welke Arva (pieper) te kiezen?

• dejongarno
    Advanced
    dejongarno op 8 novembre 2019 · 11:05
    Ik krijg van ARVA de mogelijkheid om voor een goeie prijs mijn oude pieper om te ruilen voor een nieuw model.
    Tot voor kort heb ik altijd de (inmiddels verouderde) Evolution + gebruikt, waar ik overigens best tevreden mee was.

De opties zijn: Evolution 4, de nieuwe Evolution 5, Axio of Neo +
    Heeft iemand ervaring met en feedback op bovenstaande modellen?
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 8 novembre 2019 · 11:27
    ARVA Neo+
    May the powder be with you.
  • dejongarno
    Advanced
    dejongarno op 8 novembre 2019 · 11:31
    Uit eigen ervaring @meteomorris ? Wat is je feedback/argumentatie om voor deze te kiezen?
  • ieism
    Tourist
    ieism op 8 novembre 2019 · 11:37
    Hee Arno, sneeuwt het al een beetje daar? 😃
    Ik heb de Axio in mijn handen gehad en er een beetje mee getest, dat vond ik niet meteen een heel handig ding. Ik heb ook een Neo gehad en die was prima behalve dat hij veel moeite had met electronische storing, niet zo goed afgeschermd of misschien een software ding. Kan zijn dat ze dat met de NEO+ opgelost hebben, hij is in ieder geval te updaten en dat was de voorloper niet. Verder een fijne snelle pieper.
    splitfest.nl
  • dejongarno
    Advanced
    dejongarno op 8 novembre 2019 · 12:53
    Mijn eerste keus was Evo 5, hoewel ik (nog steeds) enthousiast ben over de Evo 4. Nadeel van de Evo 4 is dat de 'search' knop makkelijk terugklikt naar 'transmit' en geen automatische switch back naar 'transmit' indien benodigd.

@ieism: Behoorlijk pak boven 2000m en sinds vanmorgen wit vanaf 1200m. Wellicht vanmiddag of morgen eens nader inspecteren...
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 8 novembre 2019 · 14:15
    @dejongarno De NEO+ heeft zich de laatste jaren bewezen en is een betere pieper dan de EVO4 en de Axio.
    De EVO5 is nieuw dit jaar en daarvan heb ik tot nu toe alleen een showexemplaar in de handen gehad en zeker nog geen productiemodel.
    May the powder be with you.
  • dejongarno
    Advanced
    dejongarno op 9 novembre 2019 · 12:07
    Er is idd nog weinig info te vinden over de EVO 5

Gister nog ff een sneeuw inspectie gedaan @ieism; ziet er fijn uit vanaf 1600m

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro