Nee, Je hebt het gekocht bij de winkel en niet bij Salomon. ( Alhoewel direct via Salomon handiger lijkt en klinkt)
Heel verhaal tussen wanneer je bij een verkopende partij moet zijn en bij een producerende partij.
Te lang verhaal om dat hier uit te gaan leggen. En daarbij soms een onlogisch
martijnuiterwijk op 11 okt 2017 13:35
@martijnuiterwijk, ik snap wat je wilt zeggen. Dat is wat we met elkaar hebben afgesproken en opgeschreven in wetgeving. Maar wetgeving en bureaucratie zijn niet hetzelfde als 'service' 😉
Het staat een producent vrij om meer service te bieden dan de wetgeving voorschrijft.
Zoiets zou je 'service' kunnen nomen... ;P
Daarnaast zoekt @thijnvanheijnsbergen een onderdeel waarvoor hij (corrigeer me als ik niet gelijk heb @thijnvanheijnsbergen) wil betalen. Daarvoor hoeft hij dan toch al helemaal niet terug naar de winkel die me het in eerste instantie verkocht heeft.... Ik geloof juist dat we dat NIET hebben afgesproken. Dat zou een vorm van gedwongen koppelverkoop zijn. Maar corrigeer me als ik niet gelijk heb.
Intussen zijn er voor @thijnvanheijnsbergen 2 opties aangedragen:
* http://www.skiequipmentuk.co.uk/products/spares/ski-boot-buckles-and-c... en * MK skiservice meteomorris op 11 okt 2017 13:52
@meteomorris, Breek me de bek niet open haha, Keer verandertraject gedaan binnen een klantenservice van een retailer.
Dan val je stijl achterover van wat wij in de wetgeving hebben staan + wat een fabrikant + verkopende partij voor een afspraken maken omtrent, garantieprocedures , klachtenprocedures e.d. Dat staat vaak haaks op het begrip service. En soms ook nog eens haaks op wat de retailer zelf zou willen om het op te lossen. ( vaak omdat een retailer dan de creditnota kan vergeten) Zeker als het een zelfstandige is, kan dat voor hele vervelende situaties zorgen.
In mijn optiek is service de verwachtingen van de consument overtreffen. ( kan uren doorgaan over service)
Even terug naar het onderdeel. Ja bedrijf x gaat dat zelf leveren, vervolgens monteert meneer het zelf op het product. In sommige gevallen kan dan de garantie vervallen. Vervolgens is er iets anders mis met het product. En je voelt hem al, dan ga je nat. En helaas komt dat in de praktijk voor, onderdeel via fabrikant verkregen, zelf vervangen. Iets anders gaat stuk. Fabrikant stelt : ja maar je hebt er zelf aan zitten sleutelen.
En die dingen komen echt voor.
Wbt koppelverkoop, dat is toegestaan maar nog complexer. En hier niet op van toepassing.
Even terug naar de situatie. Ik denk dat het een ondeugdelijk product is, Immers mag die niet 123 afbreken. Dus dan moet je inderdaad bij de verkopende partij zijn. Neemt niet weg dat dat salomon niet moet zeuren en dat gewoon moet toesturen.