Skidea GPS kaarten, GARMIN only...

• Echo
    Advanced
    Echo op 24 octobre 2010 · 21:44
    Hoi allemaal,

Wellicht hebben sommige van jullie wel eens gehoord van de z.g. 'SnowRanger' kaarten van Mountain Dynamics voor je GPS device. Maar deze zijn behoorlijk prijzig...... 😞 Nu kwam ik er via via (hoera voor FTD) achter dat SKIDEA gratis kaarten heeft, en super gedetailleerd, die je zo op je Garmin GPS kan plaatsen!
    Check http://skidea.com/ , het moet wel heel gek zijn wil "jouw" skigebied er niet op staan......

Happy riding, niet meer verdwalen nu he  😉

grt, Eric

p.s. via de zoekfunctie kon ik niets hierover vinden, mocht dit toch al in een of ander topic vermeld zijn, dan hierbij mijn excuses...... maar aan de andere kant.....je mocht het maar gemist hebben ;D

Do or do not, there is no try (Yoda)
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 24 octobre 2010 · 22:13
    Lijkt me handig,

Is er het ook mogelijk om dit soort kaarten op mijn telefoon in te laden?
    Ik zat ff te zoeken, maar kon niet zo snel een geschikte android app vinden...
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 24 octobre 2010 · 22:24
    Ik had al eerder van Skidea gehoord. Het is een initiatief waarbij mensen zelf hun tracks kunnen aanbieden en die worden dan verwerkt in een map. Het aantal maps groeit gestaag. Een jaar geleden hadden ze nog bijna niks.

Let op -> GARMIN devices only.
  • Echo
    Advanced
    Echo op 24 octobre 2010 · 22:30

Lijkt me handig,

Is er het ook mogelijk om dit soort kaarten op mijn telefoon in te laden?
    Ik zat ff te zoeken, maar kon niet zo snel een geschikte android app vinden...

Geen idee....als je telefoon met een Garmin applicatie overweg kan wel, maar Garmin blijft (vooralsnog) doof voor de wensen van de gebruikers om met een Android-applicatie te komen. Er komt wel een nieuwe Android Garminfone http://www.androidworld.nl/21987/garmin-introduceert-android-garminfon..., maar daar zit jij (en wie wel ???) niet op te wachten......
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 24 octobre 2010 · 22:34
    Helaas...

Hoe handig zou het trouwens zijn om deze kaarten te combineren met de routes uit wePowder Lines???
  • Echo
    Advanced
    Echo op 24 octobre 2010 · 22:48

Ik had al eerder van Skidea gehoord. Het is een initiatief waarbij mensen zelf hun tracks kunnen aanbieden en die worden dan verwerkt in een map. Het aantal maps groeit gestaag. Een jaar geleden hadden ze nog bijna niks.

Ik heb de Topic titel maar aangepast, Garmin only.....

Je kan nu zelfs voor wènig (ong 11 euro) ALLE maps krijgen, inclusief Mapsource installer, updates, bebouwing, POI's,  enz....echt super. Net zo gedetailleerd als de (bekende) topo kaarten, maar nu dus met de skipistes in de juiste kleur erop. Niet dat wij wWepowderaars zitten te wachten op die pistes ;D maar in het geval van lawinegevaar 3 en hoger....... :😃
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 30 décembre 2015 · 10:09
    Even een oud artikel opgerakeld omdat ik voor kerst een Garmin GPS device gekregen heb en ik wat vragen heb.
    Ik vroeg mij af of er mensen zijn die hun GPS ook gebruiken als ze gaan freeriden en touren en welke kaarten jullie dan gebruiken?
    En zijn er ook kaarten waar de freeride en tour routes al in staan?
    @Arjen nog plannen om de freeride routes van Wepowder in GPS te zetten? (of staan die er al?)
    And snow it is.....
  • Luukie25
    Advanced
    Luukie25 op 30 décembre 2015 · 10:32
    Ik heb mijn GPS (GPSmap 64s) altijd mee tijdens het touren. Daarop heb ik de Alpenvereinskarten van de DAV/OEAV staan (uitvoering door Garmin). Daar staan ook eigenlijk alle tochten wel in.
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 30 décembre 2015 · 10:33
    @GerritA Nope, staat voorlopig niet op de planning.
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • GerritA
    Advanced
    GerritA op 30 décembre 2015 · 13:08
    @Luukie25 Dank je wel voor de tip. Ik heb altijd de papieren kaarten van DAV. Zie dat ze nu ook digitaal te krijgen zijn.
    And snow it is.....
  • mitely
    Expert
    mitely op 31 décembre 2015 · 13:17
    Gebruik ook vaak de Garmin Transalpine kaart, heb je bijna de hele Alpen erop, staan echter geen routes op.
    Mitely
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 31 décembre 2015 · 14:38

Ik heb de Topic titel maar aangepast, Garmin only.....

Je kan nu zelfs voor wènig (ong 11 euro) ALLE maps krijgen, inclusief Mapsource installer, updates, bebouwing, POI's,  enz....echt super. Net zo gedetailleerd als de (bekende) topo kaarten, maar nu dus met de skipistes in de juiste kleur erop. Niet dat wij wWepowderaars zitten te wachten op die pistes ;D maar in het geval van lawinegevaar 3 en hoger....... :😃 Echo op 24 okt 2010 22:48

Staan net zoals in de topokaarten de rotsen er ook netjes in geschreven zodat je kunt zien waar couloirs zijn waar je wel door kunt en niet? Dit is namelijk iets dat ik mis in de kaarten van Outdooractive Winter versie!
  • ffKnallen
    Advanced
    ffKnallen op 31 décembre 2015 · 14:42
    @GerritA Nope, staat voorlopig niet op de planning. Arjen op 30 dec 2015 10:33
    @Arjen mochten jullie ooit iets meer gaan doen met de lines is het misschien interessant om te kijken naar het product http://www.outdooractive.com/ waar je licenties op kunt nemen en eventueel kunt integreren in de Salomon Wepowder app waardoor je meteen hoogte profielen en maps op mobiel kunt aanbieden. Gewoon een tip 😉

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro