slapen in auto, tips?

• kjiratsiekoedel
    Beginner
    kjiratsiekoedel op 1 janvier 2020 · 21:10
    Ik ga volgende week alleen naar Zwitserland rijden. Ik kan ik de avond vertrekken en met nog ergens overnachten halverwege. Eerder altijd een karig hotel gepakt. Prima natuurlijk. Maar in de nacht ook wel gedoe om die te vinden/nog binnen te komen.

Maar t lijkt mij ook geinig om gewoon achterin de auto te gaan slapen. Ergens bij tankstation (tussen de vrachtwagens?) met oordoppen in en ooglapje.

Hebben jullie tips hiervoor? Ik heb ooit weleens eerder achterin in een auto geslapen op een matras. Ik weet nog dat t koud was...

Ik heb een Volvo XC70 met standkachel. Dus kan laadvloer volledig vlak maken en 2x in de nacht de standkachel vanzelf aan laten gaan om m op te warmen (en extra kan handmatig altijd nog). En warme slaapzak mee.
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 1 janvier 2020 · 21:22
    Vergeet ook het matje niet mee te nemen als je achterin gaat liggen. Een slaapzak op een koude ondergrond isoleert niet echt en het ligt comfortabeler. 😃
  • ieism
    Tourist
    ieism op 1 janvier 2020 · 21:51
    Ga vooral niet te dicht bij de vrachtwagens staan, die hebben nogal eens een lawaai makende kachel of laten hun motor snacht lopen.
    Warme slaapzak en must over je ogen tegen het licht op de parkeerplaats en klaar.
    splitfest.nl
  • JohanP
    Advanced
    JohanP op 2 janvier 2020 · 00:29
    Ga vooral niet te dicht bij de vrachtwagens staan, die hebben nogal eens een lawaai makende kachel of laten hun motor snacht lopen.
    Warme slaapzak en must over je ogen tegen het licht op de parkeerplaats en klaar. ieism op 1 jan 2020 21:51

Uit camperervaring: het zijn vooral de koelwagens waar je uit de buurt van wil blijven. En dat kunnen ook camionetjes zijn (vorige week achter gekomen...) 😀
    *message édité par JohanP op 2 janv. 2020 00:29
  • Schoenend00s
    Tourist
    Schoenend00s op 2 janvier 2020 · 07:11
    Je hoort wel eens verhalen van een of meerdere waxinelichtjes jn de auto. Iemand hier ervaring mee?
  • Rinus
    Tourist
    Rinus op 2 janvier 2020 · 08:12
    Geen waxinelichtjes! Grote kans op vergiftiging door koolstofmonoxide. Wordt je niet meer wakker.

Edit: zorg voor een isolatiemat (een luchtbed is weliswaar lucht, maar steenkoud) om op te liggen en neem een goede slaapzak mee. Ga desnoods met je thermokleding aan erin liggen. Sokken aan, muts op. Warm zat.
    *message édité par Rinus op 2 janv. 2020 08:16 (52% bewerkt)
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 2 janvier 2020 · 08:19
    Daar over gesproken, sowieso een raampje (of twee) op een kier houden! En ik las ooit de tip om op te letten of je auto van t slot is voor je hem van binnenuit start, anders heb je kans dat je wakker wordt met het alarm. Da's niet lekker. En zorgen dat je zo min mogelijk natte/vochtige spullen de auto in neemt. Het 'comfort' gaat dan hard achteruit. En inderdaad een goed matje. Een die niet uit een grote luchtmassa bestaat want die zal je warmte niet vast houden.
    *message édité par Tim3 op 2 janv. 2020 08:21 (14% bewerkt)
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • kjiratsiekoedel
    Beginner
    kjiratsiekoedel op 2 janvier 2020 · 08:37
    Goede tip van de vrachtwagens/koelwagens

Ik denk gewoon een matrasje mee te nemen.

Waxinelicht: moah. Zoveel warmte geeft t niet denk ik. Koolmonoxide zal t probleem niet zijn.

Alarm: mijn sirene doet t toch al niet meer 😃. Maar is ook een knopje voor volgens mij om t alarm uit te schakelen.

• JohanP
    Advanced
    JohanP op 2 janvier 2020 · 09:13

Waxinelicht: moah. Zoveel warmte geeft t niet denk ik. Koolmonoxide zal t probleem niet zijn.
    kjiratsiekoedel op 2 jan 2020 08:37

Als je in Schotland op een camping gaat staan dan hangt de hele WC-blok vol met krantenartikels van mensen (ook kinderen, tieners, peuters, ...) die gestorven zijn in de tent omdat ze (of hun ouders) het een goed idee vonden de tent te verwarmen met waxinelichtjes of andere campingvuurtjes. En ik heb het niet over 1 artikel, op elke camping hingen er weer minstens 3 verschillende... Geen idee waarom ze er in De UK meer aandacht aan besteden dan op het vasteland, maar CO is een reeel gevaar, vraag maar aan de lokale brandweer... En dus ook op plaatsen waar je het totaal niet verwacht (zoals een tent die eigenlijk toch helemaal niet luchdicht is?)
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 2 janvier 2020 · 10:19
    Wij kiezen voor een simpel hotelletje. Op booking.com kun je selecteren op 24/7 toegang. Soms reserveren we er 2 of 3 met optie tot annuleren, kijken we tijdens de reis wel hoe ver we komen. Staat volgende ochtend het ontbijt gewoon klaar, ook wel lekker 😉
  • EmileHendrix
    Advanced
    EmileHendrix op 2 janvier 2020 · 10:44
    Ik zou vooraf thuis ook even kijken waar in de auto je komt te liggen: Als je de ondergrond waar je op komt te liggen wat horizontaler/gleufvrijer kan maken met extra stuk dubbelgevouwen karton of een andere handige oplossing scheelt dat ook.
    Daarnaast wil je 't raam open zetten aan de kant waar de wind niet op staat. Maar ik herinner me hierover ook wat betere thread uit 't wepowder archief...
    *message édité par EmileHendrix op 2 janv. 2020 10:50 (3% bewerkt)
    Een kleine fantasie kan groter zijn dan de wereld.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 2 janvier 2020 · 10:50
    Als je een raam open niet kan (sneeuw) kan je er ook een deurrubber uit trekken. Met een standkachel die 2x per nacht aanslaat en lucht van buiten blaast heb je dan voldoende lucht. Zet de verwarming dan niet op recirculatie.
    splitfest.nl
  • kjiratsiekoedel
    Beginner
    kjiratsiekoedel op 2 janvier 2020 · 12:22
    Volgens mij recirculeert de standkachel altijd.
    Mijn deur rubber laat ik lekker zitten ivm de leeftijd van t rubber....

Maar raam op kier kan altijd. Desnoods met doek erover
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 2 janvier 2020 · 21:44
    willem2k heeft van die zijwindschermen in de deuren geknutseld, zodat je ook met sneeuwval je ramen op een kiertje kan zetten.
    geen idee of het echt werkt (dat gaan we in Noorwegen testen!) maar het idee is goed.

en ook namens mij bedankt voor de tips 😀
  • jeroenpluimgraaff3393
    jeroenpluimgraaff3393 op 2 janvier 2020 · 22:01
    Misschien kan je beter op een camperplaats tussen de campers gaan staan.
    Meestal zijn deze te vinden iets verder van de snelweg en slaap je een stuk rustiger.
    Kijk maar eens op park4night (appje)
    En met een goede donzen slaapzak kan je makkelijk onder het vriespunt slapen.

Succes!
  • RemcoH
    Tourist
    RemcoH op 2 janvier 2020 · 22:01
    "Gewone" matjes houden geen kou tegen. Probeer ergens een Exped Megamat, Thermarest Modo King of i.d. te organiseren. Dat slaapt heerlijk en die houden behoorlijk extreme kou tegen. Kost een paar knaken, maar als je in de zomer kampeert (zeker in de bergen) is dat het meer dan waard.
  • vasco
    Advanced
    vasco op 2 janvier 2020 · 22:49
    Kwa isolatie gaat er niks boven gesloten-cel-schuim matjes (van die ouderwetse).
  • ijsbeer
    Expert
    ijsbeer op 2 janvier 2020 · 22:59
    Mss een idee om paar uurtjes eerder weg te gaan? In mijn ervaring in Zwitserland goed te berijden alleen (als je wat vaker auto rijd en het wat meezit qua verkeer). anders een paar uurtjes tukken met slaapzak is wel okay. wil je lekker tukken zou ik een cheapo hotel fixen.
    *message édité par ijsbeer op 2 janv. 2020 23:00
  • kjiratsiekoedel
    Beginner
    kjiratsiekoedel op 2 janvier 2020 · 23:07
    Mss een idee om paar uurtjes eerder weg te gaan? In mijn ervaring in Zwitserland goed te berijden alleen (als je wat vaker auto rijd en het wat meezit qua verkeer).[/post]

hmhm, lukt even niet. En een hele dag overdag rijden kan ook wel hoor. Dan zou ik de dag erop moeten gaan. Maar nu kan ik er eerder zijn & ook wel leuk om een keer te doen 😃.
  • dimsum
    Advanced
    dimsum op 3 janvier 2020 · 08:54
    Misschien geen antwoord op je vraag maar wie weet handig voor iemand. Net voor Basel, in Saint Louis heb je een F1-hotel waar je voor nog geen 30€ even kan slapen. Daar loop je, ook ‘s nachts, zo binnen en buiten.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 3 janvier 2020 · 09:34
    Persoonlijk slaap ik liever in de auto dan in een hotel voor een paar uurtjes. En dat was de vraag ook.
    Ik zou de standkachel dan ergens rond 4 uur en 6 uur aanklikken, dat is bij mij in de auto het koudste moment van de nacht.
    splitfest.nl
  • Luukie25
    Expert
    Luukie25 op 3 janvier 2020 · 11:30
    Afgelopen (vele) tripjes altijd 's ochtends nog een aantal uurtjes in de auto geslapen. Vooral niet te moeilijk doen. Ik neem altijd een dons slaapzak mee, kom ergens in de nacht aan op de parking (altijd tourskien dus automatisch ergens een rustig plekje, maar ook weleens bijde MPreis voor de deur). Stoel naar achteren en plat, slaapzak om mij heen trekken, capuchon van slaapzak voor gezicht, ramen een kiertje open, auto op slot en binnen 5 minuten weg. Bevalt uitstekend. Standkachel etc heb ik niet, maar ook nog nooit nodig gehad. Goede warme slaapzak is genoeg. Succes!
  • Haas
    Expert
    Haas op 3 janvier 2020 · 16:36
    Afgelopen (vele) tripjes altijd 's ochtends nog een aantal uurtjes in de auto geslapen. Vooral niet te moeilijk doen. Ik neem altijd een dons slaapzak mee, kom ergens in de nacht aan op de parking (altijd tourskien dus automatisch ergens een rustig plekje, maar ook weleens bijde MPreis voor de deur). Stoel naar achteren en plat, slaapzak om mij heen trekken, capuchon van slaapzak voor gezicht, ramen een kiertje open, auto op slot en binnen 5 minuten weg. Bevalt uitstekend. Standkachel etc heb ik niet, maar ook nog nooit nodig gehad. Goede warme slaapzak is genoeg. Succes!Luukie25 op 3 jan 2020 11:30 +1
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • Tukker
    Beginner
    Tukker op 3 janvier 2020 · 17:42
    +2 en zeker niet op een parkeerplaats aan de snelweg gaan staan. Zoek fijn een burgerlijk dorpje dat op steenworp afstand van de snelweg ligt, twee maal links en 1 maal rechts fijn tussen de geparkeerde BMW-Audi-MB-Slopel 's gaan staan. Geen haan die er naar kraait. 's-Ochtends ff locale bakkertje overvallen en rond 08:00 voet weer op het gas. Uberdikke donsmummie is heel fijn net als een vlakke ondergrond. Doe ik met m'n camper ook altijd. Standkachel, ..... geen tijd voor standjes&zo 😉
    Tukker(ik)

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro