Freeride routes in Nederland

• geezer
    Tourist
    geezer op 5 février 2021 · 21:41
    ergo de gemeente Utrechtse Heuvelrug

de Duinen zijn natuurlijk ook top....

en oh ja:

lekker lopen en dan ff kicken....

mijn kids hebben een Burton Junkyards een soort skateboards met een mono ski eronder, dat werkt overal! en natuurlijk mini ski's of mijn oude big foots.

Doorn: het Doornse Gat

Leersum:
    Bij de oude watertoren
    Lomboklaan (naar noord of zuid)

• Jeroen999
    Beginner
    Jeroen999 op 5 février 2021 · 23:24
    In Noord-Brabant is de voormalige vuilstortplaats Gulbergen ideaal voor heel wat afdaalmogelijkheden met stiekem nog best wel wat hoogtemeters. December 2014 heb ik in totaal 16 mooie afdalingen kunnen doen daar:
    Henri op 4 feb 2021 18:57

Ik ben jarenlang lid geweest van die Golfclub daar. Vroeger zat er zelfs een lift naar boven naar een uitzichtplatform. Dat platform hebben ze verwijderd maar ik weet niet of die lift er nog zit? Dan heb je gewoon echte wintersport.El-Andres op 5 feb 2021 09:19

Nog nooit een lift daar gezien. Kom er heel af en toe met de MTB voor wat hoogtemeters te trainen. Maar dit ziet er wel geweldig uit. Ik hou de sneeuwval in de gaten voor komende zondag.
  • Jurjen Boardshortz
    Advanced
    Jurjen Boardshortz op 5 février 2021 · 23:46
    Paar centimeter moet in ieder geval genoeg zijn zoals een paar jaar geleden. 🤘
    Jurjen van Boardshortz.nl
  • mtothek
    Advanced
    mtothek op 6 février 2021 · 09:34
    Ik ben persoonlijk niet zo’n voetbalfan maar een mooi hellinkje maken kan je wel aan ze overlaten🤪

https://goo.gl/maps/H4Z8rqyyWVWeKSTV8
  • mtothek
    Advanced
    mtothek op 6 février 2021 · 09:36
    Ohja en voor de liefhebbers ik zet volgende week de hele week mijn sneeuwkanon aan😜

*message édité par mtothek op 6 févr. 2021 09:37 (21% bewerkt)
  • BasV
    Beginner
    BasV op 6 février 2021 · 11:18

Daar heb ik in, ik meen, 2011 op een kicker van Teleaddict m'n eerste sprongetjes gemaakt. Goeie herinneringen. 😃Aryen op 4 feb 2021 19:01

Top! Dat gaan wij doen Donderdag! Deze opname is uit 2014, zou dit nu nog mogen? Vanuit waar ben je vertrokken? Jeroenvandenberg op 5 feb 2021 18:49

Ik woon in Lunetten. Dus ski's en vellen onderbinden en er heen glijden. Als je met de auto wilt komen kun je parkeren op de grote parkeerplaats tegenover Down Under, aan de andere kant van de plas.
    Aryen op 5 feb 2021 20:40

Bij gebrek aan auto met winterbanden is dit voor mij denk ik de enige optie. Lijkt me wel een plekje waar het erg druk is met sleeënde kinderen.

Maar lekker dichtbij en dus zeker een poging waard!
  • Bohdie
    Advanced
    Bohdie op 6 février 2021 · 13:14
    Goed dat de WePowder Guide er ook voor lokaal gebruik is

• RoelHendriks
    Advanced
    RoelHendriks op 6 février 2021 · 13:58
    In Noord-Brabant is de voormalige vuilstortplaats Gulbergen ideaal voor heel wat afdaalmogelijkheden met stiekem nog best wel wat hoogtemeters. December 2014 heb ik in totaal 16 mooie afdalingen kunnen doen daar:
    Henri op 4 feb 2021 18:57

Ik ben jarenlang lid geweest van die Golfclub daar. Vroeger zat er zelfs een lift naar boven naar een uitzichtplatform. Dat platform hebben ze verwijderd maar ik weet niet of die lift er nog zit? Dan heb je gewoon echte wintersport.El-Andres op 5 feb 2021 09:19

Nog nooit een lift daar gezien. Kom er heel af en toe met de MTB voor wat hoogtemeters te trainen. Maar dit ziet er wel geweldig uit. Ik hou de sneeuwval in de gaten voor komende zondag.Jeroen999 op 5 feb 2021 23:24

Mooi man, dit was ook mijn plan! Ik had al verwacht hier medestanders aan te treffen! Tot morgen misschien?
  • Edski
    Edski op 6 février 2021 · 19:24
    De Hert-e-heuvel > bij Velperbroek (Arnhem), kan niet missen: groot Hert bovenop

• SimonDS
    Tourist
    SimonDS op 6 février 2021 · 19:31
    Afhankelijk van de sneeuw is de terril in Beringen (Belgie) ook een goede optie denk ik. Ben er nog nooit met sneeuw geweest maar dat is wel mijn plan. Je kan er mooi nqar boven vellen. Hoogste punt is 130meter voor een totaal verval van 100meter.

*message édité par SimonDS op 6 févr. 2021 19:33 (14% bewerkt)
  • SidiNick
    SidiNick op 6 février 2021 · 20:00
    Afhankelijk van de sneeuw is de terril in Beringen (Belgie) ook een goede optie denk ik. Ben er nog nooit met sneeuw geweest maar dat is wel mijn plan. Je kan er mooi nqar boven vellen. Hoogste punt is 130meter voor een totaal verval van 100meter.

SimonDS op 6 feb 2021 19:31

Hier 5 min van thuis, maar geen idee als het mogelijk is om te boarden. Bestaat nu uit modder en stenen 😅. Moest er effectief 25cm vallen, kunnen we proberen 😁
  • Moos
    Moos op 6 février 2021 · 21:09
    https://www.ahn.nl/ahn-viewer
    Hoogtekaart Nederland, om eventuele onontdekte parels te spotten. Ook primitieve hoogteprofielen mee te maken.
    *message édité par Moos op 6 févr. 2021 21:13 (17% bewerkt)
  • StK
    Beginner
    StK op 6 février 2021 · 21:19
    Zat nog even te kijken naar wat simpele hellinkjes dicht bij huis. Dijken en traverses bij spoorbanen/snelwegen. Wat denken jullie? hier een overzicht van een paar plekken met mogelijke mooie sneeuwophoping aan de westzijde (oostenwind), windrichting in rood en mogelijke sneeuw in wit. De heuvel in het a'damse bos misschien minder geschikt (o.a vanwege windrichting en druk met gezinnen ws).
    No friends on a powder day
  • Jurjen Boardshortz
    Advanced
    Jurjen Boardshortz op 6 février 2021 · 23:09
    Met deze skikaart moet het wel lukken. Nu de sneeuw nog. 😉
    Jurjen van Boardshortz.nl
  • Reinoud
    Beginner
    Reinoud op 7 février 2021 · 08:59
    Is er iemand die kan verklappen hoeveel er is gevallen bij de duinen?
    Op NOS zag ik iig een foto dat er bij een golfclub bij Arnhem rond 30cm is gevallen
    Nu nog een goede heuvel te vinden daar..
  • Gaius
    Beginner
    Gaius op 7 février 2021 · 09:10
    Zijn er al runs gemaakt? Wordt net wakker en vermoed dat de skiberg al door alle enthousiastelingen compleet is verspoord.
  • Rudy
    Beginner
    Rudy op 7 février 2021 · 10:04
    Het groene schip is nog niet toegangelijk officieel, maar er zijn wel mogelijkheden. Voordeel is ook dat de leuke helling met de rolers west is georiënteerd, en dus vol mooie triebschnee komt te liggen 🤫Roelaano op 4 feb 2021 13:24

Al op ontdekking geweest? Had deze ook in gedachte.. of langs de hoge dijk vanuit je projectje (met Een touw en een 4x4)

Gr Rutger
    Jägerbeitsie? Cheers!
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 7 février 2021 · 10:55

Treeruns kunnen hier nog wel wat extra’s gebruiken. Desalniettemin: lekker!
    One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Ronaldfruin
    Ronaldfruin op 7 février 2021 · 11:12
    De geluidswal bij De Meern is echt een aanrader. Net een uur wezen boarden. Let wel op met de vele sleetjes.

Geluidswal in de Meern, niet hoog wel lang. Én treeruns 😄.

Flant op 4 feb 2021 12:56
  • rdrck
    Advanced
    rdrck op 7 février 2021 · 12:06
    Zijn er al runs gemaakt? Wordt net wakker en vermoed dat de skiberg al door alle enthousiastelingen compleet is verspoord. Gaius op 7 feb 2021 09:10

Veel wind en alles kaal geblazen.
  • ThijsL
    Beginner
    ThijsL op 7 février 2021 · 12:54

• Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 7 février 2021 · 13:15
    Zijn er al runs gemaakt? Wordt net wakker en vermoed dat de skiberg al door alle enthousiastelingen compleet is verspoord. Gaius op 7 feb 2021 09:10

Veel wind en alles kaal geblazen. rdrck op 7 feb 2021 12:06

Bergschenhoek heb je het dan over? Jammer, wou vanmiddag nog ff gaan kijken maar dat heeft dan niet veel zin als ik het zo hoor.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 7 février 2021 · 13:47

Heuvelrug delivers the goods. Volgetriebte hellingen met boompjes zoeken.
    Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • markindealpen
    Advanced
    markindealpen op 7 février 2021 · 14:43

Heuvelrug delivers the goods. Volgetriebte hellingen met boompjes zoeken. Vinnie op 7 feb 2021 13:47

Nice, waar is dit?
  • Vinnie
    Advanced
    Vinnie op 7 février 2021 · 14:59
    Doornse gat Varianten Ouest zie lines😉

Sharing Secrets, Sharing freedom!
  • Susje
    Advanced
    Susje op 7 février 2021 · 16:02
    Wij zijn ook geslaagd in de Kaapse bossen bij Doorn! Een paar snelle afdalingen bij Doornse gat en verder hele mooie tour gemaakt met de vellen onder
  • RoelHendriks
    Advanced
    RoelHendriks op 7 février 2021 · 17:10
    Vanmorgen een uurtje wezen Graspol-skien op het Dak van Brabant bij Nuenen. Ging niet (heel fantastisch), maar de hilariteit was er niet minder om. Als er nog 10 cm sneeuw bij zou vallen kan het nog wat worden!

• lean3000
    Advanced
    lean3000 op 7 février 2021 · 17:29
    Dit topic is geweldig, zou bijna wensen dat ik weer in NL woon, zoveel positiviteit, mooi!
  • ieism
    Tourist
    ieism op 7 février 2021 · 17:33
    Best day ever. Er komt vast een tripreport want met de reis erheen en de voorpret voelde het gewoon als een echte trip.
    splitfest.nl
  • Rudy
    Beginner
    Rudy op 7 février 2021 · 18:03
    Jägerbeitsie? Cheers!

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro