Freeride in IJsland

• mendrost
    Advanced
    mendrost op 19 janvier 2019 · 15:35
    Reis in Noord-IJsland

Van 12 maart t/m 18 maart organiseer ik samen met Erwin een kleinschalige ski- en snowboardreis vanuit Akureyri in Noord-IJsland. We werken beiden voor het skigebied Hlíðarfjall bij Akureyri als ski-en snowboardleraar. Erwin woont inmiddels 4 jaar in IJsland en voor mij wordt het m’n tweede winterseizoen. Erwin is in de zomer gids in het natuurgebied Myvatn (bekend van Game of Thrones en Star Wars). In onze vrije tijd gaan we vaak splitboarden en toerskiën.

Naast het bezoeken van de skigebieden bij Akureyri en Siglufjörður (bekend van de serie Trapped) gaan we een dag catskiën en brengen we een bezoek aan Myvatn. ’s Avonds gaan we op zoek naar het Noorderlicht en bezoeken we geothermische zwembaden. Het freeride terrein is makkelijk te bereiken en in overleg kunnen we ook een toertje maken.

Om een indruk te krijgen van het gebied kun je de films ‘Under an Artic Sky’ of ‘A land shaped by woman’ kijken.

Als je interesse hebt of meer informatie wil dan kun je mailen naar: info@erwinvandewerve.nl
    Of check ons Instagramaccount: noordijslandwintersport.

Vincent
  • Petty
    Beginner
    Petty op 19 janvier 2019 · 23:24
    Sjonge wat vet! Bijna jammer dat ik dan in Canada zit.. Bijna 😉
    Maar ik zet het op m'n lijstje!
  • vasco
    Advanced
    vasco op 21 janvier 2019 · 15:19
    @mendrost: Ik ben de twee weken ervoor op familiebezoek op ijsland in Akureyri (waarvan ~ 10 dagen toerskieen). Wie weet komen we elkaar nog ergens tegen. Heb je nog tips voor dalen waar je geen last van helis of cats hebt?
  • mendrost
    Advanced
    mendrost op 21 janvier 2019 · 21:03
    @vasco: tot 1 maart is het "druk" in het skigebied en ben ik aan werk. Daarna is er weer tijd om te toeren. Er zijn nog twee andere Nederlanders waar ik altijd mee op pad ga. Als je het leuk vindt om een tocht te maken stuur dan een bericht. In maart heb je nog geen last van de heli's. In Hlíðarfjall kun je leuke korte tochten maken. Kaldbakur vond ik tof. Mullakola bij Olafsfjodur is ook gaaf. De catski daar is weg. Sulur bij Akureyri is een makkelijke tocht. De mogelijkheden zijn natuurlijk eindeloos. Eigenlijk lopen we overal omhoog waar een berg met sneeuw is.
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 21 janvier 2019 · 21:27
    @mendrost Vrienden van ons wonen nu ook al 6 jaar in Akureyri, Leo Broers en An Katrien Lecluyse...twee Belgen. Ik was twee jaar geleden nog bij hen in de lente/zomer (mooie trektochten gedaan met Leo als gids) en Leo sprak me toen al van Erwin, misschien kennen jullie mekaar wel, Leo heeft ook een tijdje in het skigebied gewerkt en is in de zomer ook werkzaam als gids...ik heb hem beloofd dat ik er ooit kom boarden, alleen wanneer is de vraag. Jullie reis ziet er heel aantrekkelijk uit maar met een tweede kindje op komst is de timing misschien net wat moeilijk 😃
    Succes daar en groeten in IJsland!
  • mendrost
    Advanced
    mendrost op 21 janvier 2019 · 22:01
    @Pistenbulcky Leo ken ik inderdaad. Samen met Erwin organiseer ik deze reis. Misschien volgen er volgend jaar wel meer reizen. Maar je moet sowieso een keer gaan boarden in IJsland.
    Ik zal de groeten doen!
  • ladroste
    Beginner
    ladroste op 25 janvier 2019 · 22:40
    Noord IJsland Akureyri prachtige omgeving om te freeriden!
  • mendrost
    Advanced
    mendrost op 26 janvier 2019 · 12:19
    @ladroste: Bedankt voor het plaatsen van de foto's.

Als je wil freeriden in deze omgeving met uitzicht op het fjord......
    We hebben nog een paar plekken voor onze proefreis. Voor info: info@erwinvanderwerve.nl

Voor een impressie 😉:

• Doc
    Beginner
    Doc op 1 février 2019 · 11:07
    Wat een enorm vette film !!! Je kan gewoon in je wetsuit onder je ski outfit de berg afskieen en dan gaan surfen. Zeer chill ! 😃)
    Steven.
  • mendrost
    Advanced
    mendrost op 1 février 2019 · 14:43
    Bij serieuze interesse kunnen we dat ook regelen😀.
  • mendrost
    Advanced
  • vasco
    Advanced
    vasco op 22 février 2019 · 19:30
    @mendrost: het lijkt erop dat het de komende week iedere dag 15 cm gaat sneeuwen, vrijwel continu (volgens het ECMWF model). Normaal gesproken zou ik dan in het bos gaan skieeen. Zijn er alternativen rondom Akureyri?
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 22 février 2019 · 21:55
    Voor de locals daar: Wel benieuwd hoe de winter tot nu toe is?

Zit te kijken om evt eind maart die kant op te gaan, wordt het weer dan al wat stabieler?

Met nadruk op “wat” dat heb ik isafjordur wel geleerd😉
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • mendrost
    Advanced
    mendrost op 23 février 2019 · 08:54
    @vasco Siglufjord of Dalvík zijn de alternatieven. Maar houd vooral ook Vedur.is in de gaten. Er gaat storm komen vandaag.
  • mendrost
    Advanced
    mendrost op 23 février 2019 · 09:07
    @vinnie De omstandigheden zijn niet top nu in Hlidarfjall (Akureyri). Maar het kan morgen zomaar anders zijn. In maart en april is het weer sowieso stabieler. Vanaf volgende week ga ik weer touren. (Tot nu toe ben ik alleen maar aan het werk geweest.). Ik houd je op de hoogte.
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 23 février 2019 · 09:42
    @mendrost dankjewel! Zag dat behoorlijk warm was nu. Enjoy de eerste toertjes en te zijner tijd bericht ik je weer.
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • vasco
    Advanced
    vasco op 6 mars 2019 · 08:48
    Het juiste emailadres is info@erwinvanderwerve.nl
  • mendrost
    Advanced
    mendrost op 15 mars 2019 · 10:07
    @vinnie
    Is de reis al geboekt?
    De afgelopen week rijden we elke dag wel poeder. De omstandigheden worden steeds beter. Voor foto’s kun je ook Instagram (noordijslandwintersport) checken.
  • mendrost
    Advanced
    mendrost op 6 avril 2019 · 08:27
    Het tourski/splitboard op Tröllaskagi in volle gang. Afgelopen maandag hebben we Mullakolla (950m) beklommen. Deze berg is populair bij tourskiers. Maar er zijn genoeg mogelijkheden om lijnen te rijden die nog niet gedaan zijn door andere groepen.

Het uitzicht is waanzinnig op Mullakolla en je ziet op het strand van Olafsfjodur super golven binnenlopen. Na een afdaling is het dus mogelijk om te surfen.

Afgelopen maand hebben we ook niet stil gezeten en hebben onze testrip gedaan. Een verslag van deze trip kun je lezen op:

https://www.boardshortz.nl/noord-ijsland-wintersport-tripreport/...

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro