Klein lichtpuntje !

• Berber Ski & Smile
    Expert
    Berber Ski & Smile op 28 octobre 2020 · 17:39
    Vanaf morgen valt voor NL'ers de 10 daagse quarantaine in CH weg!
    Nu moet Rutte nog zin krijgen in een skivakantie 😎
    Zwitserland past de regels voor de risicolanden-lijst aan. Voorheen kwam ieder land met meer als 60 positieve tests Per 100000 tests op de lijst. Per morgen komt een land op de lijst zodra er meer als 60 positieve tests per 100000, verschil zijn met de aantallen in CH zelf. .. nou goed.. Mooi bericht dus!
    ‘It’s about the memories we create’ www.skiandsmile.com
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 28 octobre 2020 · 17:40
    Kijk dat is goed nieuws! Thanks voor het delen Berber!
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • MickeydeHaas
    Advanced
    MickeydeHaas op 28 octobre 2020 · 17:45
    Ah top! Dank voor het delen!
    One step at a time.
  • Slim
    Beginner
    Slim op 28 octobre 2020 · 18:10
    En het lijkt me ook een stuk beter beleid.
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 28 octobre 2020 · 18:41
    Nu andersom nog want op dit moment zou je bij terugkomst in NL nog wel 10 dagen in quarantaine moeten.

Wel goed nieuws!
  • evr66
    Beginner
    evr66 op 28 octobre 2020 · 19:13
    Lekker Ber!
  • MennoBoermans
    Tourist
    MennoBoermans op 28 octobre 2020 · 20:05
    De vraag is momenteel toch niet of je mĂĄg reizen, maar meer of je wĂ­l reizen?

Corona is niet een probleem van een enkel land, het betreft ons allemaal. Vroeger of later zullen we (bijna) allemaal besmet raken. Dat is niet te voorkomen.

Kwestie is (imo) om te voorkomen dat te veel mensen tegelijk ziek worden en een ziekenhuisbed nodig hebben. Op dit moment kunnen (bijna) alle europese landen het aan. Laten we voorlopig reizen proberen te beperken tot een minimum. Het klinkt hard, maar er is momenteel in de ziekenhuizen geen plek voor toeristen, zowel in NL als in CH.

Houd vol. Nog even geduld 🙂 Het is een sociale oefening...
    Zodat we hopelijk in de winter weer wat vrijer mogen bewegen en de Nederlanders kunnen skiĂ«n, en ik mijn familie in Holland eindelijk kan bezoeken 😉
    Poeder, Kiekjes en Pleisters
  • genesis
    Expert
    genesis op 28 octobre 2020 · 21:06
    Noem het maar goed nieuws.. Dat betekent dus dat de aantallen in CH slechter zijn dan slechts 5 regios... Welkom, in het land met r = 1.6
    *message édité par genesis op 28 oct. 2020 21:07 (10% bewerkt)
  • ieism
    Tourist
    ieism op 29 octobre 2020 · 05:53
    100% eens met Menno.

Ik blijf persoonlijk ook voorlopig in Nederland, ook al wil en kan ik wel weg. Als ik mijn vrienden niet eens kan high fiven, is voor mij de lol er ook wel een beetje af.
    splitfest.nl
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 29 octobre 2020 · 10:35
    Idem. Besef je ook dat de besmettingen in Zwitserland harder stijgen dan alle omringende landen, zie grafiek hieronder. De vraag is dus of je voor je plezier naar de hotspot van europa wilt.

*message édité par bertjebertje op 29 oct. 2020 10:37 (17% bewerkt)
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 29 octobre 2020 · 10:47
    en voor wie nog steeds moeite heeft met logaritmen:
  • Berber Ski & Smile
    Expert
    Berber Ski & Smile op 29 octobre 2020 · 13:17
    en voor wie nog steeds moeite heeft met logaritmen:
    bertjebertje op 29 okt 2020 10:47

Nou @bertjebertje ... het lichtpuntje schijnt je in een zwart gat te drijven. Rustig maar, komt allemaal goed đŸ€ž . Iedereen kan zelf bepalen wat hem/haar juist dunkt. Ik kan bijv. met mijn huis op wielen, heel geĂŻsoleerd leven. (Maar ik woon op een berg.. kmoet nergens heen ) Dat het wegvallen van de 10 daagse quarantaine geen complete reisvrijheid betekent, vanwege gevaar op besmetting en verspreiding, is geloof ik iedereen hier ondertussen wel duidelijk. Dat je zelf kan kiezen vind ik correct aangezien iedereen ook zelf moet handelen!
    Het is voor iedereen heel erg wennen allemaal.. dat heeft ook zijn tijd nodig gehad. Hoe nu te handelen is veel duidelijker en wordt ook beter omgezet. Dat de getallen omhoog zouden gaan is niets nieuws, wel dat ze nu al zo hoog zijn. De voorbereidingen zijn veel beter, ondanks de hoge getallen is nog geen andere zorgafdeling stilgelegd. (Kan nog komen natuurlijk đŸ€·â€â™€ïžđŸ€ž) .. infecties van buitenaf maken niet meer uit en de maatregel heeft geen effect gehad (bekijk de mooie grafiek van bertjebertje) .. Waarom quarantaine regels bijbehouden?! Er worden gerichte maatregelen getroffen, in de bereiken waar de infecties plaatsvinden.
    Er is nu ook een sneltest toegelaten in CH deze zal ook voor meer zekerheid kunnen gaan zorgen.

Maar om nog even op de knorrige reacties terug te komen. Dit is een politiek lichtpuntje.. Geen melding over een bedwongen virus.
    De titel van het artikel : "prachtige beelden na 2 meter sneeuwval" zegt niet LWgevaar is 0.. maar gelukkig is het niet verboden om in die 2mtr. sneeuw te rijden. Niet alleen poeder is een keuze 😉 ik ben blij dat de ervaring gemaakt is dat de maatregel geen werking heeft gehad en dat deze afgeschaft is. Keuzes kunnen maken is een luxe en heel waardevol! (De juiste keuzes zijn de beste!)
    ‘It’s about the memories we create’ www.skiandsmile.com
  • netraam
    Beginner
    netraam op 29 octobre 2020 · 14:25
    Vind het voorbeeld van lawinegevaar niet helemaal opgaan omdat je daar toch vooral jezelf en je directe tochtgenoten mee in gevaar brengt. De crux van dat hele virus is nou juist dat jouw individuele keuzes invloed hebben op iedereen, dus ook mensen die niet met jou meebeslissen. "Voor jezelf beslissen" gaat dus maar ten dele op: als iedereen nu -voor zichzelf- beslist om de grens op te zoeken van wat toelaatbaar is binnen de richtlijnen, zitten we binnen no time -allemaal- weer in een crisissituatie.

Dat gezegd hebbende, goed nieuws en hopelijk komt het allemaal goed en kunnen we snel weer allemaal richting de Alpen.
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 29 octobre 2020 · 17:24
    Zeker @berber, gelukkig mogen we nog zelf kiezen (itt bevoorbeeld de fransen), laten we hopen dat dat zo blijft. Ik heb zo mijn twijfels of de getroffen maatregelen afdoende gaan zijn. Als je ziet hoe hard het in alle landen gaat verbaast mij de lakse instelling van de Bund. Afin, we zullen het zien in een week of 2. Hopelijk zijn de IC's dan niet overvol.

De crux van dat hele virus is nou juist dat jouw individuele keuzes invloed hebben op iedereen, dus ook mensen die niet met jou meebeslissen. "Voor jezelf beslissen" gaat dus maar ten dele op: als iedereen nu -voor zichzelf- beslist om de grens op te zoeken van wat toelaatbaar is binnen de richtlijnen, zitten we binnen no time -allemaal- weer in een crisissituatie.
    netraam op 29 okt 2020 14:25

Well said.

*message édité par bertjebertje op 29 oct. 2020 17:25 (3% bewerkt)
  • koen_djfistel
    Advanced
    koen_djfistel op 29 octobre 2020 · 18:19
    Hoe zit het nu eigenlijk met de transit oftewel het doorreizen ? Stel : je wil naar Italië. Mag je nog door Zwitserland rijden (als Belg) ??? Duitsland ? Frankrijk ?
    sbs roelz
  • Slim
    Beginner
    Slim op 29 octobre 2020 · 20:27
    De vraag is momenteel toch niet of je mĂĄg reizen, maar meer of je wĂ­l reizen?

Corona is niet een probleem van een enkel land, het betreft ons allemaal.MennoBoermans op 28 okt 2020 20:05

Daarom juist, snap ik al die reis verboden/adviezen niet. In het voorjaar was het logisch, op de meeste plekken in de wereld waren weinig mensen besmet, op sommige plekken veel, en test capaciteit was minimaal.
    De kans was dus reeel, dat iemand uit een gebied met veel besmettingen, het virus zou introduceren in een gebied waar het nog nauwelijks was, en dat dat niet op tijd gedetecteerd zou worden.

Inmiddels is de hele wereld doordrongen met het virus, en de test capaciteit is veel beter. Stel dat nu iemand uit Nederland gaat skien in Zwitserland, dan is de kans dat hij de cassiere in de Zwitserse supermarkt besmet toch niet hoger dan de kans dat een Zwitserse klant dat doet? Of de kans dat die persoon, als hij thuis bleef, in Nederland de cassiere zou besmetten?

Veel meer dan reis-verboden lijkt het mij nodig om maatregelen te nemen om het overdragen van infecties te voorkomen, dus bijvoorbeeld:
    Restaurants, cafés, sportscholen en kappers dicht.
    Geen gedeelde gondels. Goede opzet van liftrijen om mensen uit elkaar te houden, mondkapjes en ontsmetting.
    Veel testen en goed contact onderzoek doen van positieve testen, etc, etc.
    *message édité par Slim op 29 oct. 2020 20:36
  • Slim
    Beginner
    Slim op 29 octobre 2020 · 20:27
    Waarom post wepowder alles dubbel wat ik type?
    *message édité par Slim op 29 oct. 2020 20:31 (97% bewerkt)
  • Aryen
    Advanced
    Aryen op 29 octobre 2020 · 20:34
    Ik geloof dat Angela de Duitsers verzocht heeft zich zo min mogelijk te verplaatsen, om met kerst weer wat meer mogelijkheden te hebben familie en vrienden te bezoeken. Ik vermoed dat men dan niet staat te juichen als buitenlanders dan over de rustige autobanen komen scheuren, omdat het mag, en kan, en het de buitenlanders goed dunkt. 😃

*message édité par Aryen op 29 oct. 2020 21:08 (1% bewerkt)
  • kanski
    Elite
    kanski op 30 octobre 2020 · 10:28
    Hoe zit het nu eigenlijk met de transit oftewel het doorreizen ? Stel : je wil naar Italië. Mag je nog door Zwitserland rijden (als Belg) ??? Duitsland ? Frankrijk ? koen_djfistel op 29 okt 2020 18:19

Durch- und Weiterreise

Die Durchreise durch Österreich ohne Zwischenstopp ist ohne EinschrĂ€nkungen möglich. Mit Verzögerungen an der Grenze von Slowenien zu Österreich, insbesondere am Karawankentunnel und am Loibltunnel, ist aufgrund einer geĂ€nderten Verordnung mit neuen Regelungen zur Einreise aus Risikogebieten zu rechnen.

https://www.auswaertiges-amt.de/de/aussenpolitik/laender/oesterreich-n...
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • kanski
    Elite
    kanski op 30 octobre 2020 · 10:31
    Ik geloof dat Angela de Duitsers verzocht heeft zich zo min mogelijk te verplaatsen, om met kerst weer wat meer mogelijkheden te hebben familie en vrienden te bezoeken. Ik vermoed dat men dan niet staat te juichen als buitenlanders dan over de rustige autobanen komen scheuren, omdat het mag, en kan, en het de buitenlanders goed dunkt. 😃
    Aryen op 29 okt 2020 20:34

Das sollten Sie wissen

Seit 1. Oktober gelten weltweit differenzierte Reisehinweise. FĂŒr Corona-Risikogebiete gilt automatisch eine Reisewarnung.
    FĂŒr ReiserĂŒckkehrer aus Risikogebieten gilt eine Corona-Testpflicht innerhalb von zehn Tagen nach Ankunft.

Bund und LĂ€nder haben nach einem Treffen am 28. Oktober die BĂŒrgerinnen und BĂŒrger aufgefordert, generell auf nicht notwendige private Reisen und Besuche - auch von Verwandten - zu verzichten. Übernachtungsangebote im Inland werden nur noch fĂŒr notwendige und ausdrĂŒcklich nicht touristische Zwecke zur VerfĂŒgung gestellt.

https://www.bundesregierung.de/breg-de/themen/coronavirus/faq-reisen-1...
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • bertjebertje
    Advanced
    bertjebertje op 30 octobre 2020 · 12:09

Inmiddels is de hele wereld doordrongen met het virus, en de test capaciteit is veel beter. Stel dat nu iemand uit Nederland gaat skien in Zwitserland, dan is de kans dat hij de cassiere in de Zwitserse supermarkt besmet toch niet hoger dan de kans dat een Zwitserse klant dat doet? Of de kans dat die persoon, als hij thuis bleef, in Nederland de cassiere zou besmetten?

Veel meer dan reis-verboden lijkt het mij nodig om maatregelen te nemen om het overdragen van infecties te voorkomen, dus bijvoorbeeld:
    Restaurants, cafés, sportscholen en kappers dicht.
    Geen gedeelde gondels. Goede opzet van liftrijen om mensen uit elkaar te houden, mondkapjes en ontsmetting.
    Veel testen en goed contact onderzoek doen van positieve testen, etc, etc.Slim op 29 okt 2020 20:27

in theorie is daar niet zoveel mis mee, behalve dat je in de praktijk toch in de gondel gaar staan, hutje mutje op elkaar, waarbij het volgens mij zeer discutabel is of mondkapjes nou heel veel nut hebben.
    Maar idd, als jij in je eentje (of met je huishouden ) in een sneeuwhol gaat zitten en van daaruit touren en niemand anders ziet, dan is er niet zo veel mis mij, lijkt me. Maar hoe realistisch is dat? Uiteindelijk ga je toch uit eten, biertje drinken, met je maten op trip itt je huishouden. Ik denk dat het (theoretisch) zeker mogelijk is om verantwoord te wintersporten, maar dat het zeer veel discipline van het individu vergt, omdat je meer moet doen dan de maatregelen die nu verplicht zijn. Als ik zie hoe het hier in CH geregeld is zal daar zeker veel verspreiding uit voorkomen als het met kerst vol wordt.
    Maarja, ik wil jullie allemaal je wintersport niet ontzeggen, en besef dat ik makkelijk praten heb met de skilift en tourmogelijkheden voor de deur. (En zit ik dit te typen in mn skibroek na net uit een (vrij lege) gondel te zijn gekomen).

RĂ©pondre

Vous devez ĂȘtre connectĂ© afin de poster une rĂ©ponse sur ce sujet. Connectez-vous ou crĂ©ez un compte.

Passer Ă  wepowder Pro

• PrĂ©visions complĂštes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • IdĂ©es d'itinĂ©raires freeride
wePowder Pro