Tips voor gebied in CH met kleine kinderen

• Boarderbuis
    Advanced
    Boarderbuis op 20 décembre 2020 · 09:49
    Ha sneeuwfanaten,
    Ik ben op zoek naar Zwitserse gebieden waar je tot aan je deur kunt skiën en waar er ook kinder/oefen-weides op loop/ski-afstand zijn. Dus niet dat je eerst met een gondel omhoog hoeft. Gebied liefst orde 100+km, maar iets kleiner is ook prima.

Opties die ik nu heb zijn Les Crosets, Obersaxen-Mundaun, Murren, Verbier/La Tzoumaz

Iemand meer tips? Alvast dank!
  • kanski
    Elite
    kanski op 20 décembre 2020 · 11:25
    Ovronnaz, Grimentz.
    Never ski faster than your guardian Angel can fly!
  • RuudvW
    Advanced
    RuudvW op 20 décembre 2020 · 11:26
    Ik zag bij de ‘buren’ laatst een filmpje over de Aletsch. Dat lijkt exact wat je zoekt.

(https://www.wintersport.nl/weblog/22/11/2020/snow-show-s3e7-aletsch-ar...)
    *message édité par RuudvW op 20 déc. 2020 11:27 (30% bewerkt)
  • ....
    Expert
    .... op 20 décembre 2020 · 21:59
    Kom naar Flumserberg zodra ze weer openen.. (Op 29.12 nieuwe beslissingen)
  • Pistenbulcky
    Advanced
    Pistenbulcky op 21 décembre 2020 · 14:25
    Zelf jaren les gegeven voor de ESS van Thyon2000/Veysonnaz en de Jardin de Neige is er heel goed, alsook veel Nederlandstalige ski/snowboard leraars/leraressen. Als je in Thyon2000 boekt (niet meteen heel erg sexy maar wel heel praktisch) kan je met de kids zo naar de Jardin de Neige stappen en kan je zelf verschillende kanten uit. Maakt deel uit van 4Vallées al moet je om naar Verbier te gaan wel wat extra tijd rekenen.
  • ieism
    Tourist
    ieism op 21 décembre 2020 · 14:44
    Kijk je ook nog een beetje naar de sneeuwcondities, of mag heel Zwitserland?

Disentis Sedrun
    Celerina
    Flims
    splitfest.nl
  • Boarderbuis
    Advanced
    Boarderbuis op 21 décembre 2020 · 15:50
    Thanx allemaal voor de tips! Zitten idd veel goede bij.
    Ja, ik kijk ook wel met een schuin oog naar de voorspellingen en huidige staat vd pistes. Want ik wil een lockdown-vlucht maken de eerste 2 weken van januari. Thuiswerken en lesgeven kan (iig nu nog) ook in de Zwitserse bergen met WiFi zonder wetten te breken, al zal Rutte niet trots op ons zijn...

Dus als er meer ouders zijn die zoiets overwegen, laat even weten dan kunnen we misschien nog samen touren, of huiswerk-les geven/oppassen. Mijn jongens zijn 4,5 en bijna 8. Dus een Nederlandse skileraar is ook wel een pré!

We gaan het zien; een muterend virus maakt de boel nog wel wat minder-voorspelbaar... 😞
  • ....
    Expert
    .... op 21 décembre 2020 · 16:24
    Ik heb begin januari nog tijd. Skiandsmile.com flumserberg of in Graubunden (waar de liften ook nu geopend blijven)
  • Polhovsky
    Expert
    Polhovsky op 21 décembre 2020 · 16:26
    klinkt inderdaad als een strikt noodzakelijke reis, goed bezig. Als die andere ouders er dan toch zijn, waarom niet meteen een feestje organiseren?

Biertje erbij, handjes in de lucht en gaan!
    'Skiing is the best way in the world to waste time' - Glen Plake
  • scratch
    Tourist
    scratch op 24 décembre 2020 · 23:21
    +1 @ Polhovski
  • ....
    Expert
    .... op 25 décembre 2020 · 07:40
    Ik zou dood omvallen als ik een jaar niet zou kunnen sneeuwhappen.. voor sommigen lebenswichtig dus.. gelukkig is iedereen anders. Voor de duidelijkheid: Nederland staat (met de huidige ontwikkeling, stijgende cijfertjes) binnenkort weer op de lijst van risico landen (in CH gaan de cijfertjes langzaam naar beneden) , betekent 10 dagen quarantaine bij aankomst in CH. Hoe kan dat nou zul je je afvragen... in CH zijn ze toch zo onverantwoord bezig met skiën terwijl NL in een lockdown zit .. 🤷‍♀️
    Jojo-en en op elkaar zitten fitten, is hier gelukkig geen volkssport.
    Prettige feestdagen allemaal en blijf lekker voor jezelf denken en beslissingen maken! #rideon

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro