Garantie Bergans

• Flant
    Advanced
    Flant op 12 juillet 2019 · 15:16
    Garantieleed.

Mijn Bergans Myrkdalen pak begon na nog geen 2 jaar gebruik op een aantal plaatsen al te delamineren. 2 Jaar en 2 maanden na aankoop heb ik het na overleg teruggestuurd naar Bergzeit. Uitkomst na heen en weer mailen: Valt buiten de Bergans garantie van 2 jaar. En ik kan een nieuwe krijgen voor €240. In Nederland kom je daar als fabrikant volgens mij niet mee weg. Na verloop van de garantie kun je wel een vergoeding vragen, maar geen 30% zo vlak op de garantietermijn.

Iemand nog tips?
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 12 juillet 2019 · 20:37
    Is het geen GoreTex? Dan heb je levenslange garantie. Dat is dan misschien de levensduur van de jas, maar dat is iig veel langer dan twee jaar.
  • sanno
    Tourist
    sanno op 12 juillet 2019 · 21:36
    Ik had net zoiets met Bergans en dan binnen 2 jaar. Aangezien ik het ergens verweg gekocht had contact op genomen met Bergans HQ via website. Daar kwam ook weinig uit. Zeg maar garantie tot de deur. Vrij waardeloos.
    Lawine piepers, je wilt er niet dood mee gevonden worden.
  • Flant
    Advanced
    Flant op 13 juillet 2019 · 19:03
    Het is gemaakt van dermizax. Hun eigen soort goretex. Opzich prima spul. Maar de nieuwe rekbare variant lijkt minder duurzaam.
    Mijn vorige pak ging vele jaren mee. Ook opvallend, in verleden gaven ze veel langer garantie....
  • sanno
    Tourist
    sanno op 14 juillet 2019 · 16:44
    Dermizax is niet van Bergans, maar gewoon een ander membraan.
    Heb het ook in wat andere kleding en ben er erg tevreden over ook in een rekbare variant, maar bij Bergans lijkt inderdaad het probleem te zitten in de rekbaarheid van de shell vs de plakbaarheid van het membraan.
    Lawine piepers, je wilt er niet dood mee gevonden worden.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro