Ski Trip Georgië feb/ma 2020

• Mitchel.
    Expert
    Mitchel. op 17 mai 2019 · 17:54
    Hee all,

Samen met mijn vriendin willen wij 3 weken rondreizen in Georgië. In Februari en/of maart 2020.
    Ergens in die 3 weken willen we een 10 daagse ski-trip maken. Hut naar hut of tent naar tent. Zoiets.
    Er zijn hier wel meerdere personen volgens mij die al die kant op zijn gegaan.

Hebben jullie al ervaring in ski trips naar Georgië en misschien een goede gids die jullie aanbevelen?
    Ik wil sowieso een gids huren voor die dagen en het liefst een iemand van de lokale bevolking om zo ook beter die cultuur te leren kennen. (moet wel enigszins engels kunnen spreken voor de communicatie)

Daarnaast wat zijn toffe gebieden om dan ook mooie lijnen te rijden?

Alvast bedankt!
    Skiing is Freedom!
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 18 mai 2019 · 01:18
    Georgië is geweldig. Ik zou lekker 3 weken in Mestia zitten en vanuit daar plannen maken. Via dit bureau kan je goede gidsen vinden, https://svanetioutdoor.com/winter.

In Mestia kan je in slecht weet in de bossen knallen en als het opklaart de oneindige mogelijkheden van Tetnuldi verkennen.

Je zou ook in Gudauri kunnen beginnen en via Goderdzi/Bakuriani langzaam naar Mestia gaan.
    *message édité par Guy. op 18 mai 2019 01:20 (19% bewerkt)
  • Mitchel.
    Expert
    Mitchel. op 18 mai 2019 · 13:53
    @Guy.

Thnx! Dat klinkt als iets wat ik moet gaan uitzoeken! Tof!

nog een vraagje:
    Heb jij je eigen gear meegenomen of heb je daar gehuurd?

thnx!
    Skiing is Freedom!
  • Guy.
    Advanced
    Guy. op 18 mai 2019 · 21:23
    Als er een land is waar je geen gear moet huren is het Georgië wel.
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 19 mai 2019 · 09:36
    Zeker je eigen spullen meenemen! Het gidsen wezen is nog in de opstart, maar er zijn een aantal gasten de GMGA (georgian Mountain Guide Association) aan het opzetten. Die jongens leren ook zaken in zwitserland geloof ik. Was er met @guy. vorig jaar en heb denk ik nog wel ergens wat contacten. Een van die gasten heeft ook ergens een hut neergezet (cloudbase oid) wel interessant.

Leuke bestemming!
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • Mitchel.
    Expert
    Mitchel. op 21 mai 2019 · 10:56
    Sweet! thnx! Word zeker gaaf!!
    Skiing is Freedom!
  • holi4
    Tourist
    holi4 op 21 mai 2019 · 15:29
    Cloudbase is idd een hut aldaar (Mestia). 1 vd initiatiefnemers vd hut is Nick Phaliani, die zichzelf ook verhuurt als gids. Over zijn kwaliteiten als gids kan ik niet oordelen want ben niet met hem op pad geweest. Ik heb wel verbleven in het huis van zijn familie, was prettig geregeld allemaal. Hij kent de omgeving in ieder geval goed. Voor wat inspiratie: https://wepowder.com/nl/forum/topic/258369

Ushguli is een must-see

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro