toerski @ bizau (voralberg) mogelijk?

• kjiratsiekoedel
    Tourist
    kjiratsiekoedel op 31 janvier 2019 · 00:38
    Vroeger... Zo'n 20-23 jaar geleden ging ik met de familie op mijn eerste wintersport vakanties in Bizau. En klein skigebied in Vorarlberg met een trage 2 zits lift omhoog tot halverwege en boven verder alleen wat sleepliften.

We sliepen met de groep (+/-40) man in een hut bovenop de berg. Ski opslag in de stal. Slapen in 2 slaapzalen. 2 toiletten. Douche was een wasbak koud water in de kelder. En t eten werd verzorgd door een oud echtpaar Marcus en Agnes die voor iedereen met de hand eieren stonden te kloppen en knodels te draaien. Een voor t slapen nog even een spelletje deden met schnaps als inzet. Mooie tijd en goede herinneringen aan.

Helaas is t skigebied op een gegeven moment gesloten. Niet sneeuwzeker genoeg, lift te oud en niet de moeite om te vernieuwen.

T lijkt mij leuk een keer terug te gaan en wellicht omhoog te toeren als dat kan. Ik ben benieuwd of mensen dit gebiedje kennen? En zou dit kunnen?
  • ieism
    Tourist
    ieism op 31 janvier 2019 · 06:35
    Lijkt mij een kwestie van gewoon doen. Er is sneeuw zat, en in een oud skigebied touren is vrij eenvoudig natuurlijk. Ik ken het gebied niet, maar het klinkt goed.
    splitfest.nl
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 31 janvier 2019 · 07:32
    @kjiratsiekoedel

Dat kan zeker.

Ik heb even de hellingshoeken erbij gezicht via wepowder Pro

Als je via de normale weg naar boven loopt is er helemaal niets aan de hand. Gaat prima. Veel plezier.
    May the powder be with you.
  • kjiratsiekoedel
    Tourist
    kjiratsiekoedel op 31 janvier 2019 · 19:22
    O, leuk! De pistekaart. Klein gebiedje is 't toch.
    Ik ben helaas niet meer in oostenrijk nu... Denk dat 't iets voor volgend jaar gaat worden. Als... sneeuw. Maar wel leuk plan 😃
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 31 janvier 2019 · 19:30
  • tigaman2
    Advanced
    tigaman2 op 31 janvier 2019 · 20:02
    Als Andelsbuch verder doet met freeriders weg te jagen kan je daar weldra ook gaan touren.....😉
    Ik ben ook maar 't produkt van mijn eigen zwakheden
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 31 janvier 2019 · 20:38
    @tigaman2 wat dan?
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 31 janvier 2019 · 20:41
    Als Andelsbuch verder doet met freeriders weg te jagen kan je daar weldra ook gaan touren.....😉tigaman2 op 31 jan 2019 20:02 wat??? Serious??
    May the powder be with you.
  • tigaman2
    Advanced
    tigaman2 op 31 janvier 2019 · 21:14
    Dinsdag 29/01 na ons tourtripje hadden we gepland nog even te gaan poederen adhv liften in Andelsbuch alvorens huiswaarts te keren…..na even rekenen besloten van een Stunden karten te nemen omdat dit ons 't goedkoopst zou uitkomen voor de 3 tal uren. (34 euro, maar men zou 11 euro 90 terug krijgen al naargelang men ze terug bezorgd). Enfin goed, lawine bericht nog eens gelezen (warndienste.cnv.at/dibos/lawine/archiv/Winter_2018-2019/190129_0730_Lagebericht.pdf)
    , beepers nagekeken, airbags op scherp...... besloten van Skiroute Gerach schwende te nemen.....kleine passage van 30° a 35° te nemen, 1 voor 1 beetje voorzichtig en de rest lekker knallen! Rond ons komen we locals tegen in hun eentje zonder iets mee, komen we sneeuwschoenwandelaars tegen....komen we aan de lift en mogen die enkelingen van 't gebied zonder probleem terug omhoog, wij 6 mogen onze skipas afgeven wegens gevaarlijk gedrag (=off-piste skien).....niks recuperatie van de overige uren....even 204 euro verdiend aan de toeristen. Ons zien ze er niet meer terug! (We waren wel veel vroeger thuis dan voorzien 😃 )…...
  • robbert
    Advanced
    robbert op 31 janvier 2019 · 21:31
    Zo dat is wel heel zuur.
    Was deze skiroute open op dat moment?
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 31 janvier 2019 · 21:32
    Wat een raar verhaal van andelsbuch, we hadden dit gebied 2 werken geleden ook in de planning. Goed om te weten iig! Boycotten die lui.
    *message édité par markindealpen op 31 janv. 2019 21:35 (3% bewerkt)
  • tigaman2
    Advanced
    tigaman2 op 31 janvier 2019 · 21:41
    Alleen de 2 blauwe piste aan de slepers boven waren open......
  • tigaman2
    Advanced
  • tigaman2
    Advanced
  • tigaman2
    Advanced
    tigaman2 op 31 janvier 2019 · 21:42
    Huh.....3 keer? Sorry
  • victorvaneerd
    Advanced
    victorvaneerd op 31 janvier 2019 · 21:46
    Wat een rare actie van de liftmedewerkers! Erg vreemd want ik heb juist erg goede ervaringen met Andelsbuch.

Vorig jaar 3 nachten op de parkeerplaats gestaan met de camper. Toen de kassière ons na de eerste nacht gespot had kwam ze direct naar ons toegelopen om mee te delen dat ze die avond het toiletgebouw voor ons open zou laten 😃. Als dat nog niet genoeg was bood ze ook nog haar auto aan mochten we naar de supermarkt willen. Dan hoefden we de camper niet reisklaar te maken om enkel even naar de supermarkt te gaan. Ook daar dankbaar gebruik van gemaakt en deze met een doos Merci weer teruggebracht 😃.

*message édité par victorvaneerd op 31 janv. 2019 21:54
  • robbert
    Advanced
    robbert op 31 janvier 2019 · 21:56
    hmmm dus de skiroute die jullie hebben genomen was gesloten. Denk dat het gebied hier een puntje heeft.
  • Dorylus
    Tourist
    Dorylus op 31 janvier 2019 · 22:14
    Ter verduidelijking:
    De route was inderdaad gesloten.
    Persoonlijk vind ik het ook geen verkeerde beslissing van de gezagvoerder in het gebied, hij is verantwoordelijk, wij vertoonden wat zij noemden 'gevaarlijk gedrag' door alsnog deze route te nemen.
    Voor mij is dit geen discussie punt, zijn gebied, zijn regels.

Echter de frustratie zit hem in het feit dat er andere mensen, locals, net het zelfde deden als ons, zonder hierop aangesproken te worden.
    Een snowboarder, alleen, komt net voor ons toe aan de lift via dezelfde route, groet de liftmedewerker en stapt op. Wij worden geweigerd.
    Buiten die ene snowboarder waren er nog meerdere groepjes onderweg op de afgesloten route, die ook gewoon weer op de lift mochten.
    Beetje jammer toch.
  • japser_be
    Advanced
    japser_be op 31 janvier 2019 · 22:16
    hmmm dus de skiroute die jullie hebben genomen was gesloten. Denk dat het gebied hier een puntje heeft.robbert op 31 jan 2019 21:56

Ik was ook mee. We komen samen met een local we die alleen op stap was, uit dezelfde route. Deze krijgt een vriendelijke babbel en mag terug omhoog. Wij worden de huid vol gescholden dat we alles en iedereen in gevaar brengen...
    Moesten we de eersten zijn geweest die een stukje over de gesloten route hadden geskied had hij nog een punt gehad. Maar er waren al meerdere lokale mensen rondjes aan het rijden terwijl wij eerst braaf de bovenste sleper hadden genomen toen we erop gewezen werden dat de piste toe was.

Nu was het gewoon beetje random bashen op toeristen die in zijn ogen altijd onwetende zotten zijn.
    *message édité par japser_be op 31 janv. 2019 22:19 (17% bewerkt)
  • karenski
    Beginner
    karenski op 1 février 2019 · 11:09
    Wat een rare actie van de liftmedewerkers! Erg vreemd want ik heb juist erg goede ervaringen met Andelsbuch.

Vorig jaar 3 nachten op de parkeerplaats gestaan met de camper. Toen de kassière ons na de eerste nacht gespot had kwam ze direct naar ons toegelopen om mee te delen dat ze die avond het toiletgebouw voor ons open zou laten 😃. Als dat nog niet genoeg was bood ze ook nog haar auto aan mochten we naar de supermarkt willen. Dan hoefden we de camper niet reisklaar te maken om enkel even naar de supermarkt te gaan. Ook daar dankbaar gebruik van gemaakt en deze met een doos Merci weer teruggebracht 😃.

victorvaneerd op 31 jan 2019 21:46
    Doris is de liefste!
  • robbert
    Advanced
    robbert op 1 février 2019 · 13:37
    Ter verduidelijking:
    De route was inderdaad gesloten.
    Persoonlijk vind ik het ook geen verkeerde beslissing van de gezagvoerder in het gebied, hij is verantwoordelijk, wij vertoonden wat zij noemden 'gevaarlijk gedrag' door alsnog deze route te nemen.
    Voor mij is dit geen discussie punt, zijn gebied, zijn regels.

Echter de frustratie zit hem in het feit dat er andere mensen, locals, net het zelfde deden als ons, zonder hierop aangesproken te worden.
    Een snowboarder, alleen, komt net voor ons toe aan de lift via dezelfde route, groet de liftmedewerker en stapt op. Wij worden geweigerd.
    Buiten die ene snowboarder waren er nog meerdere groepjes onderweg op de afgesloten route, die ook gewoon weer op de lift mochten.
    Beetje jammer toch.Dorylus op 31 jan 2019 22:14

Ah ok, dat gaat er bij mij ook niet goed in.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro