Introductie tourskiën?

• Hairofthedog
    Tourist
    Hairofthedog op 22 mars 2022 · 07:43
    Hi!

Ik kom pas net kijken bij het offpiste skiën en begin een verslaving op te bouwen! Wepowder academy gedaan, pieperfest en een paar offpiste lessen tijdens de reguliere wintersport!
    Helaas zat de snowsafety lawine 1 al vol een tijdje terug. Nu krijg ik ineens de kans om begin april nog een weekje weg te gaan. Ik zoek een fijne plek om te beginnen met tourskiën. Jullie nog tips voor locaties&scholen/ cursussen/gidsen? Ik had al geïnformeerd bij Epique maar die hebben helaas niets begin april.

Hopelijk snel een tour verslag van mijn eerste meters! Thanks!!
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 22 mars 2022 · 10:06
    Nkbv misschien? Of die Franse club die hier ook wel eens adverteerde? (Iemand? Ik ben de naam ff kwijt.)

Maar misschien beter nog een jaartje uitstellen, zo als de Alpen er nu bij liggen vrees ik dat eind april weinig soeps meer gaat zijn.
    Snowboarding without friends is not snowboarding.
  • Willem2k
    Advanced
    Dubbel
    *message édité par Willem2k op 22 mars 2022 10:08 (96% bewerkt)
  • Willem2k
    Advanced
    Drie Dubbel
    *message édité par Willem2k op 22 mars 2022 10:08 (29% bewerkt)
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 22 mars 2022 · 10:38
    UCPA bedoel je Willem? Heb goede ervaring met de (gewonnen 😀) toerski-week-trip met UPCA op de Simplon pas! Maar inderdaad weet ik niet of dit seizoen nog genoeg te bieden gaat hebben 😃. Tenzij je wellicht naar het noorden kan?
    *message édité par Tim3 op 22 mars 2022 10:38 (36% bewerkt)
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Tomasz
    Beginner
    Tomasz op 22 mars 2022 · 11:09
    Je kan ook skitourschool.pl proberen. Ben een maandje geleden met ze in Kosovo geweest en ze organiseren nog een freeride trip in april naar stubai. Je zou ze kunnen contacteren of ze ook plek hebben voor niet Poolse sprekers. Eerder een keer hierover geïnformeerd voor een maat van me en toen was het geen probleem.

Kreeg een paar dagen geleden een berichtje dat ze nog plek over hebben voor deze trip:

https://skitourschool-pl.translate.goog/kurs/kurs-freerideowy-volkl-st...

Ik kan er zelf niet mee ivm een andere skitrip maar het is een leuke organisatie en een mooie kans om veel likeminded people tegen te komen.

Mocht je vragen hebben pm me. Succes met je zoektocht.
  • 3zel
    Advanced
    3zel op 22 mars 2022 · 11:12
    UCPA heb ik ook goeie ervaringen mee maar dit zijn dikwijls Franse gidsen met eerder beperkte kennis van andere talen...
    Vraag eens na bij Martijn en Saskia van powderguides: https://www.powderguides.nl/
    Of bij Jelle Staleman: https://jellestaleman.nl/
    misschien dat zij iets organiseren of dat je ergens kan aanhaken, figuurlijk dan 😉

knowledge is powder
  • Willem2k
    Advanced
    Willem2k op 22 mars 2022 · 11:19
    UCPA bedoel je Willem? Heb goede ervaring met de (gewonnen 😀) toerski-week-trip met UPCA op de Simplon pas! Maar inderdaad weet ik niet of dit seizoen nog genoeg te bieden gaat hebben 😃. Tenzij je wellicht naar het noorden kan?Tim3 op 22 mrt 2022 10:38

Die ja! 😃

Ik was vorige week op de Simplon maar dat was niet best. Zon hellingen lag al niet veel meer en in de schaduw was het crust met suiker er onder.

… oh en om het af te maken ook nog een fijn laagje Sahara er op.

Ik haak niet snel af op de omstandigheden maar dit keer zijn we toch echt eerder naar huis gegaan.
    *message édité par Willem2k op 22 mars 2022 11:20 (6% bewerkt)
  • Tim3
    Beginner
    Tim3 op 22 mars 2022 · 11:27
    Oh oei haha. Dat zijn wel pittige sneeuwcondities ja! 😋
    'Go, go on that great adventure' - Jeremy Jones (Higher)
  • Hairofthedog
    Tourist
    Hairofthedog op 22 mars 2022 · 12:19
    Thanks for the tips! Ik had al wat rond gevraagd en gekeken. Helaas vrij beperkte plek een aanbod begin april.
    Ik geef de voorkeur aan de Alpen omdat ik daar met OV redelijk terecht kan. Noord Zuid oost west maakt me niet zoveel uit!
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 22 mars 2022 · 14:10
    Je zou kunnen proberen of je (hier) een groepje gelijkgestemden bij elkaar kunt krijgen om samen een gids te huren.
  • ieism
    Expert
    ieism op 22 mars 2022 · 14:52
    Een andere optie is met de nieuwe boot van Nederland naar Kristiansand en dan daar de trein. Die vaart vanaf 8 april.

En dan heb ik dit boek wel voor je te leen en dan kan je een beetje klooien. De sneeuw is er in April wellicht iets beter dan de Alpen nu. Slapen in hutjes op de camping of in DNT hutten.
    https://www.friflytbestill.no/boker/english-titles/safer-ski-touring-i...
  • Ee1co
    Advanced
    Ee1co op 22 mars 2022 · 16:18

En dan heb ik dit boek wel voor je te leen.
    https://www.friflytbestill.no/boker/english-titles/safer-ski-touring-i...

Wat een mooi boek zeg!
  • Hairofthedog
    Tourist
    Hairofthedog op 23 mars 2022 · 22:31
    Hi @ieism! Noorwegen lijkt me ook fantastisch!
    Van de zomer ga ik die boot denk ik pakken voor een fietsvakantie!
    Voor nu komt ie net te laat, net de week ervoor heb ik ff geen klussen daarna weer volop aan t werk!
    Ik ga even verder informeren en houd me aanbevolen! Thanks zover!!
  • ThijsL
    Beginner
    ThijsL op 24 mars 2022 · 14:40
    Weet niet of het aansluit met je beschikbaarheid maar paasweekend 17t/m19 April heeft Ripstar nog een earn your turns weekend voor verschillende niveaus.
  • Hairofthedog
    Tourist
    Hairofthedog op 25 mars 2022 · 17:56
    Thanks! Ik heb inmiddels de tips doorzocht maar de gewenste week wordt helaas erg lastig!
    Nu ga ik denk ik afwachten waar ik redelijke condities zijn en bij de lokale school kijken of er een docent beschikbaar is!
    Één overweging is om naar Chamonix te gaan aangezien daar per dag groepjes te boeken zijn en losse activiteiten nog beschikbaar!

*message édité par Hairofthedog op 25 mars 2022 17:58 (2% bewerkt)

Répondre

Vous devez être connecté afin de poster une réponse sur ce sujet. Connectez-vous ou créez un compte.

Passer à wepowder Pro

• Prévisions complètes sur 14 jours
  • Raideur de pente et exposition du terrain
  • Idées d'itinéraires freeride
wePowder Pro