tourist
    fanneige op 2 novembre 2010 · 15:04
    gaat het niet worden marco, 
    kan heel de alpen én de Pyreneeën omhoog kluunen maar ik ga echt niet onder de 90 kg komen (wil ik ook niet)

ga de foil nooit top ski vinden.
    Knowledge is limited. Imagination encircles the world
  • gideonp
    Beginner
    gideonp op 2 novembre 2010 · 15:40
    Geen interesse  😉
    Live to the extreme
  • doov
    Advanced
    doov op 2 novembre 2010 · 15:53

@ SPAM:

Dan geen skipas kopen, maar stijgvellen onder je ski's plakken en omhooglopen. Na een paar trainingen vind jij de Foils ook lekker skien ;D

Tis natuurlijk wel een heel open deur 😉

Toch die Trekkers maar houden dan, SPAM?
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • Twanski
    Tourist
    Twanski op 2 novembre 2010 · 17:31

Totdat je boven de 80/90 kg komt dan is het een dweil aan de voet die Foil. Maar goed laat ik me vandaag eens niet kwetsbaar opstellen 😉

Als hij praat over "wider, more stable, lighter, more torsional rigidity and much stronger edge hold.  More shape as well" heeft hij het ook over de GUN en niet opver de FOIL.

En kwetsbaar opstellen, tsja. Jij hebt al een paar keer aangegeven dat Amerikanen alles rubbisch of awesome vinden. Dit vind ik nogal kort door de bocht. Ik vind de reviews op http://www.ski-review.com/ altijd best aardig om te lezen. Daar zitten aardig wat mensen die een héél seizoen in d sneeuw zitten, en niet 25 dagen.......

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro