vouloir: Gezocht: splitboard

• Erwdebo
    Tourist
    Erwdebo op 2 février 2020 · 20:48
    Ik ga dit seizoen voor 't eerst splitboarden, heel erg veel zin in! Ik heb alleen wel nog materiaal nodig en helaas was ik de afgelopen een paar keer te laat toen er hier het e.e.a. werd aangeboden 😅. Dus, heeft iemand misschien een splitboard in de verkoop? Heb nog niks, dus ik ben op zoek naar de whole package: board, vellen, bindingen, harscheisen en evt stokken. Of een deel daarvan natuurlijk en dan kan ik eventueel nog wat nieuw aanschaffen.

Ik rijd normaal 159W met schoenmaat 43/44. Hoor 't graag!😃
  • ErikvanBilsen
    Beginner
    ErikvanBilsen op 2 février 2020 · 21:21
    Ik heb evt nog een nieuw setje ongesneden vellen in de aanbieding. Stuur maar een berichtje als je interesse hebt
  • pulverdude
    Advanced
    pulverdude op 2 février 2020 · 21:47 Let the riding do the talking and you've said enough
  • Rene
    Beginner
    Rene op 3 février 2020 · 09:07
    Helaas uitverkocht, anders had je het hele pakket in 1 kunnen kopen: https://powfinder.com/collections/157-split/products/split-157...
    The future belongs to those who believe in the beauty of their dreams - Long Live
  • Erwdebo
    Tourist
    Erwdebo op 3 février 2020 · 12:32
    Helaas uitverkocht, anders had je het hele pakket in 1 kunnen kopen: https://powfinder.com/collections/157-split/products/split-157...Rene op 3 feb 2020 09:07 Dat laat m'n portemonnee niet toe helaas. Sowieso koop ik graag tweedehandsjes, maar dat is vanuit milieuperspectief..😉
  • Erwdebo
    Tourist
    Erwdebo op 3 février 2020 · 12:33
    https://wepowder.com/nl/forum/topic/274014 Fijn board 👍🏼pulverdude op 2 feb 2020 21:47 Ja zag 'm ook al! Mooie plank, maar als ik daar vellen, bindingen, interface etc. bij koop nog steeds (voor mij) flink wat geld voor een eerste splitboard. Maar ik ga 't wel nog even overwegen..😃
  • Erwdebo
    Tourist
    Erwdebo op 3 février 2020 · 12:33
    Ik heb evt nog een nieuw setje ongesneden vellen in de aanbieding. Stuur maar een berichtje als je interesse hebtErikvanBilsen op 2 feb 2020 21:21 Ah, dat houd ik even in gedachte!
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 3 février 2020 · 14:09
    @Erwdebo Heb je er al aan gedacht voor je eerste split er zelf eentje te maken. Het is namelijk niet zó moeilijk.
    Zo ben ik zelf ook begonnen. Zelf had ik de DIY set van Karakoram besteld (geen idee of ze dat nog doen) en als je'n handige Harry bent dan ben je er op een dag wel mee rond (of sneller). Ik was vertrokken van een oud vrij stijf board. Heb er jaren plezier aan beleefd. Als ze dat bij Karakoram niet meer hebben kan je altijd wat rond kijken online voor de handleiding en printable blueprints (die heb je nodig om op je plank te leggen bij het boren, zagen en vijzen...).
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 3 février 2020 · 14:14
    Zelf zagen is inderdaad een optie, dan kun je ook nog de voile split kit gebruiken.. daar kun je je eigen bindingen opzetten. scheelt weer centen.
    Er staan ook nog wel eens deals op de duitse 2ehands marktplaats, ebay kleinanzeigen.
  • Erwdebo
    Tourist
    Erwdebo op 4 février 2020 · 13:01
    Hmm, ja wel overwogen maar ik vertrouw mezelf niet genoeg en dan geef ik liever iets meer uit voor een gelukte versie 😉 misschien toch nog maar even de Jones checken..!😃
  • Poedertijn
    Advanced
    Poedertijn op 4 février 2020 · 13:55
    Die Solution is wel echt een topboard hoor. Ook als je niet split is het een heerlijk board om op te knallen, in alle condities. Je betaald iets meer, maar dan heb je gewoon een heel goed board er bij. En geloof me, splitten ga je toch leuk vinden, dus dan kan je beter meteen iets meer uitgeven aan goed spul. My two cents...
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • willemien_w
    Beginner
    willemien_w op 4 février 2020 · 14:15
    Ik heb een halve winter op een DIY split gestaan maar was er ook niet weg van. Lag misschien ook aan het gebruikte board (the Day van Head, niet het stijfste board) maar op harde sneeuw en piste was hij erg wiebelig.

Op marktplaats wordt nu trouwens een bijna nieuwe Salomon première 157 set aangeboden voor 500 euro.
  • Erwdebo
    Tourist
    Erwdebo op 4 février 2020 · 14:26
    Ik heb een halve winter op een DIY split gestaan maar was er ook niet weg van. Lag misschien ook aan het gebruikte board (the Day van Head, niet het stijfste board) maar op harde sneeuw en piste was hij erg wiebelig.

Op marktplaats wordt nu trouwens een bijna nieuwe Salomon première 157 set aangeboden voor 500 euro. willemien_w op 4 feb 2020 14:15
    Zag die Salomon inderdaad ook, maar net wat kort voor mijn lengte/gewicht denk ik. Ik heb ook nog een nieuwere Salomon premiere 163 gevonden, die ga ik wel even checken. Iemand ervaring toevallig met zo'n 4-delige split? Lijkt me best chill om mee omhoog te lopen, vraag me af hoe makkelijk en snel 'ie in elkaar te zetten is met sneeuw ertussen etc. en of er niet heel veel stabiliteit verloren gaat in het board. Recensies zijn wel heel positief..!

Overigens, thanks allemaal voor de tips 😃 Echt heel veel zin om lekker weg te lopen van de drukte!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 4 février 2020 · 15:52
    ." Iemand ervaring toevallig met zo'n 4-delige split"

Ja die heb ik laatst getest. Koop dan gewoon een paar ski's. Ik heb een Salomon S-lab getest en het is gewoonweg niet een geschikt board voor pow of touren naar mijn mening. Omhoog was wel leuk,naar beneden niet echt.
    splitfest.nl
  • holi4
    Beginner
  • Poedertijn
    Advanced
    Poedertijn op 4 février 2020 · 16:51
    Ja die heb ik laatst getest. Koop dan gewoon een paar ski's. Ik heb een Salomon S-lab getest en het is gewoonweg niet een geschikt board voor pow of touren naar mijn mening. Omhoog was wel leuk,naar beneden niet echt. ieism op 4 feb 2020 15:52

Heb ik ook begrepen, omhoog is ie echt heel fijn, naar beneden volstrekt ruk. En voor dat laatste doen de meeste mensen het toch 😉
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • JoostD
    Advanced
    JoostD op 4 février 2020 · 17:23
    https://sportstore.pl/eng_m_WINTER_SPLITBOARD_SETS-3639.html...holi4 op 4 feb 2020 16:37

Ik heb hier laatst de Capita Neo Slasher (nieuw en incl vellen) gehaald voor minder dan 500 piek. Als je dan nog van iemand een goedkoop setje bindingen kan overnemen.. Ben je voor een heel schappelijk bedrag klaar en heb je een nieuwe plank 😃 ze hebben ook een goedkope set incl bindingen maar dat zijn Union Expeditions, zou ik persoonlijk niet doen
  • robbert
    Advanced
    robbert op 4 février 2020 · 19:20
    https://wepowder.com/nl/forum/topic/274014 Fijn board 👍🏼pulverdude op 2 feb 2020 21:47

Doe je er ook meteen een split toertje bij met @Erwin en klaar ben je.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro