EHB(B)O cursus

• HugoA
    Beginner
    HugoA op 20 février 2020 · 20:58
    Hallo,

Ik heb ben al een tijdje opzoek om een ehbbo cursus te volgen samen met nog één van mijn ski vrienden. Dit valt echter nog niet mee veelal krijg ik het bericht terug van verschillende bedrijven dat dit meer een opmaat cursus is voor grotere groepen, dat ze ons niet ergens bij kunnen stoppen...

Is iemand hier bekent met een bedrijf die deze cursus wel voor individuen kan kan bieden of zijn er mensen die graag mee willen doen? In het laatste geval zouden wij eventueel de groep groot genoeg kunnen maken dat ze voor ons een cursus dag(en) inplannen. Als er gegadigde zijn hoor ik dit graag! Of iemand die een goed adresje heeft voor een dergelijke cursus.
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 20 février 2020 · 21:04
    @HugoA benader @Opa even (rolf@snowsafety.nl)
    Ik weet zeker dat je via hem iets kunt regelen.
    Als je wat data hebt wil ik wel via wepowder mijn best doen om m vol te krijgen

https://www.snowsafety.nl/cursussen/ehbbo/

Laat maar weten als je data hebt!
    May the powder be with you.
  • HugoA
    Beginner
    HugoA op 20 février 2020 · 21:34
    @meteomorris bedankt voor bedankt voor de info, ik heb hem een bericht gestuurd dus wordt vervolgd!
  • Marco
    Advanced
    Marco op 21 février 2020 · 06:23
    Je kan ook Menno Boermans benaderen. Ook hier actief. Deze heeft deze cursus in het verleden gegeven. Samen met Edward Bekker. Weet alleen niet of ze het nu nog aanbieden.
    Ik heb deze cursus bij ze gevolgd en was ontzettend leerzaam!
  • kjiratsiekoedel
    Advanced
    kjiratsiekoedel op 21 février 2020 · 07:02
    Outdoor medicine al bekeken?
  • meteomorris
    Expert
    meteomorris op 21 février 2020 · 07:34
    Je kan ook Menno Boermans benaderen. Ook hier actief. Deze heeft deze cursus in het verleden gegeven. Samen met Edward Bekker. Weet alleen niet of ze het nu nog aanbieden.
    Ik heb deze cursus bij ze gevolgd en was ontzettend leerzaam! Marco op 21 feb 2020 06:23

Is de cursus die het snow safety center aanbiedt niet de cursus in samenwerking met Menno Boermans?
    May the powder be with you.
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 21 février 2020 · 07:50
    Is de cursus die het snow safety center aanbiedt niet de cursus in samenwerking met Menno Boermans?meteomorris op 21 feb 2020 07:34

Bij het SCC gaven Menno en Rolf samen deze cursus. Erg leerzaam en aan te raden ook als je al een EHBO diploma hebt. Ik heb in december geïnformeerd of deze cursus nog gegeven wordt (herhalen, herhalen, herhalen) maar dat lijkt voor dit seizoen niet het geval.
  • vasco
    Advanced
    vasco op 24 février 2020 · 07:24
    Ik heb destijds via de NSAC een ehbbo trainibg gevolgt, dat was met 1 ervaren trainer. Ik zou nog even kunnen kijken wie dat was.
  • vasco
    Advanced
    vasco op 24 février 2020 · 07:24
    Ik heb destijds via de NSAC een ehbbo trainibg gevolgt, dat was met 1 ervaren trainer. Ik zou nog even kunnen kijken wie dat was.
  • wim_k
    Advanced
    wim_k op 24 février 2020 · 10:07
    hier bieden ze ook ehbbo cursussen aan:

https://swissmountainleader.com/first-aid-training/outdoor-first-aid/...

ik zou graag mee willen doen (met lichte voorkeur voor west CH, noordalpen FR) mocht je voldoende animo hebben.
  • Poedertijn
    Advanced
    Poedertijn op 24 février 2020 · 13:19
    Ik heb indertijd direct bij Menno de cursus gevolgd in Chamonix: https://wepowder.com/nl/forum/topic/235701
    Hij had toen een oproep geplaatst hier op het forum. Was echt een absolute aanrader! Eg veel geleerd. Menno is met zijn ervaring dan ook een beroemdheid op dit gebied. Maar ik weet niet of hij dit nu nog zo organiseert. Ik zie dat het bij het SSC op aanvraag is, maar lees hierboven dat het er dit jaar waarschijnlijk niet meer van komt. We zitten ook al ver in het (cursus) seizoen, dus misschien nu al insteken voor volgend jaar?
    My drug is white powder. Deep, white powder.
  • HugoA
    Beginner
    HugoA op 24 février 2020 · 17:17
    @vasco @wim_k en @poedertijn bedankt voor jullie suggesties ik hou deze in de gaten!

Ik heb inmiddels contact gehad met rolf, hij is bezig gegaan iets op te zetten geen garanties het is erg sneeuw en weer afhankelijk. "De vraag staat al uit en onderdak en regio is eventueel al geregeld mits de winter normaal doorzet" aldus rolf van snowsafety. Het is dus even afwachten dit zou dus later in het seizoen zijn als er animo is hoor ik het graag maar zoals eerder gezegd geen garanties.Zoals poedertijn we zitten al enigszins ver in het cursus plan seizoen.
    *message édité par HugoA op 24 févr. 2020 17:17

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro