Trampoline ervaring of tips?

• emistos
    Advanced
    emistos op 8 novembre 2018 · 10:14
    De winter staat weer voor de deur en mijn lijstje met dingen die ik wil trainen dit seizoen is af. Één van de dingen die ik de laatste seizoenen niet op mijn lijstje had staan maar waar ik nu eindelijk wel wat energie in wil steken is freestyle skiën. Ik wil het vooral kunnen toepassen in de poeder en ik hoef dus niet met zo'n toffe scullcandy koptelefoon een rails te pakken. Het doel is eerder tegen het einde van de winter gecontroleerd 360 en front/backflip doen(geen idee of dat te ambitieus is). Ik mag mezelf met 27 jaar nog niet echt oud noemen maar ik denk wel dat ik er beter niet nog een paar jaar mee moet wachten. Het idee is nu om voor de winter vooral wat op de trampoline te staan en er een beetje feeling voor te krijgen. Heeft er hier iemand ervaring met oefenen op de trampoline en kan iemand mij wellicht iets beters aanraden dan tussen de kinderfeestjes door naar zo'n kinderpretpark te gaan? Als er iemand dezelfde ambities heeft zou dat natuurlijk al helemaal mooi zijn!
  • Dutchess
    Advanced
    Dutchess op 8 novembre 2018 · 10:46
    Ik heb geen ervaring met trampolines, wel met een enorm luchtkussen. Er was er een een hele zomer in Landgraaf. Dat hielp toen enorm. Ik ben alleen de naam van het bedrijf kwijt wat toen samenwerkte met snowworld. Maar ze bieden zulke dingen vast nog wel aan, lijkt me? Een week in het funpark op de gletscher is ook erg handig. Herhalen, herhalen, herhalen, herhalen.
    (En inderdaad: niet wachten en niet opgeven en als je ze kan, blijven doen. Ik kon een 360, maar doe het niet meer. Want niet vaak genoeg geoefend, niet durven, oud geworden, blabla bla bla..)
    *message édité par Dutchess op 8 nov. 2018 10:46 (4% bewerkt)
    We dont stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing
  • Herman
    Advanced
    Herman op 8 novembre 2018 · 11:04
    Voor de freestyle / park module tijdens mijn opleiding tot ski instructeur hebben we een paar avonden op de trampoline getraind bij een gymvereniging. Het is een leuke manier om het gevoel te ervaren en je lichaamsbalans te trainen. - Desondanks op skis de front- en backflips nooit aangedurfd trouwens.
    Ik vermoed dat je lokale trampoline centrum naast kinderfeestjes ook wel iets van een les / coachings mogelijkheid heeft (voor volwassenen) zoals: https://www.bounz.nl/amsterdam/activiteiten/bounz-trickz/...

Daarna is het in de sneeuw vooral niet bang zijn en met veel vallen en opstaan blijven oefenenen.

Iemand die je spot, tips geeft en demonstreert helpt wel, maar tegenwoordig als skiër ben je in het snow park echt niet meer de uitzondering tussen de boarders. Ik zou daar dan ook oefenen voordat je in de poeder van rotsen af gaat springen. Sommige gebieden hebben in het terrain park airbags liggen voor beginnende freestylers maar eerlijk gezegd geen idee of die voor openbaar gebruik zijn, of exclusief voor freestyle lessen van de lokale skischool.
    Proud alumnus of the www.section8ski.com SLT programme - In order to be the best you must first lose your mind.
  • Mars
    Tourist
    Mars op 8 novembre 2018 · 12:33
    Ik weet niet of Landgraaf voor jou makkelijk berijkbaar is. Elke zondag ochtend traint club Snowworld hierop in het park. Er is een groep snowboarders en een groep skiers. Daarnaast zijn er nog andere lessen die je bij de skischool kunt boeken.

Dat luchtkussen waar Dutchess het over heeft ligt er al jaren niet meer. Eerst was ze van Big Air Bag. Later van een ander merk. Maar soms wordt er nog voor een paar dagen een airbag neer gelegd. Je kunt een contact opnemen met Snowworld wat de plannen zijn of Googlen op Big Air Bag en vergelijkbare firma's. Meestal kun je wel een agenda vinden van de plaatsten waar ze neerstrijken.

Daarnaast zijn er ook hallen met foampits waar je kunt oefenen. Ik meen dat er ca. 2 jaar geleden een in munchen is geopend waar ze ook een ski/snowboardhelling met schans voor de pit hebben gebouwd.
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 8 novembre 2018 · 15:37
    Bij een funpark in Andorra moest je gewoon betalen voor elke sprong op het luchtkussen, dus voor iedereen toegankelijk.
  • AvdL
    Beginner
    AvdL op 8 novembre 2018 · 21:06
    Volgens mij trainen freestylers ook alles eerst op een trampoline. Vooral bij een front- en backflip is dat gevoel wel fijn. Op de trampoline spring ik ze wel, maar niet op ski's (niet genoeg lef). In Serfaus wel een keer op de airbag 360's geoefend, gewoon gratis overigens. En anders een weekje naar Laax: http://www.freestyleacademy.com/laax/en/welcome/ Ik weet overigens niet of dat vrij toegankelijk is. Ook een prima park daar natuurlijk... En ik sluit niet uit dat ze daar ook standaard een airbag hebben.
    It's all about the turns duuuuuude!
  • Slim
    Tourist
  • Togi
    Togi op 9 novembre 2018 · 21:23
    je kan bijv kijken bij jumpsquare (zit op meerdere locaties)
    Ken het idd van de kinderfeestjes maar ze zijn tot laat open dus ze zullen vast ook andere dingen doen
  • Hessel
    Beginner
    Hessel op 10 novembre 2018 · 15:05
    De airbag is aardig voor het oefenen van backflips maar vond het landen op zo'n ding altijd minder. Je staat bijna meteen stil en kunt je voorwaartse snelheid dan niet kwijt.

Trampoline in de achtertuin (eventueel bij buren, neefjes nichtjes etc?)

Voor 360 heeft de trampoline niet heel veel meerwaarde. Je kunt ze gewoon beter op de grond uit stand springen. Lijntje op de grond helpt bij het orienteren of je ze recht landt.

Je kunt al wel switch landen? 180 is een hele fijne basisvaardigheid, ook voor je balans als je bij 360 eens verkeerd uitkomt.

Flips in de sneeuw zijn eerst een beetje een mindfuck. Leer ze (na de airbag en de trampoline) op een fijne kicker (niet te groot maar wel voldoende airtime) met een softe (poeder of zonontdooid) en vooral vrij steile landing. De landgraaf landing is vaak erg hard, beter buiten oefenen.
  • Bodo
    Advanced
    Bodo op 10 novembre 2018 · 16:17
    https://skiaddiction.com/blogs/tramp-ski-basicsSlim op 9 nov 2018 14:27

Kan je dit ook ergens in Nederland doen?
  • emistos
    Advanced
    emistos op 11 novembre 2018 · 17:33
    Ah kijk! Na wat drukke dagen heb ik eindelijk tijd jullie reacties te lezen, bedankt!! Ik zat inderdaad zelf ook al naar een airbag te kijken. Maar aangezien ik een schouder heb die graag gaat buitenspelen leek me dat een nogal gewaagde eerste stap. De vraag die @Bodo had zou ik ook wel willen weten, dat is wellicht net een stap dichter bij het echte skiën. Al met al ben ik dat ik vooral op de gewone trampoline parken ben aangewezen en zal ik in de avonduren een moeten gaan kijken. Ik had al wel gezien dat die kosten wel meevallen en dat er ook diverse zijn die een korte training aanbieden. Als ik in mijn zoektocht nog een geweldige hal tegenkom zal ik het hier ook nog even delen.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro