GoPro HD op je helm 'plakken'

• robb
    Beginner
    robb op 4 décembre 2010 · 13:31
    hi..

heb net de GoPro aangeschaft, maar nu zie ik dat er eigenlijk helemaal geen gebruiksaanwijzing bijzit, die mij verteld hoe ik het beste de bevestigingsstrips op mijn helm moet plakken. Heeft iemand hier ervaring mee? Heeft iemand nog wat tips om hem niet te verliezen in de pow en hoe zorg ik dat ik direct mooie beelden krijg?

gr. robb
  • Haas
    Expert
    Haas op 4 décembre 2010 · 13:54
    ask roelaano he's the gopro man.
    Note: het plakken van een gopro op de helm is geen rocket science.
    Gewoon doen!
    There are no secrets, only information you don't yet have...!!
  • Steven
    Tourist
    Steven op 4 décembre 2010 · 16:53
    Ik gebruik wel altijd zo'n elastiekje dat je krijgt bij een dagpas om de gopro ter zekeren. Dus één eindje aan de gopro, het andere aan de helm. Als het plakwerk dan niet goed zit ben je in ieder geval je dure cameraartje niet kwijt.
    Powdered by BMB-skis             http://www.bmb-ski.nl
  • robb
    Beginner
    robb op 4 décembre 2010 · 19:17
    ja zoiets had ik ook al gedacht, ik verwacht ook wel dat hij goed vast zit maar als ik boven op mijn hoofd val dan heb ik toch zoiets dat hij dan wel los zou gaan.

gr.
  • pdvd
    Tourist
    pdvd op 5 décembre 2010 · 00:46
    Ik heb er hier ook net een liggen welke mee gaat op mijn helm in Januari. Ik zet 'm lekker in het midden (boven mijn neus) met de speciaal daarvoro gemaakte bevestigingsstukken. Heel simpel. Plakkertje plakken, stukje met die hoek er in klikken en daar het waterhuis van de cam inzetten.
    I love the smell of melting wax in the morning.
  • JKbackseven
    Tourist
    JKbackseven op 10 décembre 2010 · 17:23
    ..en 24 uur laten drogen voordat je nattigheid in gaat.
  • Roelaano
    Advanced
    Roelaano op 10 décembre 2010 · 18:04
    ff ontvetten en plakken maar 😋

echt ingewikkeld is het niet gelukkig  😃
  • robb
    Beginner
    robb op 10 décembre 2010 · 18:15
    oke, dankjewel he!
  • FreeArno
    Advanced
    FreeArno op 11 décembre 2010 · 08:07
    Een maat van mij snowboard en had hem ook recht op de helm. Omdat je als snowboarder altijd scheef staat, was bij alle filmpjes de horizon scheef. Nu met elastiekband de camera iets scheef op de helm. Beeld is beter.
    Meer mensen ervaring mee? Tips?
    Dromen zijn er om te realiseren
  • pdvd
    Tourist
    pdvd op 11 décembre 2010 · 10:41
    Voorgaande jaren boarde ik met een Vio Pov camera en het scheef hangen is mij nooit zo opgevallen. Lens altijd gewoon rechtop.

Kijk maar eens op www.youtube.com/pdvd78 en dan de filmpjes uit 2009 en 2010

Zie nu zelf ook dat alles een beetje scheef staat...maar dat is ook de houding....
    Wil dit jaar ook proberen met die zuignap van GpPro om de cam op mijn board zelf te bevestigen. Kijken hoe lang deze sneeuwvrij blijft als ik 'm naar achter richt.
    I love the smell of melting wax in the morning.
  • JKbackseven
    Tourist
    JKbackseven op 14 décembre 2010 · 22:11
    Zuignap das n goeie!! ben benieuwd hoe dat gaat bevallen. Zal wel beetje afhankelijk zijn hoe diep en hoe steil je rijd.
  • Janusius
    Beginner
    Janusius op 15 décembre 2010 · 16:13
    Net als met skistokken om mee te hiken, gewoon tussen de tanden.
  • KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 18 décembre 2010 · 13:54
    Als je de GoPro icm de zuignap gaat gebruiken, moet je deze wel ruim van te voren erop plakken. Ik heb de zuignap enkele keren indoor gebruikt en daar wou die er nog weleens afvallen.

Het is ook aan te raden om zo min mogelijk armpjes te gebruiken. De GoPro dus direct op de zuignap.
    It's always snowing somewhere
  • rob
    Advanced
    rob op 18 janvier 2011 · 17:14
    Heren,

Ik ben van plan de GoPro te kopen, echter moet je dan de naked versie bestellen of de helmet variant ?
    Ik zie dat bij de helmet variant er straps voor op je kop erbij krijgt.
    Ik will hem alleen op de helm plakken, of is het aan te raden die er toch maar bij te nemen ?
    Bij nader inzien was/is dat toch handiger ?!!

R
  • doov
    Advanced
    doov op 18 janvier 2011 · 17:24
    Hoe doen jullie dat in de lift? Krijg al vaak zat de stang tegen mijn helm zonder zo'n go pro boven op mijn kop. Nooit schade aan de cam?

[sup]Of hiken  jullie alleen naar boven? 😮 [/sup]
    Welcome back my friends to the snow that never ends. Let's rocker!
  • GenesiZ
    Tourist
    GenesiZ op 18 janvier 2011 · 17:50
    Die zuignap is erg goed, 140km/u op de zijkant van een Honda S2000 is geen probleem 😋

Op dit moment zit ik in Gerlos en heb een paar manieren van monteren geprobeerd, maar op de borst is geen succes. Je knieën zitten in de weg als je wil filmen dat je je bindingen vast wil maken en je ziet alleen de zijkant van de piste, ook al was ik meer naar voren gedraaid. Ook heb ik vanaf mijn voorhoofd mijn bril gefilmd zodat je de weerspiegeling ziet in mijn bril maar dat werkte ook niet, de camera moet lager om de piste te zien maar dan zie je ook gelijk de cam  :😃

www.MarkMeisner.com
    D300, 12-24, 35, 85 - Bataleon Jam 157 & Union Force SL
  • rob
    Advanced
    rob op 18 janvier 2011 · 21:20

Hoe doen jullie dat in de lift? Krijg al vaak zat de stang tegen mijn helm zonder zo'n go pro boven op mijn kop. Nooit schade aan de cam?

[sup]Of hiken  jullie alleen naar boven? 😮 [/sup]

Het laatste !! 😀

Sorry, ik weet het ook niet, Zal wel oppassen geblazen zijn. Misschien vaker de sleeplift nemen ?  ;D
    Ik laat het je weten !
    R
  • jriph
    Tourist
    jriph op 19 janvier 2011 · 13:01
    wel ook een touwje aan de camera zelf vast maken he  :😃 want die mount is vast niet tomahawk proof.
    we demand rigidly defined areas of doubt and uncertainty !
  • Tjarco
    Tourist
    Tjarco op 20 janvier 2011 · 12:35
    Ben dit jaar ook aan de GoPro geslagen,

@ROB Ik heb zelf naked variant besteld, met een tripod mount en een grab bag of mounts,
    waar ook een helmclip in zit en extra bevestigingen... @PDVD met camera boarden is wat anders dan zonder
    dus enerzijds proberen alles recht te houden en anders kan je, ook in the grab bag of mounts, @FreeArno! dat rechter verbindingsstuk gebruiken zodat je cam onder een hoek kan zetten... TIP, dat witte rubber dingetje kan je tussen de klikstukken bevestigen, voor extra stabiliteit voor schokken in de houder..

Goed beeld is met name afhankelijk van de juiste Licht&Lucht verhouding,
    bij sneeuw of bewolking is de scheidslijn tussen sneeuw en lucht vaag en
    gaat alles als een witte massa voorbij waardoor je geen idee van snelheid krijgt,
    teveel zonlicht (weer niet goed) krijg je hetzelfde effect, geen sporen achter je te zien
    voor perfecte beelden moet je dus de perfecte dag & omstandigheden hebben...

Ben er zelf achter, met verschillende dingen proberen dat beelden op een stok (zie avatar) erg gaaf worden en dat met bevestigen op een helm het de afweging is van, naar beneden draaien en voornamelijk jezelf met planken zien en weinig van wat je tegemoet komt, of naar boven dat je eigenlijk alleen maar sneeuw voorbij ziet komen en een puntje van je plank.

Ik denk dat ik ga investeren in het lichaamsharnas (of zelf iets fixen om op me buik te hangen) omdat je dan zowel de drager als de aankomende lijn ziet...

echt een prachtapparaat trouwens!

a beach is just a washed away mountain
  • MvdBrink
    Advanced
    MvdBrink op 20 janvier 2011 · 16:42

Hoe zet je dat wiite rubber ertussen??? Zag dat het erbij zat maar kon er niks mee beginnen. Ben nu toch erg benieuwd.

zo dus 😀
    Inside a swirling maelstrom of snowflakes, I feel most free
  • grossi
    Advanced
    grossi op 23 janvier 2011 · 18:01
    Ik heb net een helmet front mount besteld. Ben benieuwd hoe die gaat werken. Dan krijg je een beetje een mijnwerkerslampje idee. Tevens kun je de camera op je gezicht richten als je je jezelf erg aantrekkelijk vind tijdens het skiën.  😃
    Lonesome Powboy!
  • MvdBrink
    Advanced
    MvdBrink op 23 janvier 2011 · 18:40

Ik heb net een helmet front mount besteld. Ben benieuwd hoe die gaat werken. Dan krijg je een beetje een mijnwerkerslampje idee. Tevens kun je de camera op je gezicht richten als je je jezelf erg aantrekkelijk vind tijdens het skiën.  😃

Yeahhh 😋

• Tim1
    Advanced
    Tim1 op 24 janvier 2011 · 19:37
    Kzit hier te twijfelen of ik de Contour HD 1080 of de GoPro HD zal nemen.
    Aan de ene kant is de beeldkwaliteit van de GoPro beter, maar aan de andere kant lijkt die meer in de weg te zitten.

Kan iemand mij vertellen hoe dat in de praktijk is? Is zo'n GoPro wel goed bestand tegen vallen en takken die je raakt tijdens treeruns enzo?
  • Tim1
    Advanced
    Tim1 op 25 janvier 2011 · 14:25
    Thx, nog andere mensen?

Hoe ik eruit zie maakt me trouwens vrij weinig uit  😉, het gaat mij meer om de stevigheid.
  • MvdBrink
    Advanced
    MvdBrink op 25 janvier 2011 · 17:17

Thx, nog andere mensen?

Hoe ik eruit zie maakt me trouwens vrij weinig uit  😉, het gaat mij meer om de stevigheid.

Mijn GoPro heeft al genoeg takken van dichtbij gezien. Ook een mooie tomahawk heeft hij overleefd. Wel al een keer de handlebar mount gebroken bij een val... Voordeel van de GoPro is wel dat als je de behuizing (of de lens van de behuizing) weet te slopen, je een nieuwe kan bestellen.

Gr. Mark
  • p@
    Tourist
    p@ op 28 janvier 2011 · 15:59
    Bij de go-pro geen zorgen over vocht in de cam.
    Weet niet of de Contour waterdicht is....dacht van niet.

trws lekker belangrijk hoe het eruit ziet. Pr jaar terug droeg niemand een helm om diezelfde reden. Moet je nu eens kijken.
  • robb
    Beginner
    robb op 23 février 2011 · 21:00
    hi,

last van de kou? wat raar... ik verbaas mij er juist over dat ik mijn tweede accu nog nooit heb hoeven gebruiken.
    maar wat is koud? ik heb dit jaar heerlijk weer gehad (jammer genoeg) en kouder dan min 15 is het niet geweest op mijn helm denk ik.

gr. robbert

btw. ik heb mijn camera wel met een touwtje aan mijn helm vastgebonden, en met succes want hij is er al 3x afgevallen na een crash :S
  • KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 23 février 2011 · 21:16
    Ik heb mijn 2e accu vrijwel nooit bij op de piste. Sterker nog ding zit sinds dat ik de GoPro heb gewoon nog in het doosje.

Ik heb zelf gefilmt met temperaturen van rond de -20 in de ochtend. Nergens problemen meegehad en ook niet tussen de middag op hoeven ladden om de middag nog te kunnen filmen.

• KevinHoogendam
    Beginner
    KevinHoogendam op 23 février 2011 · 23:31
    Even in de gaten houden en anders ermee terug gaan? Kan zomaar een foutje zijn ofso.
  • pimmeke
    Advanced
    pimmeke op 24 février 2011 · 08:51
    ik heb ook nog geen probleem gehad in de kou, gistern nog gebruikt bij -12 zonder enig probleem.

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro