Freerider in spe zegt hallo!

• Qminator1987
    Tourist
    Qminator1987 op 7 décembre 2010 · 11:43
    Hello!

Na een tijdje passief te volgen wat er op dit forum gezegd werd heb ik maar besloten om me te registreren. Ik ben Quinten en ben afkomstig uit het Belgische Beveren, niet ver van Antwerpen. Ik ski al sinds m'n 4-5 jaar. Voornamelijk piste. 2 jaar geleden heb ik  de Rossi BC brigade's ( 92 onder de voet) kunnen aanschaffen en ben ik me meer gaan toeleggen op freestyle (en ook een beetje freeride). Zeker mijn verblijf in het Franse Tignes heeft er voor gezorgd dat de poedermicrobe me dik te pakken heeft gekregen. Wanneer iedereen nog lag te ronken stond ik al klaar aan de lift om die eerste lijnen te nemen. Mijn off-piste bleef tot nog toe beperkt tot de poedervelden naast of tussen de pistes. Dit seizoen wil ik vooral m'n kennis vergroten en m'n eerste stapjes zetten in het "echte" freeriden.

enkele vraagjes:

-Wat moet ik zeker gelezen/bekeken hebben?
    -Wat is onmisbaar in de uitrusting van de beginnende freerider?
    -Gebieden of resorts die aan te raden zijn voor de beginnende freerider?

Alvast bedankt!

• Vorda
    Tourist
    Vorda op 7 décembre 2010 · 11:53
    -Wat moet ik zeker gelezen/bekeken hebben?
    http://www.wepowder.nl/forum/index.php/topic,1897.0.html... kan al helpen, idem voor http://www.wepowder.nl/forum/index.php/topic,1977.0.html... . Zo zijn er nog vele topics op dit forum, een beetje grasduinen kan productief zijn dus!

-Wat is onmisbaar in de uitrusting van de beginnende freerider?

Ga je in de links hierboven ook wel terugvinden. http://access.jibc.bc.ca/avalancheFirstResponse/links/link22.html... is bijvoorbeeld een lijstje dat je kan volgen. Zowat alles onder "personal gear" zou je eigenlijk altijd bij moeten hebben (noot: in je rugzak of op je lichaam. Je moet dus niet alle kledij dubbel meenemen 😉 ). Idem voor een first aid kit, wordt heel vaak vergeten vrees ik. De meeste spullen onder "group gear" en "repair kit" heb ik ook altijd mee, maar vooral de grote items onder group gear niet.
  • Arjen
    Advanced
    Arjen op 7 décembre 2010 · 12:17
    *kuchkuch*http://www.wepowder.nl/shop?show=1 *kuchkuchkuch*

One day, they'll invent synthetic powder, ban all kinds of work and give you a free liftpass...
  • Infernus
    Beginner
    Infernus op 7 décembre 2010 · 12:22
    Allereerst welkom!

Dan ten tweede, niet om lullig te doen hoor, maar als je dit forum al een tijdje volgt dan moet je toch al die andere topics over beginnen met freeriden e.d. hebben zien langs komen, evenals discussies over gear, etc.

Er bestaat ook een mooie zoekfunctie rechtsbovenin je scherm.
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 7 décembre 2010 · 15:16

Allereerst welkom!

Dan ten tweede, niet om lullig te doen hoor, maar als je dit forum al een tijdje volgt dan moet je toch al die andere topics over beginnen met freeriden e.d. hebben zien langs komen, evenals discussies over gear, etc.

Er bestaat ook een mooie zoekfunctie rechtsbovenin je scherm.

En dan zeggen ze dat ik soms direct ben  ;D

Welkom trouwens ennuh ik ben ook beginnend freerider, maar met een beetje rondstruinen en zoeken op dit forum kom je een heel eind zoals Infernus al aangaf  😀
  • QmaartenQ
    Beginner
    QmaartenQ op 7 décembre 2010 · 15:37
    Welkom hier Qminator1987!

Absolute minimum is pieper, schep en sonde natuurlijk, maar dat wist je waarschijnlijk al wel  ;D ;D
    Veel leesplezier op deze site en b.v. tgr. Dat is altijd een goed startpunt.
    En keep it safe! 
    powpowwowjippiajippieee
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 7 décembre 2010 · 23:40
    Om het topic niet te vervuilen met allerlei voorstel topics doe ik het hier even. Mijn naam is Robin, 23 jaar oud en woonachtig in het mooie (maar platte 😞) zeeland. Sinds 2 jaar ski ik en inmiddels heb ik 4 weken ski-ervaring.

De eerste week les genomen en daarna een paar keer prive-les waardoor ik het piste skiën aardig onder de knie heb (denk ik). De backcountry begint me dan ook steeds meer te trekken. Tot ik klaar ben voor het echte werk probeer ik hier zoveel mogelijk op te steken 😃
    Waar het wit is, is een weg.
  • skiester
    Advanced
    skiester op 8 décembre 2010 · 00:26

Om het topic niet te vervuilen met allerlei voorstel topics doe ik het hier even. Mijn naam is Robin, 23 jaar oud en woonachtig in het mooie (maar platte 😞) zeeland. Sinds 2 jaar ski ik en inmiddels heb ik 4 weken ski-ervaring.

De eerste week les genomen en daarna een paar keer prive-les waardoor ik het piste skiën aardig onder de knie heb (denk ik). De backcountry begint me dan ook steeds meer te trekken. Tot ik klaar ben voor het echte werk probeer ik hier zoveel mogelijk op te steken 😃

tjeezus wat heb jij een psycho avatar.  ik word er helemaal zenuwachtig van

ps. welkom...  ;D
    Als je alles onder controle hebt ga je niet hard genoeg!
  • Geert-Jan
    Beginner
    Geert-Jan op 8 décembre 2010 · 00:47
    Nu dit toch een voorstel post wordt 😃

Ik ben Geert-Jan uit Tilburg, ski sinds mijn 10e en geeft al een aantal jaren les in Oostenrijk! Heb ambitie om mezelf te  ontwikkelen op freeride gebied en een tijdje geleden deze topsite ontdekt toen ik rondhing op de seizoensopening bij Bever Eindhoven.

• AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 8 décembre 2010 · 09:30
    Whoopsie een heus voorstel topic  ;D

Welkom allemaal. Veel plezier hier en voornamelijk in de POW  😀
  • AlexSki
    Tourist
    AlexSki op 8 décembre 2010 · 09:35

Die Avatar is idd psycho  ;D

Als je iets wilt opsteken: http://www.wepowder.nl/nieuws/de-spots-light-werken-aan-je-techniek...

And don't be afraid to ask.
  • RobinN
    Advanced
    RobinN op 8 décembre 2010 · 13:05
    Die Avatar is idd psycho  ;D

Als je iets wilt opsteken: http://www.wepowder.nl/nieuws/de-spots-light-werken-aan-je-techniek...

And don't be afraid to ask.

Die heb ik toevallig eergisteren gekeken, erg interessant 😃
    Waar het wit is, is een weg.
  • MarcD
    Beginner
    MarcD op 8 décembre 2010 · 19:33
    welkom, welkom en welkom
  • Polderboarder
    Tourist
    Polderboarder op 9 décembre 2010 · 07:02
    driewerf welkom!
    WeRookie
  • brt
    Advanced
    brt op 9 décembre 2010 · 08:29
    welkom x3!
  • Cris
    Tourist
    Cris op 17 mars 2011 · 19:45
    Om het 'voorsteltopic' maar in gebruik te houden, bij deze:

Mijn naam is Cris, 25jr, wonend in Spijkenisse, ski sinds mijn 12de.
    Ook ik lees al een hele tijd mee op het forum, maar omdat ik (nog) niet een échte poederrijder ben, heb ik me nooit geregistreerd, daar ik verder weinig over dit onderwerp heb te melden. Wil wel even zeggen dat dit een geweldig forum is, met een hoop waardevolle info, mijn dank daarvoor 😃.

Dit seizoen 2 trips gemaakt, in december weekje naar Les Deux Alpes, en eerste week maart naar Obergurgl/Hochgurgl. Op beide locaties mijn eerste kleine poederafdalingen gemaakt (jaja zeer onverstandig, zonder uitrusting en soms zonder buddies, maar je moet ergens beginnen toch?), en ja dat smaakte naar méér.

Mijn gear is momenteel een paar 2010 K2 Extreme ski's en Tecnica Dragon 100 schoenen.

Dat was het wel geloof ik, ik lees vooral veel mee, en wellicht dat ik me een keer aanmeld voor een aantal cursussen/trainingen om het poederrijden wat serieuzer op te pakken.

Groeten! 😉

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro