20-17 januari skiën: waar? Is frankrijk een optie?

• kjiratsiekoedel
    Tourist
    kjiratsiekoedel op 13 janvier 2019 · 18:00
    Volgende week wil ik met een vriend gaan pisteskiën (evt offpiste, maar is meer bonus dan hoofddoel). Ik wil woensdag of donderdag gaan boeken. Zaterdagavond rijden, zondag aankomen. En dan voor een week. Dus 20-27 januari (kan titel niet meer aanpassen...)

Er is natuurlijk idioot veel sneeuw in Oostenrijk. Vorige week was ik nog in Kaprun. En elk willekeurig skigebied in Oostenrijk heeft nu voldoende sneeuw. Alleen even rekening houden met of 't niet gesloten kan worden.

Maar ik vroeg mij af of Frankrijk ook nog een optie zou zijn? Meestal is accommodatie&pas daar namelijk een stuk goedkoper. Hebben jullie tips?

*message édité par kjiratsiekoedel op 13 janv. 2019 18:01 (5% bewerkt)
  • DaSpike
    Advanced
    DaSpike op 14 janvier 2019 · 21:01
    Ik was in flaine vorige week. Daar zijn prima pistecondities. En boven de 1800mtr ook prima off piste. Base is niet heel dik. Maar boven de boomgrens wel dekkend.
    Tussen de bomen ligt echter nog niet veel.

Let daar wel op de dolines. Die zitten zeker ook nog niet vol sneeuw.

Dus ja het kan.
    Vliegen doet geen pijn...
  • ThijsB
    Beginner
    ThijsB op 14 janvier 2019 · 21:37
    Let wel op, door een oude zwakke laag in combinatie met de stijgende temperaturen en nieuwe sneeuwval zijn off-piste condities complex. In Portes du Soleil is een pisteur om het leven gekomen toen hij en zijn collega op pad waren op preventief lawines te triggeren. Daarnaast vandaag in Valmorel een Nederlander omgekomen in een lawine... RIP.

https://www.24heures.ch/suisse/faits-divers/patrouilleur-meurt-securis...
    https://france3-regions.francetvinfo.fr/auvergne-rhone-alpes/savoie/mo...
  • dejongarno
    Advanced
    dejongarno op 14 janvier 2019 · 22:52
    Mega pak vers in Flaine afgelopen 48 uur; 60cm op hoogte. Wel super instabiel met risk 4. Ik was vandaag als sneeuwschoengids op pad en nog nooit zoveel keer het 'whoompf' geluid gehoord; het ging bijna wennen! (uiteraard ver weg gebleven van potential trouble).

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro