Lekker getrained? Deel het hier: in je eigen trainingsblog-thread

• Haagje
    Beginner
    Haagje op 22 décembre 2011 · 12:40
    Vanavond even rustig de pijntjes eruit trainen. 5 dagen in sneeuwstormen en slecht zicht skien was toch vermoeiender dan ik dacht.
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 26 décembre 2011 · 22:29
    Meteen maar de daad bij het woord gevoegd.
    Eergister voor het eerst in 4 maanden weer op de racefiets gezeten. Heel rustig een uurtje wat gefietst. Conditioneel prima vol te houden, maar de dag erna toch wat meer nareactie rond mn lies gehad dan wenselijk. Dus de fiets blijft nog ff 2 weken in de schuur en dan maar weer es kijken of het dan beter gaat.  😞

Vandaag 4 blokken van 3 min "hardgelopen" en een half uurtje core-training erachteraan. Alles voelt nu nog prima aan, dus hopen dat de nareactie nu wat uitblijft.

• Rob64
    Advanced
    Rob64 op 26 décembre 2011 · 22:57
    Afgelopen weekend kaPow, nu met de kerstdagen ook weer in de poeder.  ;D Kortom training in de sneeuw. Morgen laatste dag in de sneeuw, daarna weer thuis en dan tijd om de hardloopschoenen weer eens aan te trekken.  ;D
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 27 décembre 2011 · 10:35
    Dat is de beste training idd.

Vanavond weer trainen, denk conditie en kracht bovenlichaam. Heup is nog erg pijnlijk, kuil gemist tijdens het skien waardoor het SI-gewricht echt een rotklap kreeg. (vanavond de naalden er maar weer eens in)
  • Echo
    Advanced
    Echo op 27 décembre 2011 · 12:56

Dat is de beste training idd.

Vanavond weer trainen, denk conditie en kracht bovenlichaam. Heup is nog erg pijnlijk, kuil gemist tijdens het skien waardoor het SI-gewricht echt een rotklap kreeg. (vanavond de naalden er maar weer eens in)

Donderdag eerste keer fysio na de kijkoperatie, knie is nog erg stijf. Voorlopig rustig aan knie soepel maken en bovenbeenspieren versterken, voor de rest inderdaad maar conditioneel op het bovenlicham concentreren.....helaas....
    Do or do not, there is no try (Yoda)
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 27 décembre 2011 · 16:35
    Niet zo raar dat de knie nog stijf is. Lekker laten bewegen door de fysio zodat je zo snel mogelijk de fiets op kan (zonder weerstand).
    Verder gewoon zwaar op het bovenlichaam trainen, beperkt je verlies aan conditie plus bevordert herstel.

Succes
  • Echo
    Advanced
    Echo op 28 décembre 2011 · 15:13

Eergister voor het eerst in 4 maanden weer op de racefiets gezeten. Heel rustig een uurtje wat gefietst. Conditioneel prima vol te houden, maar de dag erna toch wat meer nareactie rond mn lies gehad dan wenselijk. Dus de fiets blijft nog ff 2 weken in de schuur en dan maar weer es kijken of het dan beter gaat.  😞

Vandaag 4 blokken van 3 min "hardgelopen" en een half uurtje core-training erachteraan. Alles voelt nu nog prima aan, dus hopen dat de nareactie nu wat uitblijft.

En...wat is de status?
    Ik heb ook even wat oefeningen gedownload voor core-stability...maar daar zitten er helaas veel tussen die in meer of mindere mate een aanslag op mijn knie doen... al blijven er gelukkig genoeg over die ik wel kan uitvoeren.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 28 décembre 2011 · 16:30

Ik heb ook even wat oefeningen gedownload voor core-stability...maar daar zitten er helaas veel tussen die in meer of mindere mate een aanslag op mijn knie doen... al blijven er gelukkig genoeg over die ik wel kan uitvoeren.

Show us the money!

PS In deze thread staan er links en rechts ook nog een aantal waar je zonder je knie erg te belasten mee aan de slag kunt...
    White room,Pillow lines,I rule
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 28 décembre 2011 · 16:47

[quote author=MarcD link=topic=1795.msg47228#msg47228 date=1324934949]

En...wat is de status?
    [/quote]

De status is ok. Gister rustdagje gepakt, ff herstellen weer.
    Straks 3 x 5min hardlopen, en core......

Ik doe nu een  deze oefeningen. En dan 10 sec vasthouden...
    http://www.frtcalmere.nl/uploads/docs/Core_stability_Basics_SMCA.pdf...

Super, super basic. Maar dit kon ik 4 maanden geleden niet zonder er 3 dagen last van de hebben.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 28 décembre 2011 · 17:00
    Prima oefeningetjes... thanks voor het delen (grotendeels staan ze trouwens al in deze thread).
  • Echo
    Advanced
    Echo op 28 décembre 2011 · 18:17

[quote author=Echo link=topic=1795.msg47316#msg47316 date=1325081612]

Show us the money!

PS In deze thread staan er links en rechts ook nog een aantal waar je zonder je knie erg te belasten mee aan de slag kunt...
    [/quote]

http://www.cuhh.org.uk/linksandresources/core-stability.pdf...
  • Echo
    Advanced
    Echo op 29 décembre 2011 · 22:48
    Vanochtend eerste fysio gehad...toch wel wat reactie in de knie.. 😞 maar even rustig an doen dan >😞
    Morgen weer upper torso en core stability...  8)
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 30 décembre 2011 · 08:50
    Die reacties blijf je nog wel ff houden Echo. Probeer alleen goed het verschil te voelen tussen een kleine inspanningsreactie en overbelasting. Dun lijntje maar enorm verschil in resultaat
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 30 décembre 2011 · 14:46
    Bij gebrek aan sneeuw...  :'(

Dinsdag 12km met de loopgroep van mn vrouw.
    Vandaag:
    WU, rekken, skippings
    6 setjes oefeningen: de 1e 3 van
    , afgewisseld met
    #. Tussendoor 500m rondjes.
    CD

• grossi
    Advanced
    grossi op 30 décembre 2011 · 16:36
    maandag: workout met het meisje
    dinsdag: Abtronic op buikspieren
    woensdag: Abtronic op beenspieren en workout met het meisje
    donderdag: op de trilplaat
    vrijdag: kantelspier van de pols van 22:00 tot 5:00

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

En nu serieus:
    7 indoorlessen tot december op rollerband
    1 keer per week zaalvoetbal
    3 keer per week sportschool met nadruk op cardio, bovenbenen en buikspieren
    Lonesome Powboy!
  • Haagje
    Beginner
    Haagje op 5 janvier 2012 · 14:28
    Twee dagen niet kunnen trainen door verschoven wervels in mijn rug. Vanavond weer ff aan de slag.
    Rug ff trainen

Vanaf 1 maart 2 weken helemaal niet trainen vrees ik. Dan gaat eindelijk het mes in de schouder.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 5 janvier 2012 · 18:58
    Ik hou het voorlopig even 3x spinnen + toestellen in de week  ;D
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 5 janvier 2012 · 22:07
    Nog nooit heeft compleet kapot zittten zo goed gevoeld ;D

Voor het eerst sinds begin augustus weer een voetbaltraining 'met de groep' af kunnen werken.  8)
    Na 5 maanden praktisch stilzitten, nu voor mn gevoel de zwaarste training achfter de rug die ik de afgelopen jaren heb mee mogen maken, bijna kotsend van de inspanning over de hekken gehangen.Maar wel een super voldaan gevoel achteraf. Heb nu wel wat last van mn liezen/buikspieren, en zal morgen wel een partij spierpijn hebben, maar het einde is echt in zicht.  ;D ;D

YEAH!!!!

• Aryen
    Advanced
    Aryen op 5 janvier 2012 · 23:34
    Wauw, goed man. Wel niet forceren, hè 😉

Pak je je agenda er gauw bij 😀
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 6 janvier 2012 · 09:14
    Klinkt goed Marc, mooi dat er na zo'n lange tijd echt schot in de zaak zit!
    Waar het wit is, is een weg.
  • telemikey
    Advanced
    telemikey op 4 novembre 2012 · 15:28
    WU
    20min op roei apparaat
    core oefeningen op fysio bal
    3x 2min planken (buik, L-zijkand, rug, R-zijkant)
    20min elliptische x-trainer
    beenspier oefeningen
    20min fietsen
    CD

Ondanks vrij rustige training voelde het weer (vooral geestelijk) heerlijk. Op deze manier irriteer ik mn achillespezen ook nauwelijks dus ook daarvoor goed. Over een week of twee misschien maar eens 5min op de lopende band aan de slag en kijken hoe de a-pezen daar op reageren.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 4 novembre 2012 · 16:12
    Lekker dat je weer aan de slag kunt  😃 Al die tijd niets gedaan? En hoe is je duim?
  • karst2
    Tourist
    karst2 op 4 novembre 2012 · 19:44

Afgelopen zomer 1-2xweek mountainbiken: 1-2 uur.

Nu start wintertraining. Knie operatie  is precies een jaar geleden, dus ik mag weer hardlopen. Begonnen met rondje van 20 minuten. Ging OK, niet denderend.

2x per week cardio: crosstrainer + roeien(interval training)
    + legpress (nu nog erg licht, ca 45-kg).

Morgen spinnen (hoop ik).

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro