Live beelden vanuit lawine (en redding) indrukwekkend

• Rogier
    Expert
  • Slim
    Beginner
    Slim op 23 mars 2021 · 16:04
    Naar aanleiding van dit filmpje nog een vraag voor het forum:
    Is er een goede reden om je sonde in zijn zakje te houden in je rugzak?
    Ik heb namelijk al andere reddings video’s gezien waar mesne enorm prutsen om de sonde uit zijn zakje te krijgen.

Dus, Ik haal hem er altijd uit (meestal doe ik er een klein elastiekje omheen).

Zie ik een risico over het hoofd door de sonde ‘bloot’ in de rugzak te stoppen?

*message édité par Slim op 23 mars 2021 16:04 (20% bewerkt)
  • KrisL
    Beginner
    KrisL op 23 mars 2021 · 17:22
    Naar mijn mening geen enkele reden om hem in het zakje te bewaren (zolang hij in mijn rugzak zit is het zakje overbodig). Mijn rugzak (en volgens mij de meeste rugzakken) heeft in het voorste compartiment nog een soort “holster” voor de sonde. Als je de sonde nodig hebt telt elke seconde..
    winter is definitely coming!
  • waingro
    Advanced
    waingro op 23 mars 2021 · 19:31
    Toevallig afgelopen weekend nog een opfriscursus gehad. Hierin werd duidelijk gezegd dat alle hoesjes het beste verwijderd kunnen worden of tenminste deels verwijderd.
    (Dus voor zowel je schop als sonde)

Zorg er ook voor dat je lawine papier via de onderkant van je jas te bereiken is en dat het elastiekje dat eraan zit zolang mogelijk is. Je kunt dan bij slecht weer je pieper gebruiken zonder je jas te openen.
    *message édité par waingro op 23 mars 2021 19:31
    AYSABTU - All your stoke are belong to us.
  • dick
    Advanced
    dick op 23 mars 2021 · 19:38
    Mooie zelfreflectie in de Insta post.
    1) Nous n’aurions jamais dû skier à 2 dans cette face et nous n’aurions pas dû sauter ce rocher
    2) Nous aurions dû faire une traverse de sécurité, voir si c’était bien stable avant de s'élancer.

La joie et l’adrénaline que nous procurent ces journées de poudreuse nous font parfois perdre notre bon sens.
    --
  • JanWillem1965
    Beginner
    JanWillem1965 op 24 mars 2021 · 08:17
    Mijn Frans is niet perfect, Google translate:

1) We should never have skied with 2 people in this face and we should not have jumped this rock
    2) We should have made a safety crossing, see if it was stable before setting off.

The joy and adrenaline that these days of powder give us sometimes make us lose our common sense.

• Slim
    Beginner
    Slim op 31 mars 2021 · 17:24
    Zie ik de redder nou een cliff-drop maken terwijl hij aan het zoeken is met zijn pieper?
    Ik geloof niet dat dat vaak word geoefend in reddings cursussen...
  • ieism
    Tourist
    ieism op 1 avril 2021 · 08:43
    Dat is pas bij SSC Lawine 5 denk ik. 😃
    splitfest.nl
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 1 avril 2021 · 11:32
    Is standaard vanaf SSC 4. Bij 5 is een backflip verplicht. Je volgt dan beter de veldlijnen.
    *message édité par Ee1co op 1 avril 2021 11:55 (23% bewerkt)
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 1 avril 2021 · 11:54
    Bij SSC 5 moet je ook al gelijk de reddingsdienst bellen tijdens de flip toch? Les 3.2; efficiënt omgaan met je airtime.
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Slim
    Beginner
    Slim op 2 avril 2021 · 03:09
    Geeft het forum de datum van mijn post als 1 april voor jullie?
    Want ik meende dat serieus, echt heel knap!
    en het was hier nog Maart...

*message édité par Slim op 2 avril 2021 03:10 (36% bewerkt)

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro