heb net de GoPro aangeschaft, maar nu zie ik dat er eigenlijk helemaal geen gebruiksaanwijzing bijzit, die mij verteld hoe ik het beste de bevestigingsstrips op mijn helm moet plakken. Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft iemand nog wat tips om hem niet te verliezen in de pow en hoe zorg ik dat ik direct mooie beelden krijg?
ja zoiets had ik ook al gedacht, ik verwacht ook wel dat hij goed vast zit maar als ik boven op mijn hoofd val dan heb ik toch zoiets dat hij dan wel los zou gaan.
Ik heb er hier ook net een liggen welke mee gaat op mijn helm in Januari. Ik zet 'm lekker in het midden (boven mijn neus) met de speciaal daarvoro gemaakte bevestigingsstukken. Heel simpel. Plakkertje plakken, stukje met die hoek er in klikken en daar het waterhuis van de cam inzetten.
Een maat van mij snowboard en had hem ook recht op de helm. Omdat je als snowboarder altijd scheef staat, was bij alle filmpjes de horizon scheef. Nu met elastiekband de camera iets scheef op de helm. Beeld is beter. Meer mensen ervaring mee? Tips?
Zie nu zelf ook dat alles een beetje scheef staat...maar dat is ook de houding.... Wil dit jaar ook proberen met die zuignap van GpPro om de cam op mijn board zelf te bevestigen. Kijken hoe lang deze sneeuwvrij blijft als ik 'm naar achter richt.
Als je de GoPro icm de zuignap gaat gebruiken, moet je deze wel ruim van te voren erop plakken. Ik heb de zuignap enkele keren indoor gebruikt en daar wou die er nog weleens afvallen.
Het is ook aan te raden om zo min mogelijk armpjes te gebruiken. De GoPro dus direct op de zuignap.
Ik ben van plan de GoPro te kopen, echter moet je dan de naked versie bestellen of de helmet variant ? Ik zie dat bij de helmet variant er straps voor op je kop erbij krijgt. Ik will hem alleen op de helm plakken, of is het aan te raden die er toch maar bij te nemen ? Bij nader inzien was/is dat toch handiger ?!!
Die zuignap is erg goed, 140km/u op de zijkant van een Honda S2000 is geen probleem 😋
Op dit moment zit ik in Gerlos en heb een paar manieren van monteren geprobeerd, maar op de borst is geen succes. Je knieën zitten in de weg als je wil filmen dat je je bindingen vast wil maken en je ziet alleen de zijkant van de piste, ook al was ik meer naar voren gedraaid. Ook heb ik vanaf mijn voorhoofd mijn bril gefilmd zodat je de weerspiegeling ziet in mijn bril maar dat werkte ook niet, de camera moet lager om de piste te zien maar dan zie je ook gelijk de cam :😃
www.MarkMeisner.com D300, 12-24, 35, 85 - Bataleon Jam 157 & Union Force SL
@ROB Ik heb zelf naked variant besteld, met een tripod mount en een grab bag of mounts, waar ook een helmclip in zit en extra bevestigingen... @PDVD met camera boarden is wat anders dan zonder dus enerzijds proberen alles recht te houden en anders kan je, ook in the grab bag of mounts, @FreeArno! dat rechter verbindingsstuk gebruiken zodat je cam onder een hoek kan zetten... TIP, dat witte rubber dingetje kan je tussen de klikstukken bevestigen, voor extra stabiliteit voor schokken in de houder..
Goed beeld is met name afhankelijk van de juiste Licht&Lucht verhouding, bij sneeuw of bewolking is de scheidslijn tussen sneeuw en lucht vaag en gaat alles als een witte massa voorbij waardoor je geen idee van snelheid krijgt, teveel zonlicht (weer niet goed) krijg je hetzelfde effect, geen sporen achter je te zien voor perfecte beelden moet je dus de perfecte dag & omstandigheden hebben...
Ben er zelf achter, met verschillende dingen proberen dat beelden op een stok (zie avatar) erg gaaf worden en dat met bevestigen op een helm het de afweging is van, naar beneden draaien en voornamelijk jezelf met planken zien en weinig van wat je tegemoet komt, of naar boven dat je eigenlijk alleen maar sneeuw voorbij ziet komen en een puntje van je plank.
Ik denk dat ik ga investeren in het lichaamsharnas (of zelf iets fixen om op me buik te hangen) omdat je dan zowel de drager als de aankomende lijn ziet...
Ik heb net een helmet front mount besteld. Ben benieuwd hoe die gaat werken. Dan krijg je een beetje een mijnwerkerslampje idee. Tevens kun je de camera op je gezicht richten als je je jezelf erg aantrekkelijk vind tijdens het skiën. 😃
Ik heb net een helmet front mount besteld. Ben benieuwd hoe die gaat werken. Dan krijg je een beetje een mijnwerkerslampje idee. Tevens kun je de camera op je gezicht richten als je je jezelf erg aantrekkelijk vind tijdens het skiën. 😃
Yeahhh 😋
Inside a swirling maelstrom of snowflakes, I feel most free
Kzit hier te twijfelen of ik de Contour HD 1080 of de GoPro HD zal nemen. Aan de ene kant is de beeldkwaliteit van de GoPro beter, maar aan de andere kant lijkt die meer in de weg te zitten.
Kan iemand mij vertellen hoe dat in de praktijk is? Is zo'n GoPro wel goed bestand tegen vallen en takken die je raakt tijdens treeruns enzo?
Hoe ik eruit zie maakt me trouwens vrij weinig uit 😉, het gaat mij meer om de stevigheid.
Mijn GoPro heeft al genoeg takken van dichtbij gezien. Ook een mooie tomahawk heeft hij overleefd. Wel al een keer de handlebar mount gebroken bij een val... Voordeel van de GoPro is wel dat als je de behuizing (of de lens van de behuizing) weet te slopen, je een nieuwe kan bestellen.
Gr. Mark
Inside a swirling maelstrom of snowflakes, I feel most free
last van de kou? wat raar... ik verbaas mij er juist over dat ik mijn tweede accu nog nooit heb hoeven gebruiken. maar wat is koud? ik heb dit jaar heerlijk weer gehad (jammer genoeg) en kouder dan min 15 is het niet geweest op mijn helm denk ik.
gr. robbert
btw. ik heb mijn camera wel met een touwtje aan mijn helm vastgebonden, en met succes want hij is er al 3x afgevallen na een crash :S
Ik heb mijn 2e accu vrijwel nooit bij op de piste. Sterker nog ding zit sinds dat ik de GoPro heb gewoon nog in het doosje.
Ik heb zelf gefilmt met temperaturen van rond de -20 in de ochtend. Nergens problemen meegehad en ook niet tussen de middag op hoeven ladden om de middag nog te kunnen filmen.