Het Grote Noboard/snowsurf topic.

• ieism
    Tourist
    ieism op 5 avril 2018 · 08:27
    Stop maar met lezen als je bindingen, riempjes, touwtjes of magneten op je board hebt. Dit is het free the heel, and the rest of the body topic. Als je van poeder, valpartijen en kinderlijk plezier geniet lees rustig door.

Een verzameltopic met tips, tricks, hookups, vragen, geile gear, events en hopelijk heel veel noboard stoke. Anything goes, exept bindings.

*message édité par ieism op 5 avril 2018 08:29 (2% bewerkt)
    splitfest.nl
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 5 avril 2018 · 08:36
    Iemand al eens barefoot genoboard? Of met surfschoentjes?
    Waar noboard jij mee?
    Snowboardschoenen lijken de meest voor de hand liggende keuze, maar geeft dat ook het beste resultaat?
    Als ik mijn gevoel volg, denk ik eerder aan zo vrij/soepel mogelijke schoenen maar waterdicht en warm -> freestyle snowboardschoenen?

*message édité par 3zel op 5 avril 2018 08:40 (70% bewerkt)
    knowledge is powder
  • ieism
    Tourist
    ieism op 5 avril 2018 · 08:46
    Gewone snowboard schoenen gaat prima, Sorel kan ook en is iets fijner met hiken. Deluxe heeft een specifieke noboard boot, maar op mijn niveau lijkt me dat nog niet nodig. 😂
    *message édité par ieism op 5 avril 2018 08:48 (1% bewerkt)
    splitfest.nl
  • Markie
    Advanced
    Markie op 5 avril 2018 · 10:10
    Leuk idee @ieism om bindingless te verbinden😬
    Qua schoenen is iets flex beter dan stug. Heb zelf de K2 Taro Tamai snowsurf boots, heel fijn maar schoenkeuze is niet super van belang. Sorells zijn wel prettig flex maar meer kans op sneeuw in de schoenen (super kak) en bij vallen of afspringen vind ik snowboard boot ook wel prettig idee voor mn enkels. Op mn Deeluxe gaat het ook maar daar mis je echt wel gevoel.

Hier wat shots.

Zonder bindingen in een lift komen is vaak de grootste uitdaging omdat lifties het niet kennen en niet happig op zo’n losse plank zijn. Laat zien dat je een goede leash hebt en verstand van veilig snowsurfen en ze gaan meestal wel overstag.
    Have fun!
    DRYBOARDS.NL -Dutch designed and handcrafted snowsurfers-
  • Mars
    Tourist
    Mars op 5 avril 2018 · 11:16
    Ik wou laatst zelf iets bouwen en vroeg mij af of ik op het werk iets met stoom kan doen voor 3D te buigen. Maar nog niet aan toe gekomen.
    Shark Snowsurf was ook met spoon boards bezig.

https://www.sharksnowsurf.com/shop

• pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 12 avril 2018 · 22:19

Geen poeder maar wel met de voetjes los 😎
    Let the riding do the talking and you've said enough
  • ieism
    Tourist
    ieism op 13 avril 2018 · 08:01
    Gaaf! De Haak is ook een extreem goede noboarder. In de film van grassroots komt hij ook voorbij.
    splitfest.nl
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 13 avril 2018 · 09:32
    Mooi! Dat moet @MickeydeHaas favoriete snowboardfilm zijn 😉 Wat voor maat plank heeft 'ie onder dat skateboard zitten? Net wat smaller en langer dan dat skateboard? Misschien ook een leuk zomerprojectje voor ons (half) gebonden volk...
    *message édité par EmileHendrix op 13 avril 2018 10:16 (2% bewerkt)
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • victorvaneerd
    Advanced
    victorvaneerd op 17 juillet 2018 · 17:07
    O.a. naar aanleiding van dit topic maar eens mijn zomerprojectje gestart. Komende winter deze planken testen en vooral mezelf 😃

• BASC
    Advanced
    BASC op 17 juillet 2018 · 22:30
    O.a. naar aanleiding van dit topic maar eens mijn zomerprojectje gestart. Komende winter deze planken testen en vooral mezelf 😃

victorvaneerd op 17 jul 2018 17:07

Heel nice! Ben benieuwd hoe ze gaan komend seizoen..
    www.firsttours.nl
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 18 juillet 2018 · 09:40
    Heel vet! Mooi project.
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 18 juillet 2018 · 10:31
    Oh, die laatste is echt mooi geworden zeg. Ga gerust een keer mee op pad volgende winter...
    splitfest.nl
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 19 juillet 2018 · 10:37
    Mooi werk hoor!

Vergeet niet er iets van een leash aan te maken, die heeft mijn Konvoi al een paar keer gered! 😃
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • victorvaneerd
    Advanced
    victorvaneerd op 19 juillet 2018 · 14:44
    @ieism Lijkt me heel tof! Je kunt deze winter een pm verwachten 😃

@Willem2k Scherp 😉! De leash heb ik al aangeschaft. Ben nog even aan het bedenken wat een goede manier is om hem vast te maken.
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 20 juillet 2018 · 10:37
    @victorvaneerd, lekker bezig. Vraagje. Staan de footpads op dit board niet wat ver naar voren? (ik kan het profiel van het board niet zien, dus wellicht heb ik het mis).

May the powder be with you.
  • victorvaneerd
    Advanced
    victorvaneerd op 21 juillet 2018 · 20:13
    @meteomorris Goede vraag 😉. De pads beginnen (ong) in het flat gedeelte van het profiel. Ik heb het niet exact uitgemeten en ze er gewoon opgeplakt in mijn enthousiasme 😃. Ga er eigenlijk vanuit dat het niet zo nauw komt als bij inserts omdat je eenvoudig een paar cm naar voren of achter kunt gaan staan.

We gaan het komende winter meemaken ;P
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 22 juillet 2018 · 17:51
    @meteomorris

We gaan het komende winter meemaken ;Pvictorvaneerd op 21 jul 2018 20:13

Keep us posted!
    May the powder be with you.
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 11 octobre 2018 · 20:19
    Jones geeft hun snowsurfer ook een upgrade voor het nieuwe seizoen. Dit keer met channels in de base... https://www.jonessnowboards.com/en-US/gear/mens-snowboards/mountain-su...

• Bobdeboarder
    Beginner
    Bobdeboarder op 12 octobre 2018 · 12:00
    Leuk topic !!

Vorig jaar een keer de snowsurfer van Pogo uitgeprobeerd en zelfs een oostenrijker mee de piste af zien komen (het zweet op z'n hoofd weliswaar maar het ging wel).
    Zelf ben ik ontzetten fan van het bindingless snowsurfen, ook Burton komt met een gelimiteerde oplage snowsurfers dit seizoen.

Mijn uit de hand gelopen hobby "Boerteun" sluit aardig aan bij dit topic al zitten daar nog wel een soort van surfbanden op.

Maar snowsurfen is het zeker !!

*message édité par Bobdeboarder op 12 oct. 2018 12:02 (2% bewerkt)
    www.boerteun.com
  • Bobdeboarder
    Beginner
  • Fritz Freeride
    Advanced
    Fritz Freeride op 13 octobre 2018 · 11:58
    @Boerteun... wat een vondst! ook te koop in de winkel?
    snowfreak & elevated surfer
  • Fritz Freeride
    Advanced
    Fritz Freeride op 13 octobre 2018 · 11:58
    @Boerteun... wat een vondst! ook te koop in de winkel? Kindermodellen beschikbaar?
    snowfreak & elevated surfer
  • Bobdeboarder
    Beginner
    Bobdeboarder op 15 octobre 2018 · 06:38
    @Boerteun... wat een vondst! ook te koop in de winkel? Kindermodellen beschikbaar?Fritz Freeride op 13 okt 2018 11:58

Haha nou die vondst was heel erg per ongeluk hoor 😀
    Wat winkels betreft zijn er drie in Nederland, the Old Man in Amsterdam (Damstraat), Down Town in Den Bosch en Uncle[s] in Zierikzee. Meestal maken we puur op bestelling dan kun je ook je eigen print en kleuren kiezen. Kindermodellen nog nooit gemaakt maar dat kunnen we zeker doen hoor !!
    www.boerteun.com
  • ieism
    Tourist
    ieism op 15 octobre 2018 · 07:10
    The Old Man heeft een wat grotere shop in de rijnstraat waar veel kinderspul hangt. Aardige gasten trouwens.

Mijn dochter heeft een 127 Konvoi, dat gaat prima al is het vooral klooien en vallen natuurlijk. Totaal geen bindingen en een heel licht plankje is voor kleine kids ideaal. Ze kunnen makkelijk zelf omhoog lopen en je hoeft ze geen bindingen vast te maken want onder de 6 jaar blijkt dat nog moeilijk te zijn. Als het te steil is gaat ze er gewoon op zitten als sleetje, werkt ook.
    splitfest.nl
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 15 octobre 2018 · 10:19
    Leuk topic !!

Vorig jaar een keer de snowsurfer van Pogo uitgeprobeerd en zelfs een oostenrijker mee de piste af zien komen (het zweet op z'n hoofd weliswaar maar het ging wel).
    Zelf ben ik ontzetten fan van het bindingless snowsurfen, ook Burton komt met een gelimiteerde oplage snowsurfers dit seizoen.

Bobdeboarder op 12 okt 2018 12:00

Als ik het goed begrepen heb is Konvoi een doorontwikkeling van de pogo surfers. (Die dude is toen voor zichzelf begonnen.)

Dat Burton ding ziet er ook gaaf uit, maar dat is dus geen woodcore, maar vol schuim als ik het goed begrijp? Ben benieuwd hoe dat werkt, hoop er een keer een in het wild tegen te komen.
  • Bobdeboarder
    Beginner
    Bobdeboarder op 15 octobre 2018 · 12:59
    Leuk topic !!

Bobdeboarder op 12 okt 2018 12:00

Als ik het goed begrepen heb is Konvoi een doorontwikkeling van de pogo surfers. (Die dude is toen voor zichzelf begonnen.)

Dat Burton ding ziet er ook gaaf uit, maar dat is dus geen woodcore, maar vol schuim als ik het goed begrijp? Ben benieuwd hoe dat werkt, hoop er een keer een in het wild tegen te komen.Willem2k op 15 okt 2018 10:19

Klopt ja. Ben die jaren bij pogo gewerkt en ontwikkeld heeft is voor zichzelf begonnen met Konvoi. Afgelopen April even met hem staan kletsen tijdens de Longboard Classic in Stuben en die board zien er wel echt serieus goed uit.
    De base ziet er een beetje uit als de onderkant van een speedboot en daardoor kun je ook vrij makkelijk van kant wisselen. Echt het proberen waard.
    www.boerteun.com
  • ieism
    Tourist
    ieism op 15 octobre 2018 · 13:11
    Zo ziet dat er in de praktijk dan uit....
    splitfest.nl
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 29 octobre 2018 · 16:50
    Een beetje footage uit de oude doos, een korte impressie van de snowsurf sessie met Konvoi op het Flatland Splitfest vorig jaar!

*message édité par Willem2k op 29 oct. 2018 16:50 (9% bewerkt)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 14 janvier 2019 · 14:46
    Ondertussen heb ik een aantal dagen de Deeluxe Footloose gereden, en dit is toch iets fijner dan een gewone snowboard boot. Iets meer gevoel, en zit als een pantoffel en loopt ook lekkerder. Ze zijn enorm waterdicht ook. Enige nadeel is dat de velcro van de binnenschoen prikt als je geen hoge sokken aan hebt. Is makkelijk te fixen met een stukje tape of door het even open te tornen en af te knippen.
    Als je al een paar Sorels hebt, zou ik gewoon gamaschen aanschaffen dat werkt dan ook. Als je maar een enkele keer gaat snowsurfen zou ik gewoon snowboard boots gebruiken. Maar voor de boarder die alles al heeft, is het wel een fijne schoen die je ook gewoon kan dragen als je naar de bakker loopt. Je kan er ook mee autorijden trouwens, dat is wel prettig.

Ze zijn nu nog wel redelijk betaalbaar te vinden, ik heb begrepen dat er maar 1 productierun is en als die op zijn weet ik niet of er nieuwe komen.

https://onboardmag.com/videos/crew-edits/deeluxe-footloose-team-go-ful...
    splitfest.nl
  • Bobdeboarder
    Beginner
    Bobdeboarder op 15 janvier 2019 · 07:35
    Ik ben een aantal weken geleden ook begonnen met het bouwen van een aantal snowsurfers.
    De testresultaten volgen in de loop van de winter 😀

www.boerteun.com

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro