Wat een leuke foto's en filmpjes!
Ik woon in de bergen, dus het is iets anders voor mij. Dit jaar is het eerste jaar dat ik mijn hond mee wil nemen met splitboarden, ze is dan een goed jaar oud. Omdat ze jong is en het haar eerste echte winter is zullen het dus vooral kortere en makkelijke touren worden. Zou je dit willen als je maar een paar vakantie dagen hebt? Mijn ervaring tot nu toe met getrainde honden touren is dat ze na een middel tour redelijk moe zijn voor de rest van de dag en ze hebben na twee dagen ook echt wel een rustdag nodig. Wat doe je dan met de hond? Als je in een hotel verblijft moet hij op de kamer rusten, ook niet echt gezellig.
merel op 22 okt 2018 09:55
Als wij weg zijn slaapt onze hond het meerendeel van de tijd en een rustdagje is wel zo gezond voor m. Wij vinden het leuk als hij mee gaat op een paar toertjes en dan zijn die dagen inderdaad wat rustiger. Onze hond blijft dan even een dagje binnen en kunnen wij een heftiger toertje wagen en dan kan hij 's middags weer even in de sneeuw spelen.
Nog even een vraag voor de andere honden bezitters - Gebruiken jullie een pieper voor de hond? Ik zit zelf te kijken naar de Pieps TX600. Iemand ervaring?merel op 22 okt 2018 09:55
Wij hebben zelf een oude pieper gekregen van MK Skiservice in Bilthoven. De zoekfunctie werkt niet lekker meer, maar wij kunnen m wel vinden. Nadeel is dat je geen onderscheid kan maken tussen honden en mensen. Voordeel is dat je m met alle andere piepers ook kan vinden.
Ik wil het al lang eens proberen het lijkt me zaalig, maar op skivakantie gaat de hond niet mee. Tijd om de vriendin eens te overtuigen😀robbe op 26 okt 2018 09:09
Doen! Ze raakt vast overtuigd met deze foto's en filmpjes.
*message édité par Baasch op 29 oct. 2018 18:21