Vliegen Norwegian ski baggage

• coenbooij1131
    Advanced
    coenbooij1131 op 3 mars 2019 · 23:37
    Aankomende april vlieg ik voor een skitrip naar de Lofoten Noorwegen. De vlucht wordt uitgevoerd door Norwegian. Wanneer ik volgens de regels m'n ski's incheck als speciale bagage dan moet ik 160 euro bijbetalen. Echter, ik mag 2 stuks normale bagage meenemen van max 20kg en kleiner dan 250 x 79 x 112 cm, hier passen m'n ski's dus wel in. Mijn idee was dus om een grote tas met ski's en kleding te pakken en in te checken als normale bagage. Ik heb contact gehad met Norwegian en die geven aan dat je ski's toch echt apart moet boeken. Iemand ervaring of tips hoe ik onder het boeken van deze speciale bagage uit kan komen?

(https://www.norwegian.com/nl/travel-info/baggage/sports-equipment/...)
  • Slim
    Beginner
    Slim op 4 mars 2019 · 03:02
    Dat is wel heel vreemd. Die afmetingen zijn enorm, dat is noog groter dan een fietskoffer. Meeste vliegmaatschappijen ben je blij met de helft van die maat.
    Ik vermoed dat het een typefout is bij de normale bagage.
    Maar ja, als het daar zo staat, dan zie ik niet in hoe ze bezwaar kunnen maken tegen de inhoud van dei ‘standaard bagage”. Ik zou het wel uitprinten en meenemen.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 4 mars 2019 · 09:41
    Ik heb zelf geen Norwegian+ski ervaring, maar als ik even goed doorlees kom ik tot het volgende:
    - Jij hebt 2 normale stukken 'baggage allowance'. (Flex- of low fare-ticket + bijgekocht).
    - Norwegian zegt ''You can have 2 bags with a combined weight of 20kilos, this can only contain relevant skiing or snowboarding equipment (that means sports clothes need to go in your regular checked baggage)''.

Oftewel:
    Jouw tas A moet minder dan 20 kg zijn en jouw tas B + skitas C zijn samen niet meer dan 20 kg.
    Dan stop je 'relevant skiing equipment' (ski/board/schoenen/stokken/misschien helm?) in je skitas C en je broek/jas/rest in tas B. Sommige mensen zweren er bij hun schoenen los mee te nemen, maar die van mij hebben bij een vlucht met de concurent naar Noorwegen ook een bagagelabel gekregen en dan vertrouw ik het wel.

In de praktijk loopt het wel los als je in plaats van tas B en C alles in 1 skitas C frot (vind ik zelf fijn omdat ik met de trein naar het vliegveld ga), maar om gezeur te voorkomen kan je ook een tas B met (''Each bag must not be heavier than 32 kg or lighter than 2 kg'' - https://www.norwegian.com/nl/travel-info/baggage/checked-baggage/...) dus minstens 2 kg aan kleding/stroopwafels meenemen.

Klinkt als wat scheve communicatie, maar volgens mij ben je er al, als je minder dan 40 kg aan kleding/gear/stroopwafels mee wilt nemen en 2 stuks ''allowance'' hebt. Ben benieuwd waar je op vliegt en hoe 't afloopt.
    *message édité par EmileHendrix op 4 mars 2019 09:42 (2% bewerkt)
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 4 mars 2019 · 11:05
    volgens mij ben je er al, als je minder dan 40 kg aan kleding/gear/stroopwafels mee wilt nemen

Geinig, ik nam ook stroopwafels mee toen ik naar de Lofoten ging. Echt heerlijk om halverwege de klim even te stoppen voor een stroopwafeltje en te genieten van het belachelijk mooie uitzicht!
    'Skiing is the best way in the world to waste time' - Glenn Plake
  • JaapvR
    Tourist
    JaapvR op 4 mars 2019 · 11:14
    Weet het fijne er bij Norwegian ook niet van, vlieg meestal met de concurrent maar heb vast ook weleens met Norwegian en ski's gevlogen.

1 grote skitas met alles er in (<23kg anders bijbetalen of hopen op vriendelijk personeel) is gewoon 1 bagagestuk. [1 skihoes + 1 paar skischoenen in zo'n zak] is ook 1 bagagestuk.

Maar dat is wel meestal op vliegvelden in Noorwegen. Op schiphol staat de goedkoopste onderaannemer die ze konden vinden, dus is de kans vrij groot dat ze het niet (willen) snappen...
    *message édité par JaapvR op 4 mars 2019 11:14 (1% bewerkt)
  • coenbooij1131
    Advanced
    coenbooij1131 op 5 mars 2019 · 20:54
    Dank voor de snelle reacties! Top. Het verschil is 20 euro tussen van te voren boeken of op het vliegveld betalen. Heb contact gehad met Norwegian en die houden vol dat er voor ski's betaald moet worden. Misschien dat ik een gokje waag.

Dit staat nog op de website:
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Other sports equipment
    You're welcome to bring other types of sports equipment we haven't mentioned as checked baggage, provided they fit within our size and weight limits.

This equipment will count towards your checked baggage allowance, and any item over the 2 bag limit or over 20 kg will be charged as excess baggage.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wanneer ik aangeef dat er iets anders in zit dan ski's mag het wel onder de normale bagage mee. Iemand een aannemelijk idee?

Het is natuurlijk meer dan duidelijk dat er ski's in zo'n lange tas zitten.
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 5 mars 2019 · 21:31
    Afgaand op wat ze op de site zeggen, zou ik dat juist niet doen en alleen skigear in de skitas doen.
    Maargoed, wat welke vliegboer op welk vliegveld wel of niet overlaat aan meer of minder ervaren krachten, scheelt helaas weleens. En dat nog voor de windrichting verandert:/
    Ik ben benieuwd wat ze op Schiphol aan de balie van je uiteindelijke pakmethode vinden.
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 5 mars 2019 · 21:38
    'Ski's? What ski's, sir? Not these, these are 185cm long pow-slaying-devices! .. Now what?'
    *message édité par Tim3 op 5 mars 2019 21:45 (33% bewerkt)
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Marijnt
    Beginner
    Marijnt op 6 mars 2019 · 11:56
    Ski's?? No sir, these bags contain tools to eternal hapiness! 😉

De maatschappij probeert natuurlijk gewoon wat extra inkomsten te genereren. Misschien handig om te verifieren of de afmetingen van de bagage regels juist zijn? Want dan zou je het gewoon als bagage mee kunnen nemen zonder bijbetaling, anders zul je er aan moeten geloven. Veel plezier in elk geval!

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro