Ervaringen Spark R&D Solid Board Pucks

• Ellen3
    Advanced
    Ellen3 op 31 décembre 2018 · 11:51
    Hallo,

In verband met een aanstaande trip naar Japan en de daarbij behorende bagage puzzel ben ik op het www de solid board pucks van Spark tegen gekomen. Hiermee zou ik maar een set bindingen hoeven mee te nemen. Ben benieuwd of hier mensen zijn die met dit systeem ervaring hebben? En is dit systeem ook compatibel met de Voile platen? (Heb zelf de Afterburners van Spark en mijn vriendin vooralsnog het Voile systeem).
    Ik hoor graag van jullie.

Met vriendelijke groeten,
    Rob
    GirlPowder
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 31 décembre 2018 · 12:43
    https://wildschnee.de/produkt/pom-slider/

Ik heb zoiets ( zelf laten uitfrezen). Echt ideaal, mn Spark Arc binding past erop, dus lijkt me compatible met voile. De infrezingen zijn t zelfde.
    Neem eigenlijk nooit n 2e ( l
    Reguliere) binding meer mee.

Nadeel van die van Wildschnee; je boort ze zelf , dus maar 1 stance mogelijk.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 31 décembre 2018 · 14:06
    Ja, dit zou zowel met Voile als Spark bindingen moeten werken. Een eerdere versie heb ik wel gehad. Ik maak ze nu meestal zelf uit een plastic snijplank, maar voor die paar tientjes kan je ze natuurlijk ook kopen.
    splitfest.nl
  • KrisL
    Beginner
    KrisL op 31 décembre 2018 · 15:42
    Zelfde probleem met bagage gehad en destijds de pucks aangeschaft. Geen problemen tot nu toe, het systeem werkt prima! Zojuist mijn gewone bindingen weer eens erop gezet (nowdrive jones) en maar weer eens kijken wat het verschil is (als het er is). Vindt wel dat de jones bindingen solider (grover/zwaarder) ogen dan de Sparks maar in de praktijk weinig van gemerkt.
    winter is definitely coming!
  • waingro
    Advanced
    waingro op 31 décembre 2018 · 16:38
    Heb toevalig net zo’n setje besteld; https://www.snowcountry.eu/spark-r-d-solid-board-canted-pucks.html.... Moet zeggen dat ze erg goed bevallen icm met mijn spark surge bindingen en mijn powfinder. Heb ze gekocht zodat ik maar 1 paar bindingen mee hoef te nemen op een poedertripje. Er zit geen waarneembare speling in de bindingen en de respons van het board is goed.
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • kjiratsiekoedel
    Tourist
    kjiratsiekoedel op 31 décembre 2018 · 17:09
    O, daar had ik nog niet aan gedacht! Ik dacht wel aan andere bindingen voor mijn normale board. Maar dan is dit wel mooi.

Nu nog zien waar ze te koop zijn...
    https://www.sparkrandd.com/gear/spark-solid-canted-pucks/...
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 2 janvier 2019 · 11:01
    Ik had de diy variant mee naar Japan en ze werken inderdaad prima. Het enige nadeel dat ik ervaren heb is dat de hoeken van de bindingen in de topsheet van mijn board drukten. Maar dat lijkt geen échte schade veroorzaakt te hebben
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Steef
    Advanced
    Steef op 2 janvier 2019 · 11:30
    Prima ervaring met die solid pucks van Spark. Werkt gewoon goed en super handig natuurlijk.
    Kwam er na 2 weken Japan alleen wel achter dat de base plate van mijn achterste Spark Arc binding iets verbogen was....!? Maar of dat specifiek door gebruik met die solid pucks kwam durf ik niet te zeggen. Iemand soortgelijke ervaringen? Er staat op dit moment een garantie-vraag uit bij Spark...
    Every turn is a sign of weakness. I'm weak...
  • merel
    Expert
    merel op 2 janvier 2019 · 11:39
    Werkt ideaal, het kan zijn dat je de pucks wat licht moet opschuren omdat je de binding anders wat stroef erover heen geduwd krijgt.
  • KrisL
    Beginner
    KrisL op 2 janvier 2019 · 12:56
    Werkt ideaal, het kan zijn dat je de pucks wat licht moet opschuren omdat je de binding anders wat stroef erover heen geduwd krijgt. merel op 2 jan 2019 11:39

Met een waxine licht over de randen en het glijdt super!
  • Ellen3
    Advanced
    Ellen3 op 2 janvier 2019 · 17:26
    Iedereen bedankt voor de input so far. Nu kijken of ik ze nog ergens kan bestellen, er schijnen wat problemen met uitleveren bij Spark te zijn.
    Groeten Rob
    GirlPowder
  • kjiratsiekoedel
    Tourist
    kjiratsiekoedel op 2 janvier 2019 · 17:59
    ik heb gemaild met snowcountry. Over ene maand wrsch weer op voorraad.
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 2 janvier 2019 · 19:40
    Het enige nadeel dat ik ervaren heb is dat de hoeken van de bindingen in de topsheet van mijn board drukten. Maar dat lijkt geen échte schade veroorzaakt te hebbenWillem2k op 2 jan 2019 11:01
    Kan je dat niet vermijden door een stuk rubber onder je blok te steken zodat hij iets hoger zit?
  • SamSam
    Beginner
    SamSam op 17 janvier 2019 · 17:15
    Begrijp ik het nu goed dat velen onder jullie het er over eens zijn dat er geen merkbaar verschil is tussen gewone bindingen en Spark splitboard bindingen op deze pucks op een solid board? Of verkiezen jullie in een ideale wereld toch nog steeds een reguliere binding op een solid board?
  • ieism
    Tourist
    ieism op 17 janvier 2019 · 18:25
    Er zijn best wat mensen die alleen nog een Spark binding meenemen ja. Ook omdat je gemakkelijk een paar boards op elkaar kan stapelen, en maar 1 paar bindingen mee hoeft dan. Ik merk zelf ook niet echt verschil met een normale binding.
    splitfest.nl
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 17 janvier 2019 · 19:19
    Als ik vermoed dat er in t weekend meer gefreeride gaat worden, schroef ik mn cartels er wel op. Dat zit toch net wat meer om mn voet heen, en is n stuk goedkoper, mocht ik wat slopen .
  • Jeroen999
    Beginner
    Jeroen999 op 18 janvier 2019 · 08:29
    Begrijp ik het nu goed dat velen onder jullie het er over eens zijn dat er geen merkbaar verschil is tussen gewone bindingen en Spark splitboard bindingen op deze pucks op een solid board? Of verkiezen jullie in een ideale wereld toch nog steeds een reguliere binding op een solid board?SamSam op 17 jan 2019 17:15
    Dit is inderdaad ook mijn grote vraag.
    Ik wil graag een 2e set bindingen omdat ik het omschroeven van bindingen tijdens een snowboardweek eigenlijk maar irritant vind. Tegelijkertijd wil ik volgend jaar meer gaan splitboarden en dus mijn eigen set aanschaffen ipv steeds huren.

Mijn dilemma is nu vooral koop ik een 2e set normale bindingen of alvast een splitboardbinding die ik ook kan gebruiken op mijn normale board.
  • KrisL
    Beginner
    KrisL op 18 janvier 2019 · 10:20
    Als ik vermoed dat er in t weekend meer gefreeride gaat worden, schroef ik mn cartels er wel op. Dat zit toch net wat meer om mn voet heen, en is n stuk goedkoper, mocht ik wat slopen .markindealpen op 17 jan 2019 19:19

Dezelfde mening hier...
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 18 janvier 2019 · 11:19
    Begrijp ik het nu goed dat velen onder jullie het er over eens zijn dat er geen merkbaar verschil is tussen gewone bindingen en Spark splitboard bindingen op deze pucks op een solid board? Of verkiezen jullie in een ideale wereld toch nog steeds een reguliere binding op een solid board?SamSam op 17 jan 2019 17:15
    Dit is inderdaad ook mijn grote vraag.
    Ik wil graag een 2e set bindingen omdat ik het omschroeven van bindingen tijdens een snowboardweek eigenlijk maar irritant vind. Tegelijkertijd wil ik volgend jaar meer gaan splitboarden en dus mijn eigen set aanschaffen ipv steeds huren.

Mijn dilemma is nu vooral koop ik een 2e set normale bindingen of alvast een splitboardbinding die ik ook kan gebruiken op mijn normale board.Jeroen999 op 18 jan 2019 08:29

Als t alleen gaat om 2 solid boards, dan is een splitboard binding, en van díe platen wel een dure oplossing. Als je ook graag meer wilt gaan splitten, dan is dat wel n goede reden om te investeren in n splitbinding.
  • Erwin
    Elite
    Erwin op 18 janvier 2019 · 11:33
    Als ik vermoed dat er in t weekend meer gefreeride gaat worden, schroef ik mn cartels er wel op. Dat zit toch net wat meer om mn voet heen, en is n stuk goedkoper, mocht ik wat slopen .markindealpen op 17 jan 2019 19:19

Dezelfde mening hier...KrisL op 18 jan 2019 10:20

Ik kan het niet laten dan toch even deze binding de revue te laten passeren, de Karakoram Prime Connect S: https://www.splitboardbindings.com/shop/prime-connect-sf/...

Is een stuk goedkoper dan de lichtere Karakorams, maar heeft nog steeds een volledig frame en door het gebruik van kunststof de feel van een normale snowboardbinding. Je kunt er prima mee splitten en hem op je solid monteren, door het bevestigingsmechanisme trek je de binding echt vast op het board, in plaats van aleen vast aan de interface.
  • SamSam
    Beginner
    SamSam op 18 janvier 2019 · 13:24
    Interessant @Erwin ! Lijkt als ik goed kan tellen ook iets goedkoper dan Spark als je alles op telt voor 2 solid boards en 1 split. Ik probeer even uit te zoeken wat het verschil in gewicht is voor de splitboard set up bij beiden
    *message édité par SamSam op 18 janv. 2019 13:29 (4% bewerkt)
  • lenaerts_jan
    Advanced
    lenaerts_jan op 18 janvier 2019 · 17:56
    Heeft er ook iemand ervaring met de Union Expedition FC.
    Die kan je volgens mij ook op een solid board plaatsen.
    https://www.unionbindingcompany.com/snowboard-bindings/mens/union-expe...
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 23 janvier 2019 · 18:21
    Ik heb zojuist de solid board pucks op mijn board gezet en even met de bindingen bewogen (niet in de sneeuw voor alle duidelijkheid) en er zit minimale speling op...

Dus kan me wel inbeelden dat een gewone binding iets performanter is, maar die pucks zijn wel echt handig vermits nu alle gear in 1 zak past ipv 2...
  • Poedertijn
    Beginner
    Poedertijn op 24 janvier 2019 · 10:24
    Lekker laat, maar ik heb zelf deze One Binding van Spark: https://www.snowcountry.nl/spark-r-d-one-binding-system-black.html...
    Weet niet of dit de vorige versie is. Heb ze nu een paar jaar en ben er erg blij mee. Ik merk minimaal verschil met mijn reguliere bindingen, maar wel serieus veel verschil in bagage. Ook fijn dat je je stance nog naar gelieve kan aanpassen en dat je niet hoeft te boren. En 's ochtends heb je in een halve minuut je bindingen gewisseld. Je moet alleen geen Burton rail-systeem hebben. Ik heb ze uitgeleend aan iemand die dat had en door de frictie op een klein oppervlak raakten de schroeven makkelijk los. Daar heb ik zelf nooit last van gehad. Dus voor een Japan trip; zeker doen!
    *message édité par Poedertijn op 24 janv. 2019 10:35
    My drug is white powder. Deep, white powder.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro